Skip to main content
Beantwoord

e-sim kaart Buitenland

• 28 januari 2025
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste,

Gisteren eindelijk na een periode hard werken aangekomen in het buitenland. En kom helaas tot de conclusie dat ik geen provider/ontvangst heb.

Met de telefoon van m’n partner contact gehad met de klantenservice of er misschien een blokkade of iets dergelijks actief was op mijn nummer. Maar dat was niet het geval.

nu heb ik via mijn Odido een e-sim kaart aangevraagd en alle stappen gevolgd alleen nog steeds geen bereik. 

ik ben ook voor langere tijd in het buitenland dus hoop ik dat ik via deze weg geholpen kan worden ipv. Ontzettend veel extra kosten te moeten maken.

hoor graag van u,

vriendelijke groet,

D

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@Daan.T, fijn dat je na al het harde werk, nu kunt genieten in het buitenland! Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk bij je abonnement gekeken en ik zie dat ons fraude team heeft gezien dat je aardig wat extra kosten buiten de bundel hebt gemaakt, vandaar dat er een blokkade was geplaatst. Er is gevraagd om een voorschot te betalen, zodat de kosten gedekt kunnen worden. Ik zie in je account dat je inmiddels het bedrag hebt betaald, waarvoor dank! Ik heb zojuist de blokkade voor Roaming en het versturen van smsjes voor je verwijderd. Geef het systeem ongeveer een half uur om dit te verwijderen. Start daarna je toestel opnieuw op, dan zou het moeten werken! 

Kleine tip: let in het vervolg op je verbruik, zodat je extra kosten kunt voorkomen. Zo voorkom je natuurlijk blokkades en kun je zorgeloos genieten van je internet. 

Laat je weten of alles naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3485 reacties
  • Antwoord
  • 29 januari 2025

Goedemorgen ​@Daan.T, fijn dat je na al het harde werk, nu kunt genieten in het buitenland! Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk bij je abonnement gekeken en ik zie dat ons fraude team heeft gezien dat je aardig wat extra kosten buiten de bundel hebt gemaakt, vandaar dat er een blokkade was geplaatst. Er is gevraagd om een voorschot te betalen, zodat de kosten gedekt kunnen worden. Ik zie in je account dat je inmiddels het bedrag hebt betaald, waarvoor dank! Ik heb zojuist de blokkade voor Roaming en het versturen van smsjes voor je verwijderd. Geef het systeem ongeveer een half uur om dit te verwijderen. Start daarna je toestel opnieuw op, dan zou het moeten werken! 

Kleine tip: let in het vervolg op je verbruik, zodat je extra kosten kunt voorkomen. Zo voorkom je natuurlijk blokkades en kun je zorgeloos genieten van je internet. 

Laat je weten of alles naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 29 januari 2025

Pharwin,

Super bedankt voor je duidelijke uitleg!!!!! Hier kan ik wat mee! HELD.

ondanks de duidelijke uitleg, en het opnieuw opstarten van m’n mobiel nog geen ontvangst.

hopelijk heb je het verlossende antwoord op m’n probleem!!!!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Daan.T geen dank! Ik zie dat de blokkades wel verwijderd zijn. Alleen zie ik in je Mijn Odido account dat je nog de melding krijgt dat je in Nederland bent. Ben je momenteel nog in het buitenland? Zo ja, in welk land? Kun je de simkaart eruit halen en opnieuw in je toestel paatsen? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Je kunt daarna handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Zodra je verbonden bent met een netwerk van een buitenlandse provider, zou die het moeten doen. 

Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen