Hoi T-Mobile,
Bij ons thuis en op een ander adres maken we graag gebruik van Bellen via Wi-Fi (VoWiFi) i.v.m. matig mobiel netwerk signaal en haperende gesprekken.
(Alle providers hebben hier verminderd signaal.)
De smartphones hier in huis geven de voorkeur aan "bellen via mobiel netwerk" en schakelen pas naar "bellen via Wi-Fi" als het signaal zo slecht is dat het gesprekken al een tijdje laat haperen.
Bij T-Mobile is de voorkeur niet om te zetten naar "Voorkeur Wi-Fi".
Bij KPN en Vodafone (bijvoorbeeld) wél door:
(Voorbeeld Samsung)
Meldingenvenster/ statusbalk, naar beneden slepen →
Sleep nogmaals naar beneden →
Blader en zoek naar "Bellen via Wi-Fi" (hoorntje met Wi-Fi icoontje) →
Druk op de letters "Bellen via Wi-Fi".
Hier kun je een keuze maken tussen
Voorkeur Wi-Fi/ Voorkeur mobiele netwerk.
- - -
T-Mobile/ Tele2 hebben de keuze verborgen!
(Probeer dit door simkaart te wisselen en je ziet het verschil!)
Waarom is dit en kan dit veranderd worden zodat we ook bij T-Mobile een betere gesprekskwaliteit kunnen halen?
(Ik weet dat de optie Vliegtuigstand -> Wi-Fi aan ook werkt, maar zou graag zien dat dit automatisch kan.)
Ik voeg screenshots toe.
Grt. Harry
M.v.g. Harry