Skip to main content
Beantwoord

Esim activeren


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Bij het verlengen van mijn abonnement 2 dagen geleden, heb ik gekozen voor een e-sim ipv mijn oude simkaart. Vandaag heb ik via de mail mijn QR code ontvangen en heb ik de e-sim aan mijn telefoon gekoppeld. Maar ik kan nergens online mijn sim activeren, zoals vermeld in de brief.

Als ik inlog en kijk naar pagina www.odido.nl/my/toestel-en-sim staat er dat ik nog steeds een 3-in-1 simkaart heb.
Hetzelfde geldt ook als ik handmatig naar de pagina www.odido.nl/my/esim-download ga. Dan krijg ik de volgende melding:

Probleem bij het ophalen van gegevens

Je hebt nog geen eSIM besteld voor jouw nummer. Lees hier meer over eSIM of ga terug naar je Overzicht.

 

Is dit misschien een fout in het systeem?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo @y.blue, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Allereerst, superfijn om te lezen dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***8902, klopt dat nummer? Daarbij zie ik inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM, maar op de één of andere manier is de koppeling niet automatisch gemaakt, waardoor er nog steeds een fysieke simkaart gekoppeld staat aan dit nummer. Ik zie wel dat er een eSIM klaarstaat voor activatie. Zal ik deze anders voor je activeren? Laat het maar gerust weten, dan ga ik direct oor je aan de slag! 😄

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @y.blue, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Allereerst, superfijn om te lezen dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***8902, klopt dat nummer? Daarbij zie ik inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM, maar op de één of andere manier is de koppeling niet automatisch gemaakt, waardoor er nog steeds een fysieke simkaart gekoppeld staat aan dit nummer. Ik zie wel dat er een eSIM klaarstaat voor activatie. Zal ik deze anders voor je activeren? Laat het maar gerust weten, dan ga ik direct oor je aan de slag! 😄


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 3 mei 2024
Pharwin van Odido schreef:

Hallo @y.blue, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Allereerst, superfijn om te lezen dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***8902, klopt dat nummer? Daarbij zie ik inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM, maar op de één of andere manier is de koppeling niet automatisch gemaakt, waardoor er nog steeds een fysieke simkaart gekoppeld staat aan dit nummer. Ik zie wel dat er een eSIM klaarstaat voor activatie. Zal ik deze anders voor je activeren? Laat het maar gerust weten, dan ga ik direct oor je aan de slag! 😄

Ja dat nummer klopt. Als jullie dat voor mij kunnen activeren graag. Alvast bedankt! 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@y.blue, Dan heb ik zojuist de eSIM voor je geactiveerd! Het gaat om het simkaartnummer dat eindigt op ***7658. Je gaf aan dat je de QR-code al had gescand, dus de koppeling met je toestel is gemaakt. De activatie heb ik zojuist voor je gedaan. Start even je toestel opnieuw op, daarna zou het moeten werken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen