Skip to main content

Geen bereik buitenland

• August 8, 2025
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Ik ben inmiddels ten einde raad en eerlijk gezegd woedend.

Ik ben momenteel in het buitenland en heb al meerdere dagen inmiddels voor de vijfde keer deze maand totaal geen bereik. Bellen, sms’en, internet: niets werkt. Alles wat jullie standaard aangeven als oplossing (netwerk handmatig instellen, toestel opnieuw opstarten, roaming aanzetten etc.) heb ik meermaals uitgevoerd, ook samen met iemand van jullie klantenservice gebeld via het toestel van een ander, want zelf kan ik jullie niet eens bereiken.

Wat het nog frustrerender maakt, is dat jullie op de website continu blijven verwijzen naar “bel ons”, of “we sturen een authenticatiecode per sms”. Maar dat kán dus helemaal niet als je geen bereik hebt. Waarom is er geen enkel klantcontact via e-mail, chat of formulier beschikbaar voor mensen die in deze situatie zitten? Het is echt onbegrijpelijk dat die optie ontbreekt. Gelukkig kan ik nu via wifi deze mail sturen, maar dit zou veel laagdrempeliger moeten  

Ik kon mijn ouders niet laten weten dat mijn zoontje en ik veilig zijn aangekomen.We konden de transfer naar onze huurauto niet bereiken, met als gevolg dat we met een dure taxi moesten reizen.

Ik heb geen toegang tot navigatie, wat onze hele vakantieplanning beïnvloedt.

Jullie klantenservice is onbereikbaar voor mij doordat ik géén bereik heb. Ironisch en frustrerend.

Wat mij het meest stoort is dat dit wordt weggezet als een “reguliere storing”. Dat is het niet. Dit is een structureel probleem dat Odido onvoldoende serieus neemt, terwijl ik hier wél voor betaal. Zo is het met mijn vaste internet abonnement ook maaaanden gegaan en heb hier nooit een vergoeding voor gehad.

Ik eis zsm;

Een directe en blijvende oplossing, zodat ik weer bereikbaar ben en mijn abonnement kan gebruiken waarvoor ik betaal.

Een financiële vergoeding voor de gemaakte extra kosten én de stress, onveiligheid en ongemak die dit heeft veroorzaakt.

Ik verwacht binnen 48 uur een inhoudelijke reactie. Indien dit niet gebeurt, overweeg ik verdere stappen.

August 11, 2025

Goedemorgen E, van harte welkom op de community. Ik wens jou en je zoontje allereerst een hele fijne vakantie toe. Je moet natuurlijk gewoon verbonden zijn en daar help ik je graag bij. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee naar wat er aan de hand is. In welk land ben je? Wellicht heb je een blokkade op international roaming die ik kan verwijderen en anders zet ik het door naar de technische afdeling om dit voor je op te lossen. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 😊

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 8, 2025

Hoi ​@Evlessing 

Je praat hier op dit forum met medeklanten. Ik weet niet in welk land je bent maar voor de navigatie zijn zeker oplossingen, ook al heb je geen mobiel bereik. Via een willikeurige wifi plek kun je met Google de kaarten van een bepaalde gebied downloaden. Dan navigeer je als normaal, alleen heb je geen verkeersinformatie. 

Omdat het niet is uitgesloten dat er wat met je simkaart is, overweeg dan een E-sim roaming oplossing. Er staan in de playstore of IOS apstore verschillende externe aanbieders voor werkelijk elk land in de wereld. Dan kun je met een creditcard voor een paar euro data aanschaffen en de belangrijkste zaken zoals je ouders een whatsapp sturen en een berichtje of de Uber app regelen. Kortom, denk ook in mogelijkheden om je vakantie verder niet te laten verpesten.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen E, van harte welkom op de community. Ik wens jou en je zoontje allereerst een hele fijne vakantie toe. Je moet natuurlijk gewoon verbonden zijn en daar help ik je graag bij. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee naar wat er aan de hand is. In welk land ben je? Wellicht heb je een blokkade op international roaming die ik kan verwijderen en anders zet ik het door naar de technische afdeling om dit voor je op te lossen. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 😊