Skip to main content
Beantwoord

Geen 5G internet met vouchercode voor unlimited data

• 31 januari 2025
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Hallo!

Helaas hebben wij geen internet en tv. Hiervoor gebeld en een vouchercode gekregen voor 7 dagen gratis data. Echter,  na activatie heb ik alleen nog maar 4G terwijl de data van mijn eigen bundel altijd 5G waren. Niet fijn natuurlijk als ik via hotspot wil gaan streamen nr de tv.

Hoe kan dit??

Hoor graag van jullie, 

Groet, Nicole

Beste antwoord door Marciano van Odido

Goedemorgen Nicole, bedankt voor de terugkoppeling en bedankt voor de screenshots van de speedtests! Ik heb meteen verder met je meegekeken en ik zie dat je een verouderde simkaart hebt. Je kan het zelf nog eens controleren. Op je simkaart staat een iCC-nummer dat begint met 8931162112. Dit maakt het voor ons duidelijk dat de simkaart verouderd is. Een nieuwe simkaart moet het probleem oplossen en je een 5G verbinding geven. De snelste en makkelijkste manier voor een gratis nieuwe simkaart is om naar één van onze shops te gaan. De nieuwe simkaart kan namelijk direct ter plekke geactiveerd worden. Ik kan ook een nieuwe simkaart opsturen, maar dit duurt enkele dagen voordat je 'm in huis hebt. Voor het activeren zou je dan ook de klantenservice moeten bellen, dus dat is niet ideaal. Heb je een Odido Shop in de buurt? Loop dan zeker binnen. 

Heb je toch liever dat ik een nieuwe simkaart opstuur? Dan doe ik dit uiteraard ook met alle plezier. Laat het me maar weten! 😊

Bekijk origineel

7 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Nicole, van harte welkom op de Community! Fijn dat je inmiddels al een vouchercode hebt ontvangen voor Unlimited Data. Ook met deze vouchercode moet 5G gewoon werken. Wellicht speelt of speelde er een bekend probleem op jouw locatie? Ik zie op dit moment niets op de dekkingskaart. Heb je inmiddels weer 5G via de voucher of is het nog steeds 4G? Mocht je nog geen 5G hebben, probeer het dan ook eens op een ander toestel. Dan kunnen we e.e.a. uitsluiten. Mocht het op een ander toestel ook niet werken, meld dan een probleem via de dekkingskaart. Mijn collega's pakken jouw case dan zo snel mogelijk op om te kijken wat er aan de hand is en hoe ze 5G weer beschikbaar kunnen maken. Ik hoor het graag  van je! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi Marciano,

Dank voor je reactie!

Het wisselt. Op dit moment heb ik maar 4G. Ik ben in huis op begane grond. Ga ik nr boven dan heb ik 5G....mijn zoon heeft ook een code en hij heeft overal 5G en goeie dekking van het Odido netwerk.  Hij heeft een iphone en ik een samsung,  maar zou mijns inziens geen verschil moeten maken. 

Groet, Nicole

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Mobiel
  • 289 reacties
  • 4 februari 2025

Bedankt voor de aanvullende informatie, Nicole. Zou je voor mij kunnen checken of je jouw telefoon misschien op de spaarstand hebt staan? Met toestellen van Samsung kan dit namelijk invloed hebben op het gebruiken van je mobiele data. In veel gevallen zal je telefoon er namelijk voor kiezen om te verbinden met het 4G-netwerk zodra deze daar de kans voor krijgt. Zou je daarom de spaarstand uit willen schakelen (als deze ingeschakeld stond) en je toestel willen herstarten? Mocht je hierna nog steeds geen optimale internetverbinding hebben, zou je dan eens een Speedtest uit willen voeren en de resultaten ervan met mij willen delen? Mijn collega's en ik staan voor je klaar!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi Sam,

Mijn tel staat niet/nooit op de spaarstand.  Als ik data uitschakel en dan weer aan, pakt ie een paar sec de 5G om daarna meteen nr 4G te gaan. 

De speedtest heb ik gedaan. Zie bijlage voor de resultaten 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Nicole, bedankt voor de terugkoppeling en bedankt voor de screenshots van de speedtests! Ik heb meteen verder met je meegekeken en ik zie dat je een verouderde simkaart hebt. Je kan het zelf nog eens controleren. Op je simkaart staat een iCC-nummer dat begint met 8931162112. Dit maakt het voor ons duidelijk dat de simkaart verouderd is. Een nieuwe simkaart moet het probleem oplossen en je een 5G verbinding geven. De snelste en makkelijkste manier voor een gratis nieuwe simkaart is om naar één van onze shops te gaan. De nieuwe simkaart kan namelijk direct ter plekke geactiveerd worden. Ik kan ook een nieuwe simkaart opsturen, maar dit duurt enkele dagen voordat je 'm in huis hebt. Voor het activeren zou je dan ook de klantenservice moeten bellen, dus dat is niet ideaal. Heb je een Odido Shop in de buurt? Loop dan zeker binnen. 

Heb je toch liever dat ik een nieuwe simkaart opstuur? Dan doe ik dit uiteraard ook met alle plezier. Laat het me maar weten! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo Marciano!

Dankjewel! Daar hadden ze me bij de klantenservice ook op kunnen attenderen, want met hun heb ik hierover lang aan de telefoon gehangen...

Ik zou het fijn vinden als je de nieuwe simkaart naar me opstuurt. 

Mijn adresgegevens heb je als het goed is.

Laat je me weten wanneer ie onderweg is?

Vriendelijke groet,  Nicole 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen