Simkaart die “locked” … en hoe unlock je die weer? Als je de PUK code moet gebruiken voor het unlocken, dan is er drie keer een verkeerde PIN ingevoerd.
Simkaart die “locked” … en hoe unlock je die weer? Als je de PUK code moet gebruiken voor het unlocken, dan is er drie keer een verkeerde PIN ingevoerd.
Het is exact dezelfde handeling als wanneer je je telefoon op vliegtuigmodus doet. Ik moet inderdaad de puk code weer invoeren om de sim weer te unlocken.
Doe eens even een sim/ telefoon wissel. Dus jouw sim in een ander toestel en kijken wat er dan gebeurt.
Het probleem is helaas niet eenvoudig te reproduceren. Ik heb soms 2 weken nergens last van, en dan ineens moet ik weer een aantal keer sim unlocken met puk code. Kan helaas niet mijn sim kaart uren/dag/weken in een andere telefoon stoppen
Voor de compleetheid zal ik vanavond alsnog wel even proberen om mijn simkaart te gebruiken in een andere telefoon.
(bedankt voor je snelle reacties trouwens!)
Welkom op de Odido Community, @DMC! En wat super fijn dat je de tips van Eric wilt testen. Dit zijn inderdaad de eerste stappen die wij je willen laten uitvoeren om te kijken of het wellicht aan je toestel ligt. Hou je ons op de hoogte van je bevindingen?
Mijn dochter heeft sinds een paar weken ook een nieuwe iPhone 15 Pro via verlengen van Odido, die ook random de sim op slot gooit.
Dan kan ze met de sim-pin de telefoon weer gebruiken (dus niet de PUK-code), maar random gaat hij dan toch weer op slot. Als ze dit niet door heeft kan ze dus ook niet gebeld worden, want blijkbaar gaat de sim dus ook uit het netwerk. Dat is natuurlijk voor een telefoon met zo’n fix prijskaartje een NO-GO, want rondlopen met een ‘dode’ niet te bereiken steen in je tas … ja, dat is dan wel een dingetje.
Ze heeft de setting van vragen om de sim-pin al uitgezet, maar de iPhone 15 Pro blijft vrolijk doorgaan met random om de sim-pin te vragen.
Weet niet of jij @DMC al verder bent gekomen, of dat jij ook nog steeds die random gedrag hebt op jouw iPhone 15?
Dochterlief is lang een Odido Winkel geweest, daar was blijkbaar toch iemand die dit probleem heeft opgelost. Bij de vraag van mij and dochterlief ‘hoe dan?’, was haar antwoord ‘geen idee, was even bezig en toen was het opgelost’.
Ben geen Apple fanboy, ga het er dan ook maar bij laten zo.