Sinds kort weer terug bij Odido. Nu wil het geval, dat ik mijn telefoon via bluetooth tethering, de internetverbinding met de auto laat delen. Dit werkte tot voor kort prima, via KPN.
Echter nu ik op Odido netwerk zit, werkt dit maar deels. Ik kan bijvoorbeeld Google Streetview en Google Search probleemloos gebruiken. Echter waar het mij vooral om gaat, is het stukje '’Live traffic'’ en in mindere mate de parkeerinformatie. Deze informatie lijkt geblokkeerd te worden, als ik bluetooth tethering gebruik. Beide services komen namelijk maar niet online. Via een Wifi hotspot werkt het wel volledig, wat mij dan weer bevreemd, al las ik wel elders dat tethering daadwerkelijk via de APN van de provider loop en een hotspot gaat daar weer buitenom. Gebruik ik de werktelefoon met KPN sim, werkt het ook prima, via bluetooth tethering.
Gisteren heb ik hiervoor gebeld met de klantenservice. Bijna een uur met deze meneer bezig geweest, hij beet zich er echt in vast. Maar hij kon me zo gauw niets vertellen. Wel de afspraak gemaakt om de simkaart van Odido eens in een ander toestel te proberen. Dit heb ik vanmorgen met een oude S9 die ik nog heb liggen, geprobeerd. Maar ook dan lukt het niet. Ook heeft hij via z'n supervisor een melding naar de technische dienst gestuurd. Maar in afwachting daarvan dacht ik, wellicht weet men het online wel of is een e-Sim wellicht de oplossing.. Ben benieuwd! Vast dank.
Bladzijde 2 / 2
@Pharwin van Odido Zoals meermaals aan uw collega en in dit topic al eens aangegeven, Samsung is allang gecontacteerd:
Het is gewoon krom om naar een functie van de telefoon te wijzen. Stel ik kan ineens niet meer bellen, dan moet ik zeker bij Samsung zijn.. Want de belfunctie is van Samsung? Alle apps kunnen geen internetverbinding maken.. "Ja nee, die apps komen uit de Playstore, niet ons probleem!"
Laten we nog eens eventjes opsommen:
-Roaming (BE) alles online
-VPN alles online
-KPN alles online
-Odido alleen Google services online. De rest niet.
Met een Galaxy S9 als test: hetzelfde beeld als bovenstaande. Ofwel alle pijlen wijzen echt naar Odido. Een probleem dat met Odido ontstaan is en ook enkel met Odido voorkomt.
Jammer ook, dat een netwerkspecialist enkel weet te Googlen en niet een onderzoekje instellen. Er is niet eens gevraagd, wat voor auto het is. Dat is toch geen serieus nemen meer?
@LDO daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je bijvoorbeeld problemen hebt met bellen, kan het zowel aan je simkaart (ons) of aan je toestel liggen. Dat sluiten we altijd uit door een kruistest met de simkaart uit te voeren en verder te kijken naar een oplossing. Als een functie in je toestel (in dit geval bluetooth tethering) niet goed werkt, kan het liggen aan je toestel (of aan je auto). Vandaar dat we hier eigenlijk geen ondersteuning in bieden. Ik zou je wel willen vragen om een aantal zaken te controleren:
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten.
Begrijp ik het goed dat je het ook al had getest met dezelfde simkaart in een ander toestel en dat het ook niet werkt? Dan kunnen we het eventueel proberen met een nieuwe simkaart als je dat zou willen. Wellicht dat dat de oplossing biedt!
Beste @Pharwin van Odido ,
Alles wat je benoemd is in/na alle gesprekken al (meermaals) bekeken en getest. Zoals ik ook al opmerk, ben ik van een fysieke sim naar een eSim gegaan. Ook dit lost niets op. En nogmaals, bekijk mijn bericht nog eens inhoudelijk! Als 3 providers (2 Belgische, 1 Nederlandse) as we speak, tethering volledig online kunnen krijgen, met dit toestel. Het daarnaast via een VPN ook kan, met dit toestel, dan kun je als Odido zijnde toch niet blijven beweren dat het mijn auto of telefoon is? Vooral omdat Odido het ook niet voor elkaar krijgt met een andere telefoon. Daarnaast zijn Samsung en de importeur van de auto het met mij eens:
Waarom doen mijn auto en telefoon alles met andere providers, VPN en roaming. Maar eenmaal op Odido, houdt het feestje op! Nogmaals ga eens inhoudelijk op dit punt in. Als iedereen A zegt en Odido B, waarom denkt Odido dan niet: "Misschien heeft de klant wel gelijk en moeten we dit nog eens goed onderzoeken."
Ook is het erg leuk dat jullie naar een functie wijzen van mijn telefoon. Maar jullie website beschrijft dat tethering zonder restricties mogelijk is - daarnaast ligt er een verordening op de netneutraliteit. Daar valt tethering ook onder! Immers wordt mijn netwerktoegang, door Odido beperkt, zonder goede reden. Het is niet dat ik op een torrent naar films loop te speuren.
