Skip to main content

Al weer geruime tijd is de kwaliteit van de 4G-verbinding voor snel internet voor thuis abominabel slecht. En dan vooral in de avonduren. Als ik het over slecht heb heb ik het over waarden van soms nog geen 1 Mbps downloaden. Soms wat meer. Maar zodanig dat tv-kijken absoluut onmogelijk is. Al vele avonden geen/nauwelijks Olympische Spelen kunnen kijken. Overdag heb ik een redelijke ontvangst dus mijn apparatuur (Huawei B-2368 buiten + binnen) lijkt me ok. Zal mogelijk te maken hebben met het feit dat dit soort abonnementen bij drukte “een andere behandeling krijgt” maar dat kan niet zodanig zijn dat je in feite er niets meer aan hebt. Uiteraard al een hele serie netwerkproblemen gemeld via het formulier. Maar geen enkele reactie. Vroeger kreeg ik via dit medium nog wel eens feedback. Locatie is 3781NV. 

BIj Antennekaart staat:

“ Deze site is vrij zwaar belast met verkeer voor de camping, waar vrijwel geen vast internet aanwezig is. Ombouwen naar Ericsson of een andere zwaardere opstelling is erg lastig door het gewicht in deze zwakkere hoogspanningsmasten. Om in deze hoogspanningslijn te kunnen werken moet een van de twee circuits worden uitgeschakeld, iets wat door overbelasting van het stroomnetwerk niet makkelijk is. RRU's wisselen is ook geen optie, want deze hangen bovenin de mast, waardoor de bovenstaande problemen alsnog gelden. “

En inderdaad, 4G voor thuis heeft de laagste prioriteit qua data t.o.v. andere data abonnementen. Dus zolang de camping nog geen goede wifi heeft zal iedereeen daar in het camping seizoen naar tv kijken via mobiele verbindingen. 

Dank je wel Eric. Mooie info heb je opgeduikeld! 

Ik ben vanavond eindelijk gebeld door Odido. Die vertelde me dat sinds begin juli een nabijgelegen mast - dus niet die waar ik op zit - “buiten gebruik” is vanwege een glasvezelprobleem in de mast. Dat betekent dat een deel van het verkeer nu terecht komt op “mijn” mast. En die is zoals je schrijft al behoorlijk belast vanwege de vele campinggasten in het hoogseizoen. Al met al dus overbelasting. Naar het schijnt gaat er morgen een monteur heen …….  Afwachten dus. 

Reageer