Skip to main content

Goedendag,

In mijn iPhone 15 pro heb ik 2 simkaarten. 1 fysieke en 1 e-Sim (privé en zakelijk nummer) beiden van Odido. 
Ik heb nu al enkele keren gehad dat ik niet bereikbaar was op het nummer van de fysieke simkaart, terwijl ik aan het bellen was met het nummer van de e-sim. Normaal hoort volgens mij een gesprek van de andere simkaart er, net zoals een gesprek van dezelfde simkaart, doorheen te komen als een wisselgesprek. Na een korte test gebeurd dit is ook af en toe, maar ook vaak niet. Ik zie ook dat van de 2e simkaart het bereik totaal wegvalt (0 streepjes) nadat ik +/- een minuutje in gesprek ben. 

Is dit op te lossen, en zo ja, hoe?? 
 

Groeten Chris 

Hallo @Chrisjuh91 

De meeste dual sim smartphones vallen onder de categorie 'standby dual sim'. Deze toestellen hebben slechts één antenne, wat betekent dat je op beide nummers bereikbaar bent zolang je niet aan het bellen bent of internet gebruikt. Zodra je dat wel doet, zal de simkaart waarmee je belt of internet gebruikt, de antenne in beslag nemen, waardoor je op het andere nummer niet bereikbaar bent.


Voor het mobiele netwerk zijn het gewoon 2 losse aansluitingen die niets met elkaar te maken hebben.  Jouw telefoon is verantwoordelijk voor het in stand houden van die 2 losse verbindingen en ze aan jou beide aanbieden. Je vraag zou je aan Apple of op een Apple forum kunnen stellen.  


Oké, bedankt voor jullie reacties. Duidelijk verhaal, valt voor mij alleen tegen omdat ik dat dus verkeerd had begrepen. 24/7 bereikbaarheid is voor mij namelijk belangrijk, dus moet ik daar een andere oplossing voor vinden. Nogmaals dank!


Er is bij Android een mogelijkheid om een nummer zodra de andere sim in gesprek is door te schakelen naar de andere. Daar kan dan een wisselgesprek op binnenkomen. Raadpleeg youtube met tutorials over Apple hierover.


Reageer