Skip to main content
Beantwoord

buitenland bundel werkt wederom niet

  • 13 februari 2025
  • 7 reacties
  • 148 Bekeken

Wederom ben ik in het buitenland, koop een buitenland bundel en betaal ik wel maar werkt dit niet. Wel betaald geen internet. Odido niet te bereiken behalve via chatbot die je een rondje om de kerk stuurt. Zittend in zuid Afrika heb je hier geen zin in. Inmiddels een esim aangeschaft en werkt binnen 2 minuten. Schande Odido en dit is niet de eerste keer. Kunnen jullie zsm de 15 betaalde euro’s crediteren daar er geen enkele oplossing geboden is? Zonder storneer ik de rekening en zie ik de rechtszaak tegemoet.

Dank en fijne avond

Beste antwoord door Sam van Odido

Hi ​@David1981, klopt het dat je inmiddels terug bent in Nederland? Hopelijk heb je een fijne terugreis gehad! Ik zie dat je de Internet op Reis-pas uiteindelijk niet meer gebruikt hebt, waardoor we de gemaakte kosten van € 15,- kunnen vergoeden. Dit heb ik zojuist voor je gedaan! Omdat de factuur al is opgemaakt, kan ik de kosten hierop niet wijzigen. Ik zie wel dat de afschrijving volgende week pas zal plaatsvinden, dat is goed nieuws. Ik kan er namelijk voor zorgen dat we € 15,- van het oorspronkelijke bedrag aftrekken, waardoor we minder van je bankrekening af zullen schrijven. Er zal dus een verrekening plaatsvinden. Een bevestiging van de vergoeding ontvang je binnen 10 minuten van mij per e-mail. Mocht je hierna nog vragen hebben, dan weet je me te vinden!

Bekijk origineel

7 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@David1981, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Zuid-Afrika bent, wel zo fijn als je internet het ook doet. Laten we samen naar een oplossing kijken! Nadat je de Internet op Reis pas had aangeschaft, had je daarna ook je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt en vaak werkt het daarna wel. Zo niet, kun je dan een aantal zaken voor mij controleren? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Dubbelcheck: staat je Roaming ook aan? Kun je anders verbinding maken met een netwerk van een andere provider om te kijken of dat lukt? Dit kan via de instellingen van je toestel. Daarnaast is het ook van belang dat je APN-naam van je netwerk goed staat ingesteld. Daar zou internet.mobiel moeten staan. Als daar wat anders vermeld staat, kan dat problemen geven met je internet. Kun je dat ook voor mij controleren? 

Heb je een lokale eSIM aangeschaft in Zuid-Afrika of een eSIM bij ons? Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Mocht de Internet op Reis pas niet nodig zijn, ga ik deze uiteraard voor je vergoeden, komt helemaal goed!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@David1981, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Zuid-Afrika bent, wel zo fijn als je internet het ook doet. Laten we samen naar een oplossing kijken! Nadat je de Internet op Reis pas had aangeschaft, had je daarna ook je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt en vaak werkt het daarna wel. Zo niet, kun je dan een aantal zaken voor mij controleren? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Dubbelcheck: staat je Roaming ook aan? Kun je anders verbinding maken met een netwerk van een andere provider om te kijken of dat lukt? Dit kan via de instellingen van je toestel. Daarnaast is het ook van belang dat je APN-naam van je netwerk goed staat ingesteld. Daar zou internet.mobiel moeten staan. Als daar wat anders vermeld staat, kan dat problemen geven met je internet. Kun je dat ook voor mij controleren? 

Heb je een lokale eSIM aangeschaft in Zuid-Afrika of een eSIM bij ons? Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Mocht de Internet op Reis pas niet nodig zijn, ga ik deze uiteraard voor je vergoeden, komt helemaal goed!

Dank voor de reactie. Oplossing is al gevonden daar ik nu een esim heb aangeschaft.

heb al het bovenstaande al gedaan en niks werkt. Daarnaast schandalig dat jullie onbereikbaar zijn.

graag per direct de aangeschafte pas crediteren.

dank


  • 0 reacties
  • 14 februari 2025
David1981 schreef:

Dank voor de reactie. Oplossing is al gevonden daar ik nu een esim heb aangeschaft.

heb al het bovenstaande al gedaan en niks werkt. Daarnaast schandalig dat jullie onbereikbaar zijn.

graag per direct de aangeschafte pas crediteren.

dank

Hey je bent niet de enigste als je nog kan overstappen naar kpn zou ik dat zeker doen man gaat je veel hoofdpijn besparen voor de toekomst 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@David1981, fijn dat je de oplossing hebt gevonden! We zijn altijd bereikbaar op meerdere manieren. Telefonisch door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Via onze chat, Community of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). 

Ik wil graag de aangeschafte pas voor je crediteren. Voordat ik dit kan en mag doen, heb ik nog wat gegevens van je nodig om te verifiëren dat jij de juiste persoon bent. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan maak ik het daarna gelijk voor je in orde! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 februari 2025

Derde reactie maar deze worden geblokkeerd. Staat toch op de rekening. Wanneer wordt dit opgelost of moet ik de betaling storneren?

 

dank


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 februari 2025

Graag binnen 48 uur reactie.


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Mobiel
  • 289 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2025

Hi ​@David1981, klopt het dat je inmiddels terug bent in Nederland? Hopelijk heb je een fijne terugreis gehad! Ik zie dat je de Internet op Reis-pas uiteindelijk niet meer gebruikt hebt, waardoor we de gemaakte kosten van € 15,- kunnen vergoeden. Dit heb ik zojuist voor je gedaan! Omdat de factuur al is opgemaakt, kan ik de kosten hierop niet wijzigen. Ik zie wel dat de afschrijving volgende week pas zal plaatsvinden, dat is goed nieuws. Ik kan er namelijk voor zorgen dat we € 15,- van het oorspronkelijke bedrag aftrekken, waardoor we minder van je bankrekening af zullen schrijven. Er zal dus een verrekening plaatsvinden. Een bevestiging van de vergoeding ontvang je binnen 10 minuten van mij per e-mail. Mocht je hierna nog vragen hebben, dan weet je me te vinden!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen