Skip to main content

Hallo,

Misschien ben ik uitermate scheel maar ik zie echt werkelijk waar geen optie om een Sim te activeren laat staan een Esim.

Dan krijg je een mooie brief met de tekst:

'3. Activeer je eSIM in Mijn Odido of op de Sims- en toestelpagina. Of in de Odido App.'

Beide opties bekeken, in beide opties heb ik GEEN Sim activeren optie.

Als ik op https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart op de knop 'Simkaart Activeren’ klik kom ik op de pagina https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim met de onderstaande screenshots.

Dit is wat ik zie:

Het ‘Zoek het maar uit gehalte’ om papier of bandbreedte te besparen omdat een instructie schrijven die duidelijk wijst naar de juiste plekken is echt om te janken.

Hoi, is het inmiddels gelukt met het activeren van je eSIM? Zo niet, zet dan je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! Had je wel een QR-code ontvangen en gescand? Anders zet ik een nieuwe eSIM voor je klaar! 

Hoi, is het inmiddels gelukt met het activeren van je eSIM? Zo niet, zet dan je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! Had je wel een QR-code ontvangen en gescand? Anders zet ik een nieuwe eSIM voor je klaar! 

De gegevens heb ik nu aangevuld, de QR-code heb ik ingescand, tot daar gaat het dan ook verder prima. Maar er staat geen optie om een sim te activeren.

Goedemorgen, bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat het inmiddels bekend is dat er problemen zijn met eSIM activaties. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en klaargezet in Mijn Odido. Lukt het om de eSIM via deze pagina te downloaden en te activeren? Anders zet ik een case door naar mijn collega's van de technische dienst. Ik hoor het graag van je! 

Goedemorgen, bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat het inmiddels bekend is dat er problemen zijn met eSIM activaties. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en klaargezet in Mijn Odido. Lukt het om de eSIM via deze pagina te downloaden en te activeren? Anders zet ik een case door naar mijn collega's van de technische dienst. Ik hoor het graag van je! 

Als ik op E-Sim downloaden klik dan krijg ik op de vervolgpagina te zien:

Ik heb wel een mail ontvangen met een QR-code, moet ik deze inscannen of wachten tot deze pagina werkt?

Hi ​@Zekerheid, yes dat is prima! Kun je de QR-code scannen en een reactie geven in dit topic zodra je dat hebt gedaan? Dan kunnen wij de activatie voor je in orde maken! 

Hi ​@Zekerheid, yes dat is prima! Kun je de QR-code scannen en een reactie geven in dit topic zodra je dat hebt gedaan? Dan kunnen wij de activatie voor je in orde maken! 

De QR-code heb ik zojuist ingescand, na het verwijderen van de vorige E-sim.

Hoi, top dat het is gelukt met scannen! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hoi, top dat het is gelukt met scannen! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Laat je het me weten of het is gelukt?

Het is inmiddels gelukt te activeren, bedankt voor de hulp!

Hi ​@Zekerheid Fijn dat het is gelukt! Namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een heel fijn weekend gewenst! 

Reageer