Skip to main content
Beantwoord

esim activeren in buitenland


Helaas lukt het me niet om mijn esim te activeren in het buitenland. 

Ik ben mijn (oude) simkaart/telefoon kwijt geraakt en wil dus een esim gaan gebruiken. Nu kan ik deze niet activeren.

(Lotte gaf het geniale advies om het opnieuw te proberen, nu is het hele dataplan niet meer zichtbaar in mijn iphone...)

 

Bedankt voor de hulp.

Beste antwoord door Hajar van Odido

Hi @jtruffel 

Ik denk graag met je mee. Op welke manier heb je de eSIM proberen te activeren? Van welk toestel maak jij gebruik en is je toestel voorzien van de laatste software update? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan ik controleren of het gelukt is om een eSIM te kopen. 

Ik hoor graag van je!

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

12 reacties

Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • Antwoord
  • 12 december 2021

Hi @jtruffel 

Ik denk graag met je mee. Op welke manier heb je de eSIM proberen te activeren? Van welk toestel maak jij gebruik en is je toestel voorzien van de laatste software update? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan ik controleren of het gelukt is om een eSIM te kopen. 

Ik hoor graag van je!


  • Auteur
  • Debutant
  • 4 reacties
  • 12 december 2021

ik heb je een privebericht verstuurd. Helaas is het nu nog niet verholpen en kan esim niet werkend krijgen op mijn iphone.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 december 2021

Hello,

 

The same identical problem occurred to me. I have tried several methods but the old sim is not working and Esim as well.

 

would love to hear how it can be solved.

 

thank you


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 12 december 2021

Hi,

Ik heb gereageerd op jullie berichten.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 december 2021

Helaas hetzelfde probleem hier. Ik ben al een week bezig maar tot op heden werkt het nog niet. 


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 13 december 2021

H @CorbVN 

Ik zie dat jouw case nog in behandeling is. Ik heb ook gereageerd op je privebericht. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 december 2021

Het is fijn dat je meehelpt Hajar, maar mijn case is al vanaf vorige week dinsdag in behandeling en ik kan nog steeds nergens bij waardoor dit enorm frustrerend is. 


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 14 december 2021

Hi @CorbVN 

Ik begrijp dat je direct een oplossing wilt hebben. Jouw case is in behandeling bij onze technische specialisten en zullen je van een terugkoppeling voorzien zodra er een update is. Nogmaals excuses voor het ongemak!


  • Auteur
  • Debutant
  • 4 reacties
  • 14 december 2021

@CorbVN in mijn geval is het opgelost na 48uur. Blijkbaar zat er een blokkade op de esim, die is automatisch verwijderd na 48 uur. Nu werkt het voor mij!

 

(In de tussentijd was er wel een IT case aangemaakt, ik weet niet zeker of dat nog wat gedaan heeft...)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 december 2021

Hi, could anyone confirm if it's really necessary to wait 48 hours? It doesn't make much that one would have to be two days without service. I've activated eSIM and have no service, how can I solve the problem quicker? 

Thank you


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 december 2021

Hi, I also have the same issue. I have got my phone stolen and I am trying to enable my new esim in Greece but with no luck.

I spoke with the chat but no luck yet. They said they will make an incident but I really need this since I have major issues with two step authentications and possibly with Corona rules and travelling which requires documents I need to retrieve. 

Could you perhaps add me to the loop on how the issue above was fixed? I have now the Samsung Flip 3 (previous used to be iphone).

 

Regards

Chara

This is the error that i get.

 


Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 21 december 2021

Hi @rgracioli & @CharaPap,

If you have activated an eSIM while not being in The Netherlands, then there is indeed a barring for 48 hours on services abroad. This is a measure to prevent fraud, for example when your phone has been stolen or account has been hacked. After the 48 hours, the barring will be removed automatically.

If you have any other questions, feel free to ask! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen