Beantwoord

Esim activeren

  • 2 May 2024
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Bij het verlengen van mijn abonnement 2 dagen geleden, heb ik gekozen voor een e-sim ipv mijn oude simkaart. Vandaag heb ik via de mail mijn QR code ontvangen en heb ik de e-sim aan mijn telefoon gekoppeld. Maar ik kan nergens online mijn sim activeren, zoals vermeld in de brief.

Als ik inlog en kijk naar pagina www.odido.nl/my/toestel-en-sim staat er dat ik nog steeds een 3-in-1 simkaart heb.
Hetzelfde geldt ook als ik handmatig naar de pagina www.odido.nl/my/esim-download ga. Dan krijg ik de volgende melding:

Probleem bij het ophalen van gegevens

Je hebt nog geen eSIM besteld voor jouw nummer. Lees hier meer over eSIM of ga terug naar je Overzicht.

 

Is dit misschien een fout in het systeem?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 3 May 2024, 10:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @y.blue, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Allereerst, superfijn om te lezen dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***8902, klopt dat nummer? Daarbij zie ik inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM, maar op de één of andere manier is de koppeling niet automatisch gemaakt, waardoor er nog steeds een fysieke simkaart gekoppeld staat aan dit nummer. Ik zie wel dat er een eSIM klaarstaat voor activatie. Zal ik deze anders voor je activeren? Laat het maar gerust weten, dan ga ik direct oor je aan de slag! 😄

Hallo @y.blue, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Allereerst, superfijn om te lezen dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***8902, klopt dat nummer? Daarbij zie ik inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM, maar op de één of andere manier is de koppeling niet automatisch gemaakt, waardoor er nog steeds een fysieke simkaart gekoppeld staat aan dit nummer. Ik zie wel dat er een eSIM klaarstaat voor activatie. Zal ik deze anders voor je activeren? Laat het maar gerust weten, dan ga ik direct oor je aan de slag! 😄

Ja dat nummer klopt. Als jullie dat voor mij kunnen activeren graag. Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +6

@y.blue, Dan heb ik zojuist de eSIM voor je geactiveerd! Het gaat om het simkaartnummer dat eindigt op ***7658. Je gaf aan dat je de QR-code al had gescand, dus de koppeling met je toestel is gemaakt. De activatie heb ik zojuist voor je gedaan. Start even je toestel opnieuw op, daarna zou het moeten werken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag! 

Reageer