Skip to main content

Beste,

Wij zijn recent overgestapt van KPN Mobiel naar Odido Mobiel in de verwachting dat het netwerk vergelijkbaar of misschien iets minder zou zijn. 

Helaas moeten wij nu constateren dat het bereik in onze woonplaats slecht tot zeer slecht is. In huis geen bereik en buitenshuis max 15 mb downloadsnelheid en zelfs maar 0 tot 3 mb uploadsnelheid (Ookla Speedtest). 

Is er zicht op verbetering op korte termijn voor onze regio of zullen wij door de zure appel heen moeten bijten tot einde contractperiode?

 

Groeten,

Dave

Jakkes, dat is erg vervelend. Heb je ook al gekeken op de dekking kaart van Odido? Daar kan je met je postcode en straat controleren wat je bereik moet zijn. Als het dan niet is wat je er van verwacht dan kan je op deze pagina ook een melding maken. Als je buiten je bedenktijd zit dan zal je je contract moeten uitzitten, hoe vervelend het ook is. Bij mijn oude provider, ik ben namelijk ook net overgestapt naar Odido, kon je aangegeven dat je veel problemen hebt en dan gingen ze kijken of ze je contract konden open breken en dat je daar dan weg kon. Ik weet niet of Odido dat ook heeft, daar zal iemand van Odido je antwoord op kunnen geven. 

Binnen in huis kan je wel Wifi bellen aanzetten, dat heb ik zelf ook en is wel erg fijn. Succes en ik hoop dat je er met Odido samen uit komt. 


Dank je wel voor je reactie, volgens de dekkingskaart zitten wij op de rand tussen goed en zeer goed (lichtblauw / donkerblauw). 
Dus dan mogen we wel iets meer verwachten vind ik… 

Als het aan mij ligt hoeven we zeker niet weg bij Odido, voor de rest is alles goed (thuis). Maar met dit mobiele bereik in onze omgeving valt niet te leven, wij missen zelfs geregeld oproepen. 
 

Misschien dat iemand van Odido nog kan vertellen of er op de planning staat, dat dit verbeterd zal gaan worden?


Hallo @Davevank1985, als er op de dekkingskaart niks te zien is, vermoed ik dat er iets anders aan de hand is of dat het nog geüpdatet moet worden op onze dekkingskaart. Hoe meer meldingen, des te sneller en beter onze netwerkspecialisten dit kunnen onderzoeken! 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als dat niet werkt, raad ik je aan om om alsnog een melding te maken via onze dekkingskaart, zoals hieronder wordt aangegeven door MobielApple. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 


Hallo Pharwin,

 

Dank voor je bericht, wij hebben thuis beide een iPhone en hebben alles al geprobeerd. Ook bovenstaande stappen nog eens doorlopen, maar zonder resultaat. 
 

Ik heb ook via de dekkingskaart een melding gemaakt, eens afwachten dan. 
Mijn gevoel zegt me dat de dekking simpelweg niet zo goed is als beloofd, deze avond sprong mijn telefoon zelfs op 3G…?
 

Groeten,

Dave


@Davevank1985 Jammer dat het geen (positief) resultaat heeft opgeleverd! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken in je account en ik zie inderdaad dat je de melding hebt gemaakt en dat het nu bij onze netwerkspecialisten ligt. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 5 dagen telefonisch contact met je opnemen om het toe te lichten en (als het opgelost is) ook bij je terugkomen met de oplossing! Het zou best kunnen dat je in een gebied zit, waar de dekking minder goed is en dat er niks aan kan worden gedaan.  Zij zullen dan ook met een coulance optie bij je terugkomen. Maar dat laat ik aan hen over en zij zullen je hier meer duidelijkheid over geven! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 


Als u binnen 14 dagen na het starten met Odido bent, kunt u gratis vertrekken. 

Kijkend naar de antennekaart, zijn er twee zendmasten van KPN en Vodafone in het dorp en slechts één van Odido. Dus natuurlijk zal de dekking van Odido inferieur zijn.


@dotpaul we willen natuurlijk het liefst overal onze masten plaatsen, zodat iedereen een optimale internetverbinding heeft. Jammer genoeg is dit niet altijd mogelijk door o.a. de regels vanuit de gemeente. Als het kon, hadden we dat natuurlijk wel gedaan! 


Reageer