Beantwoord

Geen bericht gemiste oproepen

  • 5 April 2024
  • 12 reacties
  • 115 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb het laatste half jaar meerdere keren de vraag gekregen waarom ik niet terug heb gebeld. Ik heb echter geen gemiste oproepen ontvangen. Volgens de technische dienst van Odido is het normaal dat je geen melding krijgt van gemiste oproepen of dat deze in je telefoon app staan wanneer je jouw telefoon op vliegtuigmodus zet. Ik heb altijd gewoon meldingen gekregen wanneer ik hem van vlliegtuigmodus haal, maar sinds bepaalde veranderingen gebeurt dit niet meer volgens odido. Ik kan mij dit niet voorstellen. Als iemand mij belt wanneer ik geen bereik heb, zal ik nooit weten dat iemand mij heeft gebeld? Dat kan toch niet? Ja, ik heb mijn voicemail ingesteld.

Aangezien dit niet echt te doen is zou ik graag ontbinden op basis van deze grote wijziging in software. Kan dit? Of is het niet waar wat de technische dienst zegt?

icon

Beste antwoord door emilimeters 5 April 2024, 07:51

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

is het niet veel handiger om in je voicemail iets op te nemen als ‘als je teruggebeld wilt worden, spreek dan de voicemail in’?

is het niet veel handiger om in je voicemail iets op te nemen als ‘als je teruggebeld wilt worden, spreek dan de voicemail in’?

Nee dat is het niet. Het is makkelijk om te zien dat je een oproep heb gemist. Met melding bedoel ik niet per se een sms, maar minimaal een rood 1’tje in de telefoon app. Voorheen kreeg je dit gewoon te zien bij T-Mobile. 

Reputatie 3

dat snap ik, maar gewoon een voicemail inspreken is toch veel duidelijker, heb je dat hele getalletje in de app niet nodig. Ik bel nooit gemiste nummers terug en kijk wel of er een voicemail is waar ik wat mee moet doen.

dat snap ik, maar gewoon een voicemail inspreken is toch veel duidelijker, heb je dat hele getalletje in de app niet nodig. Ik bel nooit gemiste nummers terug en kijk wel of er een voicemail is waar ik wat mee moet doen.

Ik heb een eigen onderneming en word platgebeld door verkopers. Ik heb geen zin in 10 voicemails op een dag. Ik wil gewoon zien welke oproepen ik heb gemist en vervolgens bekenden terug kunnen bellen. Bekenden laten sowieso geen voicemail achter. Dus dan blijf ik achter met alleen meldingen van verkopers.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Feyenoord, ik snap volkomen dat je geen zin hebt in veel voicemails, maar in dit geval is dat wel de beste oplossing voor als je toestel op vliegtuigstand staat of wanneer je geen netwerk hebt. Ik heb het direct zelf voor de zekerheid nog eens getest en je ontvangt inderdaad geen melding van een gemiste oproep, maar dat is natuurlijk logisch als je geen netwerkerbinding hebt. Ik heb de case van de technische dienst meteen bekeken en dit is inderdaad geen reden voor ontbinding. Haal je wellicht vliegtuigmodus en stille/focus-modus door elkaar? Dan heb je uiteraard wel je verbinding waardoor je de meldingen wel krijgt.

Mocht je geen meldingen ontvangen wanneer je wel een netwerkverbinding hebt, dan willen mijn collega's graag een nieuw onderzoek voor je starten. In dat geval vragen ze om 3 recente voorbeelden die bestaan uit het nummer dat gebeld heeft, datum, tijdstip en locatie! 😊

Hi Feyenoord, ik snap volkomen dat je geen zin hebt in veel voicemails, maar in dit geval is dat wel de beste oplossing voor als je toestel op vliegtuigstand staat of wanneer je geen netwerk hebt. Ik heb het direct zelf voor de zekerheid nog eens getest en je ontvangt inderdaad geen melding van een gemiste oproep, maar dat is natuurlijk logisch als je geen netwerkerbinding hebt. Ik heb de case van de technische dienst meteen bekeken en dit is inderdaad geen reden voor ontbinding. Haal je wellicht vliegtuigmodus en stille/focus-modus door elkaar? Dan heb je uiteraard wel je verbinding waardoor je de meldingen wel krijgt.

