Beste leden, beste Odido,
Sinds kort weer terug bij Odido. Nu wil het geval, dat ik mijn telefoon via bluetooth tethering, de internetverbinding met de auto laat delen. Dit werkte tot voor kort prima, via KPN.
Echter nu ik op Odido netwerk zit, werkt dit maar deels. Ik kan bijvoorbeeld Google Streetview en Google Search probleemloos gebruiken. Echter waar het mij vooral om gaat, is het stukje '’Live traffic'’ en in mindere mate de parkeerinformatie. Deze informatie lijkt geblokkeerd te worden, als ik bluetooth tethering gebruik. Beide services komen namelijk maar niet online. Via een Wifi hotspot werkt het wel volledig, wat mij dan weer bevreemd, al las ik wel elders dat tethering daadwerkelijk via de APN van de provider loop en een hotspot gaat daar weer buitenom. Gebruik ik de werktelefoon met KPN sim, werkt het ook prima, via bluetooth tethering.
Gisteren heb ik hiervoor gebeld met de klantenservice. Bijna een uur met deze meneer bezig geweest, hij beet zich er echt in vast. Maar hij kon me zo gauw niets vertellen. Wel de afspraak gemaakt om de simkaart van Odido eens in een ander toestel te proberen. Dit heb ik vanmorgen met een oude S9 die ik nog heb liggen, geprobeerd. Maar ook dan lukt het niet. Ook heeft hij via z'n supervisor een melding naar de technische dienst gestuurd. Maar in afwachting daarvan dacht ik, wellicht weet men het online wel of is een e-Sim wellicht de oplossing.. Ben benieuwd! Vast dank.