Skip to main content
Beantwoord

esim installatie gaat helemaal nergens heen

• January 18, 2026
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Nanaosaki

Hi!

Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen en daarna een email met mijn esim. Dat ging wel tot ik het ging installeren. Ik kreeg steeds een foutmelding dat aanduid dat het aan de provider ligt. Ook in de odido app is het duidelijk dat het vast zit. Ik kan ook geen nieuwe esim aanvragen na 16 uur, het staat telkens kn behandeling. Ik heb ook al m'n oude esim verwijderd van mn andere telefoon en m'n telefoons een aantal keer aan en uit gezet. Ik heb ook de qr geprobeerd te scannen en dat werkt niet. 

Ik heb daarna deze esim geprobeerd te installeren op m'n oude telefoon om te kijken of het daar aan lag maar het geeft aan al im gebruik te zijn. Ik heb ook m'n network settings geprobeert te resetten, aan uit, etc etc. Helaas niks.

Er staat ook geen esim ergens bij m'n instellingen (aantal keer gekeken). Ik denk dat het gereset moet worden of geactiveerd.

Alvast bedankt voor alle hulp! Fijne forum

Beste antwoord door Nanaosaki

Bel dan de klantenservice.  Je praat hier met andere klanten,  moderators reageren ook wel, maar dat kan een paar dagen duren.

Gelukt! Ik heb een fysieke sim gekregen

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 18, 2026

Het snelste is als je langs een Odido winkel gaat met legitimatie. Dan ga je bellend de deur uit.

Nanaosaki
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • January 18, 2026

Het snelste is als je langs een Odido winkel gaat met legitimatie. Dan ga je bellend de deur uit.

Ik heb daar de komende dagen geen tijd voor met werk en uni, anders zou ik nog een keer gaan maar ik moet wel echt gebeld kunnen worden en data gebruiken ondertussen. Beetje belachelijk dat het zo vermoeilijkt word

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 18, 2026

Bel dan de klantenservice.  Je praat hier met andere klanten,  moderators reageren ook wel, maar dat kan een paar dagen duren.

Nanaosaki
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • January 19, 2026

Ik ga kijken wanneer ik tijd heb maar als er toevallig een mod m’n eSIM kan resetten hier zou dat fijn zijn, ik zie wel wat er eerst komt haha

Nanaosaki
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • January 20, 2026

Goedemorgen ​@Nanaosaki, superfijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt en je een fysieke sim hebt gekregen. Een mooie dag gewenst!