Mocht je geen meldingen ontvangen wanneer je wel een netwerkverbinding hebt, dan willen mijn collega's graag een nieuw onderzoek voor je starten. In dat geval vragen ze om 3 recente voorbeelden die bestaan uit het nummer dat gebeld heeft, datum, tijdstip en locatie! 😊

Dat is logisch als je geen netwerkverbinding hebt? Dat is recentelijk veranderd en totaal niet logisch. Ik haal niet storen en vliegtuigmodus niet door elkaar. Niet storen bellen mensen doorheen door 2x te bellen, dat is niet afdoende. Bij Vodafone bijvoorbeeld krijg je gewoon meldingen zodra je weer netwerkverbinding hebt en bij T-Mobile was dit ook het geval. Prima dat jullie jullie ‘systeem’ veranderen maar voor mij is het niet praktisch en totaal niet logisch. 
 

Leg mij alsjeblieft uit hoe ik voorbeelden kan geven als ik de meldingen niet krijg? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Feyenoord, als je van mijn technische collega's hebt gehoord dat dit veranderd is en je sinds kort geen meldingen meer ontvangt als je gebeld werd terwijl je geen netwerkverbinding had, dan kunnen we dat aannemen. Ik snap dat het meest ideale zou zijn dat je meldingen ontvangt - ook als je geen verbinding hebt - wanneer je bent gebeld, maar voicemail achterlaten blijkt toch het beste antwoord voor de mensen die je bellen. 

Als een beller aangeeft dat hij je heeft gebeld, terwijl je hier geen melding van hebt ontvangen; vraag ze dan naar de datum en tijdstip van de oproep. Als je daarbij het 06-nummer van de beller en de locatie waar je op het moment van het gemiste belletje was daarbij voegt, heb je het voorbeeld waar mijn collega's om vragen.

Hi Feyenoord, als je van mijn technische collega's hebt gehoord dat dit veranderd is en je sinds kort geen meldingen meer ontvangt als je gebeld werd terwijl je geen netwerkverbinding had, dan kunnen we dat aannemen. Ik snap dat het meest ideale zou zijn dat je meldingen ontvangt - ook als je geen verbinding hebt - wanneer je bent gebeld, maar voicemail achterlaten blijkt toch het beste antwoord voor de mensen die je bellen. 

Als een beller aangeeft dat hij je heeft gebeld, terwijl je hier geen melding van hebt ontvangen; vraag ze dan naar de datum en tijdstip van de oproep. Als je daarbij het 06-nummer van de beller en de locatie waar je op het moment van het gemiste belletje was daarbij voegt, heb je het voorbeeld waar mijn collega's om vragen.

Voor mijn werk sta ik continu in ijzeren bakken zonder bereik. Het is niet te doen voor mij om geen meldingen te krijgen wanneer er geen netwerkverbinding is. Prima dat jullie dit veranderen, maar dit maakt mijn abbo nutteloos. Ik wil het contract beeindigen, kan ik hierover gebeld worden?
 

Reputatie 6
Badge +6

@Feyenoord1908 dat snappen we heel goed. Echter, is het natuurlijk niet mogelijk om je te bereiken, als je geen bereik hebt. Dan wordt het ook lastig om de melding te versturen. Je bent dan niet bereikbaar dus het telefoontje is in feite dus ook nooit aangekomen. Je ontvangt het bericht alleen als iemand je heeft geprobeerd te bereiken (het gesprek is overgegaan), maar je had niet kunnen opnemen. In het geval van geen bereik, is dit dus anders en zal er wel een Voicemail moeten worden ingesproken. 

