Skip to main content
Beantwoord

Buitenland (Zweden) en geen data

• January 12, 2026
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Goedendag,

ik ben op het moment in Zweden en mijn iPhone 14 (laatste update), heeft geen service.

niet na het opnieuw opstarten, niet na roaming aan uit, niet na vliegtuigstand aan uit, niet met handmatig provider kiezen.

de AI in de app zegt dat ik geen blokkade heb, maar ik heb alsnog geen internet.

graag spoedig hulp!

groeten,

jesse

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Jesse, heb je een goede tijd in Zweden? Goed om te zien dat je al e.e.a. hebt geprobeerd. En bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb direct meegekeken, maar ik zie geen betalingsregeling en ook geen blokkade. Het gaat wel om het nummer **52, klopt dat? Met welke netwerken heb je (handmatig) verbinding gemaakt? Wil je de volgende netwerken nog eens proberen: 3 Sweden, Tele2 AB, Telenor Sweden en Telia Company AB. Wil je daarnaast ook een kruistest doen? Is er iemand bij je wiens telefoon je kan gebruiken? Dit betekent dat je jouw simkaart in een andere telefoon stopt om te kijken of het dan wel werkt. Hiermee kunnen we e.e.a. uitstellen.  Mocht het hiermee nog niet lukken, dan zet ik graag een case voor je door naar de technische dienst. Wil je onderstaande informatie invullen?

• Datum:
  • Tijdstip:
  • Timezone:
  • Met welk buitenlandse netwerk ben je verbonden:
  • Exacte locatie (adres) of stad:
  • Wat staat er bij APN instellingen:
  • Merk en type toestel:
  • Heb je je simkaart getest in een andere telefoon:

Ik zie je reactie graag tegemoet en dan zet ik het meteen voor je door, zodat mijn collega's je hier verder bij kunnen helpen!

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 12, 2026

Hallo ​@pr0jesse 

Heb je toevallig een betalingsregeling lopen? Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • January 12, 2026

@Waqqas 

Ja, van mijn vorige abonnement. Ik dacht lekker makkelijk die regeling. Ligt het daar aan denk je? In een keer afbetalen en dan zou alles het moeten doen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 12, 2026

@pr0jesse 

Als de betalingsregeling bij een ander abonnement hoort, weet ik niet of jouw aansluiting daardoor geblokkeerd is. Wacht de reactie van een moderator even af.

Normaal krijg je wel een blokkade op gebruik in het buitenland bij een betalingsregeling.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jesse, heb je een goede tijd in Zweden? Goed om te zien dat je al e.e.a. hebt geprobeerd. En bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb direct meegekeken, maar ik zie geen betalingsregeling en ook geen blokkade. Het gaat wel om het nummer **52, klopt dat? Met welke netwerken heb je (handmatig) verbinding gemaakt? Wil je de volgende netwerken nog eens proberen: 3 Sweden, Tele2 AB, Telenor Sweden en Telia Company AB. Wil je daarnaast ook een kruistest doen? Is er iemand bij je wiens telefoon je kan gebruiken? Dit betekent dat je jouw simkaart in een andere telefoon stopt om te kijken of het dan wel werkt. Hiermee kunnen we e.e.a. uitstellen.  Mocht het hiermee nog niet lukken, dan zet ik graag een case voor je door naar de technische dienst. Wil je onderstaande informatie invullen?

• Datum:
  • Tijdstip:
  • Timezone:
  • Met welk buitenlandse netwerk ben je verbonden:
  • Exacte locatie (adres) of stad:
  • Wat staat er bij APN instellingen:
  • Merk en type toestel:
  • Heb je je simkaart getest in een andere telefoon:

Ik zie je reactie graag tegemoet en dan zet ik het meteen voor je door, zodat mijn collega's je hier verder bij kunnen helpen!