Hi @LDO ik snap je punt en ik had je ook graag een ander antwoord willen geven, maar ik ben bang dat dat er niet is. Het is namelijk al onderzocht door onze netwerkspecialisten en die zien dat netwerktechnisch alles goed staat. Verder geven ze aan dat het een functie van je toestel is, waar we dus geen ondersteuning in aanbieden. Om heel eerlijk te zijn begrijp ik je punt heel goed en vind het zelf heel lastig. Als ik het voor je kon oplossen, had ik het graag voor je gedaan. Het enige wat ik voor je kan doen, is nog een case aanmaken richting onze technische dienst. Maar dat is inmiddels al twee keer gebeurd door collega's en ik weet niet of het veel zin heeft om het nogmaals te doen. Zou je dat willen?
Houd er wel rekening mee dat mocht daaruit blijken dat het niet opgelost kan worden, we hier geen ondersteuning in kunnen aanbieden.
Oplossing!
Maar absoluut niet door de rigide en ontkennende houding van Odido.
Inmiddels maar weer terug naar het groene kamp gegaan, en jawel hoor, de straat uit en de auto kwam meteen alweer online. Dankjewel @Pharwin van Odido, monteur KPN heeft zowel mijn auto als mijn telefoon gerepareerd! Het lag zéker niet aan een blokkade op jullie netwerk…
Zucht, jammer dat het zo moet Odido! Ik snap dat een enkele consument, die een probleem heeft jullie niet zoveel boeit, er zijn immers belangrijkere zaken. Maar meld dan gewoon eerlijk in de algemene voorwaarden, dat bepaalde services geblokkeerd worden en ga niet achteraf zitten wijzen naar een toestel en auto die gewoonweg 100% uitgesloten zijn. Ook is het gewoonweg zeer treurig dat er dan maar geroepen wordt dat tethering geen ondersteuning vanuit Odido krijgt want, functie van het toestel. Ja, alles is een functie van het toestel, de bel-app, de SMS-app, de browser, alle downloadbare apps die een netwerkverbinding maken. Ondersteunen jullie dit puntje bij paaltje ook niet? Tethering is - nogmaals - een functie die jullie netwerk nodig heeft om de verbinding te delen. Dus het slaat gewoon echt nergens op.
Ik snap dat die netwerkspecialisten naar de instellingen kijken. Maar daar moet je ook niet kijken, ik heb meermaals aangegeven dat er een blokkade moet zijn. Daar had gekeken moeten worden. Het feit dat men niet eens doorvraagt wat voor auto en welke services het dan zijn, is al veelzeggend. Ook had het netwerk gelogd kunnen worden, welke services een netwerkaanvraag doen. Immers kun je dan pas gericht gaan zoeken. Helaas kwam de praktijk neer op een potje Googlen en onzin verkopen dat de functie niet ondersteund wordt, dus we kunnen niet helpen.. Of gewoon mij een half uur in de wacht zetten. Nogmaals, heel jammer, er zijn erg veel fouten door Odido gemaakt.
@LDO Excuses dat het zo moest gaan, maar wel fijn dat het is opgelost. Zoals aangegeven wou ik nogmaals een case voor je doorzetten met alle informatie, wellicht dat een extra blik wel goed zou doen. Maar als dit al twee keer is gebeurd en ze zien dat netwerktechnisch alles goed staat en er ook geen restricties te zien zijn, dan kunnen we hier niet veel aan doen, sorry. Ik ben het zeker met je eens dat bepaalde apps/functies een netwerk nodig hebben. Maar als ons netwerk niet goed compatibel is met een apparaat, dan kan het ook zeker aan het toestel (of de auto) liggen. Vandaar dat er vanuit onze netwerkspecialisten is gebleken dat het goed staat ingesteld. Als een app op je telefoon niet werkt, dan kunnen we hier natuurlijk geen ondersteunining in aanbieden, omdat het aan de app of aan het toestel kan liggen. Tenzij het natuurlijk om onze eigen app gaat of dat het netwerk een rol speelt, dan kunnen we zeker meekijken. Vandaar dat dit ook zo is gecommuniceerd.
Nogmaals excuses dat we geen gewenste oplossing konden bieden. Voor andere vragen, laat het dan gerust weten - we zitten voor je klaar. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst!
@Pharwin van Odido
Mja, dit wordt welles-nietes. Enkel het was duidelijk dat we de telefoon en auto uit kunnen sluiten, als het met andere providers en VPN werkt, maar niet met Odido. Wellicht had Odido eens contact kunnen leggen met de autofabrikant, immers kan aan hun zijde ook een blokkade liggen. Het dan meteen (blijven) wijzen naar de klant, is niet tof. Terwijl het netwerktechnische deel niet 100% uitgesloten is en zoals vaker opgemerkt, er was wel een duidelijk symptoom: het treedt enkel op met Odido. Dat mijn telefoon incompatible is met Odido, is natuurlijk ook een beetje vreemd... Waarom zou een modern netwerk niet met een moderne veelvoorkomende telefoon om kunnen gaan (of andersom, hoe je het maar wil zien ).
Uiteindelijk blijkt de oorzaak van het probleem dus: Odido vertikt het om IPv6 in gebruik te nemen. Dit geldt dus voor zowel mobiel als thuis. @Pharwin van Odido helaas ligt het dus tóch echt aan jullie netwerk!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.