Zoals aangegeven, willen we dit voor je onderzoeken. Mocht blijken dat er uit het onderzoek naar voren komt dat er weinig/tot geen verandering vanuit onze kant kan komen, zullen onze netwerkspecisalisten altijd een coulance oplossing aanbieden. We gaan je natuurlijk niet tegen je zin in bij ons houden en als je je abonnement wilt opzeggen, kijk ik graag voor je na wat de mogelijkheden zijn. Aangezien er geen (aanvullend) onderzoek is geweest, kan er nu geen coulance worden aangeboden en dien je het abonnement vroegtijdig zelf af te kopen. Je betaald dan 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan. De berekening heb ik gelijk voor je gemaakt en als je nu zou opzeggen (met een maand opzegtermijn), kost het je € 576,88. 

Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat! 

@Feyenoord1908 dat snappen we heel goed. Echter, is het natuurlijk niet mogelijk om je te bereiken, als je geen bereik hebt. Dan wordt het ook lastig om de melding te versturen. Je bent dan niet bereikbaar dus het telefoontje is in feite dus ook nooit aangekomen. Je ontvangt het bericht alleen als iemand je heeft geprobeerd te bereiken (het gesprek is overgegaan), maar je had niet kunnen opnemen. In het geval van geen bereik, is dit dus anders en zal er wel een Voicemail moeten worden ingesproken. 

Zoals aangegeven, willen we dit voor je onderzoeken. Mocht blijken dat er uit het onderzoek naar voren komt dat er weinig/tot geen verandering vanuit onze kant kan komen, zullen onze netwerkspecisalisten altijd een coulance oplossing aanbieden. We gaan je natuurlijk niet tegen je zin in bij ons houden en als je je abonnement wilt opzeggen, kijk ik graag voor je na wat de mogelijkheden zijn. Aangezien er geen (aanvullend) onderzoek is geweest, kan er nu geen coulance worden aangeboden en dien je het abonnement vroegtijdig zelf af te kopen. Je betaald dan 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan. De berekening heb ik gelijk voor je gemaakt en als je nu zou opzeggen (met een maand opzegtermijn), kost het je € 576,88. 

Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat! 

Ik snap deze vorm van gaslighting niet zo? Een bericht komt binnen wanneer er weer bereik is, ook als deze wordt verstuurd wanneer er geen bereik is. Dit heeft altijd zo gewerkt bij T-Mobile. Punt. Dit zei de technische dienst zelf ook. De eerste alinea is complete onzin.
 

Mijn voorkeur gaat uit naar kosteloze opzegging.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Feyenoord, absoluut niet de bedoeling om je te gaslighten. We vertellen je alleen hoe het (nu) werkt. Voor zover wij weten heeft het altijd zo gewerkt en ik kan in de case van de technische dienst niet teruglezen dat dit vroeger wel zo werkte. Mocht dit wel het geval zijn, dan excuses daarvoor. Echter, zoals ook eerder aangegeven door de technische dienst heb je hiermee geen recht op kosteloos opzeggen. Je kan je abonnement altijd opzeggen met de afkoopsom die mijn collega hierboven heeft aangegeven of de tip van emilimeters volgen en je bekenden vragen een voicemail in te spreken. Ik snap dat het niet fijn is dat je niet kosteloos kan opzeggen, maar ik hoop dat het hiermee wel duidelijk is. Ik hoop dat je vanzelf minder gesprekken mist en je werksituatie prettiger wordt!

Ik zat tot enkele maanden geleden bij Vodafone, daar kreeg je een bericht wanneer je geen bereik had en iemand niet je voicemail had ingesproken. Ik kreeg daar dan een sms met: “06…….. heeft  u 1 keer gebeld maar geen berich achtergelaten”. Het is jammer dat dit bij Odido niet gebeurt want dit is wel een erg handige service.

Reageer