Skip to main content

Ik heb mij mijn overstap een tablet lenova  gekregen met geheugenkaart ik gebruik deze thuis voor spelletjes en email het vreemde is dat ik na 2 weken waarschuwing kreeg data verbruik overschreden terwijl ik 100% sterkte wifi heb ik denk dat ik het geheugenkaart er maar uit haal maar eigenlijk is dat van de zotte bij een mobiel tel kun je data uitschakelen v

Hallo @rob kempers 

Heb je een data sim abonnement? Maak een Odido account aan, koppel daar je abonnement en daar kan je dan data aanvullen of een blokkade plaatsen denk ik.


Hallo Waqqas

Hartelijk dank voor snelle reactie het blijft vreemd want met mobiel heb ik daar geen last van je kunt mobiel data uitschakelen odido weet ook niet waar het vandaan komt zeggen dat ik misschien een slechte verbinding heb die is 100% daarnaast begrijp ik niet wij gebruiken al bijna helemaal geen data op mobiel dus waar komt dat verbruik vandaag er zit geen nummer aan vast


de eerste vraag is natuurlijk hoe de laptop ingesteld staat, en dan met name de mobiele verbinding, ik neem aan dat je met geheugenkaart de sim kaart bedoeld. Een sim kaart heeft overigens altijd een mobiel nummer.

De laptop zou de voorkeur moieten geven aan wifi als dat signaal sterk genoeg is. Heeft de laptop een wifi verbinding? en zet de mobiele verbinding eens uit, blijft ie dan goed werken op wifi?


Ik heb er nooit een nummer bij gehad en zoals ik zij dat de Wifi 100 % is en zit er 2 meter van de modem af nooit een zwakke verbinding en in de laptop kan ik hier niets over vonden ik denk dat ik het kaartje er uit haal


Hoi @rob kempers ,

  1. Welke type nummer tablet heb  je precies?
  2. Hoe heb je de waarschuwing van overschrijding van de databundel gekregen?
  3. Gebruik je de tablet niet toevallig ook buiten gebruik van wifi, want je hebt toch niet voor niets een tablet met een 4G data only simkaart genomen?
  4. Het is zeker mogelijk de simkaart te blokkeren in de tablet. Zodra je het type aangeeft hoor je dat.

nee ik heb hem alleen voor thuis zat bij een aanbieding van odido bij nieuw ab ik haal gewoon dat kaartje eruit ik zie het nut er niet van in hartelijk dank allemaal


Zonde, want je betaald wel maandelijks voor het data only abonnement. 


nee dat valt weg tegenover een korting


Reageer