Skip to main content
Beantwoord

Geen bereik in Marokko

• 3 februari 2025
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Beste. sinds afgelopen vrijdag heb ik geen service meer op mijn beide telefoonnummers. Alles gecheckt en het probleem zit hem in een blokkade bij u en ik verzoek u zo spoedig mogelijk de instellingen te resetten. 

Beste antwoord door eric

Zijn er wellicht openstaande rekeningen of een groot bedrag aan buiten de bundel kosten? Want een blokkade komt er niet zomaar op.

Bekijk origineel

8 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8642 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025

Zijn er wellicht openstaande rekeningen of een groot bedrag aan buiten de bundel kosten? Want een blokkade komt er niet zomaar op.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Speedsleeper, ik hoop dat je allereerst een fijn verblijf hebt in Marokko! Wat ​@eric zegt is een goed punt om te controleren. Dit zijn veelvoorkomende oorzaken voor een blokkade. Of heb je wellicht een betaalrekening? Dit zorgt ook voor een blokkade op international roaming. Ik kijk in ieder geval graag met je mee. Zet voor beide abonnementen de volgende gegevens in je profiel: 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik met alle plezier of er blokkades zijn en of ik ze voor je kan opheffen. Je moet natuurlijk gewoon bereikbaar zijn in het buitenland! 😄

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Beste Marciano, wat een curieus verhaal. Doordat de boel geblokkeerd stond kon ik niet communiceren met uw adviseurs, kon ik geen twee traps verificaties meer ontvangen en allerlei andere ongemakken. Uiteindelijk heb ik via mijn Starlink verbinding ( What’s app ) contact gezocht met mijn zoon en de account gegevens doorgegeven en heeft hij met uw adviseur kunnen regelen dat de telefoonnummers  weer gingen werken nadat er eerst 2 databundels a €30, voor Marokko waren aangeschaft met beperkte houdbaarheid. Dat heb ik helemaal niet nodig en wil alleen maar betalen wat ik gebruik en ik ben zelf wel in staat om op mijn uitgaven te letten. Ik heb een mail gevonden dat ik €2,25 buiten mijn bundel geraakt was, het moet niet gekker worden. Inderdaad moet je gewoon bereikbaar zijn in het buitenland - waar ook ter wereld en niet afhankelijk zijn van bedrijven die vinden dat ze jouw gedrag moeten reguleren. Met teleurgestelde groet John

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Mobiel
  • 287 reacties
  • 4 februari 2025

Hi John, uiteraard is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven! Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat je verbinding inmiddels weer werkend is. Ik wil toch graag met je meekijken, zodat ik je van een passende oplossing kan voorzien voor de kosten en zodat we dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Het is wel goed om te weten dat wij buiten de EU beperkte mogelijkheden hebben, omdat we daar andere afspraken hebben met de providers. Ik kan nog niet met je meekijken, want ik zie dat er een wachtwoord actief is op je abonnement. Zou je deze nog aan je profiel toe willen voegen in het veld Info voor de Moderators? Dit kunnen alleen mijn collega's en ik zien. Let wel op: dit is een ander wachtwoord dan je gebruikt voor Mijn Odido. Deze hoef je niet door te geven!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Beste Sam, gegevens zijn aangevuld in het profiel.

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Mobiel
  • 287 reacties
  • 6 februari 2025

Bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er een databundel van € 30,- toegevoegd is aan je abonnement. Dit geldt ook voor je andere telefoonnummer. Beide databundels zijn (nog) vrijwel niet gebruikt. Natuurlijk wil je niet betalen voor een dienst die je niet gebruikt en daarom wil ik graag met je afspreken dat ik deze kosten vergoed, mits je de bundel inderdaad niet meer gebruikt. Mocht je de bundel nog wel gaan gebruiken, dan kan ik niet meer het volledige bedrag voor je vergoeden. Betalen per MB is buiten de EU niet mogelijk, maar ik kan op basis van je verbruik wel kijken wat ik kan vergoeden. Houd er wel rekening mee dat dit een eenmalige uitzondering is, want normaal kan dit eigenlijk niet. Geef je mij daarom een seintje wanneer de nieuwe factuur klaarstaat? Dan kan ik namelijk zien wat je aan MB's verbruikt hebt in de afgelopen periode en dan maak ik op basis daarvan een berekening. Voor nu wens ik je nog een heel fijn verblijf in Marokko!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 maart 2025

Beste Sam,

Uiteindelijk zie ik dat er rond €35,- teveel is betaald met de 2 ongevraagde bundels.

De bundels zijn nu ook verlopen, hoe gaat dit gecrediteerd worden?

Verder is het belangrijk voor mij om te weten of ik bij een volgend bezoek aan Marokko om te overwinteren of mijn nummers dan niet plotsklaps weer niet werken en dat ik pas na dagen van jullie de oplossing krijg door 2 ongevraagde bundels te accepteren.

Ik wil gewoon dat ik ten alle tijden werkende nummers heb en dat de reële kosten in rekening worden gebracht, bij een voorgaand bezoek aan Namibie kreeg ik gewoon een afrekening op mijn maandfactuur.

ter informatie, ik betaal in Marokko €20, voor 30GB bij Marco Telecom en dat stop ik gewoon in mijn Mifi kastje.

Met vriendelijke groet,

John de Graaff

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Speedsleeper ik heb gelijk gekeken naar je factuur en ik zie inderdaad dat er € 30,00 in rekening is gebracht. Ook zie ik dat je bijna geen gebruik hebt gemaakt van de pas. Daarom ga ik deze voor je vergoeden. Ik heb zojuist een creditnota van € 30,00 bij je abonnement verwerkt. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd! 

Ik snap heel goed dat je ten alle tijden je nummer goed werkend wilt hebben. Echter, kan er in het buitenland altijd onverwachte dingen gebeuren. Als dat gebeurd, neem dan vooral contact met ons op, zodat we direct met je mee kunnen kijken naar een oplossing. Wat je altijd kunt doen: 

• Checken of de software van je toestel up-to-date is
  • De netwerkinstellingen resetten van je telefoon. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 
  • Een kruistest uitvoeren met je simkaart. Het zou ook aan je simkaart kunnen liggen. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Mocht blijken dat het probleem zich ook voordoet in een ander toestel, ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kunnen we kosteloos een nieuwe voor je bestellen. 
  • Handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Hopelijk zorgt het bovenstaande dat het probleem zich niet meer voordoet. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen