Hallo, ik heb vorige week een multisim via de Apple Watch app op m’n iPhone afgesloten bij mijn Odido abonnement.
Toen ik vervolgens ging sporten, zonder telefoon, verwachtte ik muziek te kunnen streamen. Dat werkte niet, er stond ook geen 4G in beeld op de Apple Watch. Op de Apple Watch stond wel mobiele data aan én T-Mobile + verbonden in beeld.
Vrijdag met Klantenservice gebeld, die verwezen me door naar de shop. Zaterdag naar de Odido shop geweest, Multisim ontkoppeld en weer gekoppeld. Had Klantenservice ook kunnen doen zeiden ze. Er stond daarna wel 4G in beeld. Bellen werkte ook via de Watch. Apple kaarten laadde ook.
Vandaag op pad zonder iPhone. Wel 4G geen netwerk. Spotify, TuneIn of Strava werken niet, die laatste app geeft geen netwerkverbinding aan.
In de Odido app zie ik wel een gekoppelde Multisim, maar geen details als ik daarop doorklik. Er lijkt dus nog steeds iets niet goed geconfigureerd te zijn.
Geprobeerd de Multisim stop te zetten en opnieuw te af te sluiten en te koppelen, dat koppelen werkte wel, maar er zijn nog steeds geen details zichtbaar in de app.
Hoe kan ik dit oplossen?
Bladzijde 1 / 1
Als ik via Sim, toestel en smartwatch naar Gekoppelde Multisims > Mijn Smartwatch ga, moet ik me ook opnieuw verifiëren en staat er geen sim, maar kom ik bij de activeren uitleg.
Hi Bjorn, van harte welkom op de Community en tof dat je gebruikt maakt van Multisim op je Apple Watch! Ik heb direct met je meegekeken in Mijn Odido en ik zie wel een gekoppelde Multisim staan. Wat gebeurd er precies als je op Doorgaan klikt? Als je je iPhone niet meeneemt, staat je iPhone thuis dan wel aan? Sommige apps werken namelijk alleen als je iPhone aanstaat, omdat op de Watch niet de volledige versie van de app staat. Werken SMS, WhatsApp en Instagram bijvoorbeeld wel? Ik hoor het graag van je, dan duik ik er verder in!
Hoi,
Ja, m’n iPhone staat gewoon aan. Ik zag inderdaad dat je voor sommige apps eerst iets op de iPhone moet doen. Maar bv. de muziek via Spotify stopt ook zodra ik buiten het bereik van m’n Wifi ben als ik thuis vertrek.
Ik krijg het scherm met de QR code voor multisim activeren (onderaan, voor Android) en daarboven de iPhone stappen. Er is geen sim zichtbaar met status. Dat was wel zo voordat ik naar de shop van Odido ging.
Als ik een activiteit in Strava afrond, kan die niet geüpload worden. Dat werkt pas zodra ik weer wifi heb. Zie de foto.
Hallo @bjornk_, zou je voor me kunnen checken of de software van je iPhone up-to-date is? Kun je ook checken of je gebruikmaakt van de juiste Multisim, die gekoppeld is aan je abonnement? Je kunt dit checken via de instellingen van de Watch app. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***679. Daarbij zie ik een Multisim gekoppeld staan. Het gaat om een ICIDD nummer. Deze zou moeten eindigen op ***82657. Had je ook zowel je toestel als je Watch opnieuw opgestart?
Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken.
Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Ik verneem het graag van je!
Hoi,
Zowel Watch als iPhone al vaker opnieuw opgestart. Ook de checks gedaan. Hieronder de samenvatting:
iPhone = iPhone 13;
iOS 17.4.1
Aanbieder = Odido NL 58.1
Watch = Apple Watch 9
ICCID 82657
Versie = 10.4 (21T216)
Aanbieder = T Mobile NL 28.0
Bedankt alvast voor de moeite!
@bjornk_ Top, dank voor de toelichting! Ik wil dit voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken. Begrijp ik het goed dat je het alleen met je Watch hebt en dus niet met je toestel? Om ze alvast een goed beeld te geven van de situatie, heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je antwoord kunnen geven op de onderstaande vragen:
- Sinds wanneer speelt het probleem (ongeveer)
- Geef minimaal één voorbeeld (datum + tijd) wanneer het probleem zich voordeed
- Op welk adres doet de klacht zich voor? (Deze kun je ook in een privébericht naar mij sturen)
- Type iPhone (om welke 13 gaat het)
- Type Apple Watch (graag met modelnummer)
Als je ook onderstaande checks voor me kunt uitvoeren, dan kunnen we dat in ieder geval alvast uitsluiten!
• Staat je mobiele data aan? (icoon linksboven) • Staat je wifi uit? (icoon rechtsboven) • Staat de vliegtuigmodus uit? (icoon linksmidden) • Kan je via je iPhone wel data gebruiken?
Ik zie je reactie graag tegemoet, dan kan ik het daarna voor je doorzetten!
@bjornk_ Top, dank voor de toelichting! Ik wil dit voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken. Begrijp ik het goed dat je het alleen met je Watch hebt en dus niet met je toestel? Om ze alvast een goed beeld te geven van de situatie, heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je antwoord kunnen geven op de onderstaande vragen:
- Sinds wanneer speelt het probleem (ongeveer)
- Geef minimaal één voorbeeld (datum + tijd) wanneer het probleem zich voordeed
- Op welk adres doet de klacht zich voor? (Deze kun je ook in een privébericht naar mij sturen)
- Type iPhone (om welke 13 gaat het)
- Type Apple Watch (graag met modelnummer)
Als je ook onderstaande checks voor me kunt uitvoeren, dan kunnen we dat in ieder geval alvast uitsluiten!
• Staat je mobiele data aan? (icoon linksboven) • Staat je wifi uit? (icoon rechtsboven) • Staat de vliegtuigmodus uit? (icoon linksmidden) • Kan je via je iPhone wel data gebruiken?
Ik zie je reactie graag tegemoet, dan kan ik het daarna voor je doorzetten!
Het probleem speelt al sinds de aanschaf van de multisim (ca. 2 weken geleden)
Het is een Apple iPhone 13 256GB (de normale dus).
Mijn Apple Watch is een series 9, model A2984.
Data via de iPhone werkt gewoon.
Het probleem (de muziek stopte met afspelen) deed zich voor:
vandaag 15/5 om 10u27
(app TuneIn geopend, muziek op de AirPods, iPhone ingeschakeld (maar thuis), streamen van audio stopte)
pushberichten komen soms wel aan van apps
ik ben ook mobiel gebeld terwijl ik aan het sporten was (om 11u07)
wel 4G in display Apple Watch maar geen of nauwelijks data
Het probleem deed zich ook voor:
Wo 8/5 om 14u35
Muziek via Spotify stopte met spelen toen ik buiten het bereik van huis was
Adres stuur ik in een privebericht.
@bjornk_ Top, dank voor het delen van de informatie! Ik heb zojuist een case voor je doorgezet naar één van onze technische specialisten. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 4 dagen bij je terugkomen met een terugkoppeling, daar komt dan meer duidelijkheid uit!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust!
Het probleem is opgelost. De technische dienst heeft snel gereageerd en gesproken. Zij hebben wat dingen gecontroleerd.
Apple Watch gedurende 5 minuten op vliegtuigmodus gezet en daarna werkte bv. Spotify wel via 4G met de telefoon uitgeschakeld.
Goedemorgen Bjorn, superfijn dat het is gelukt en dat mijn collega van de technische dienst dit zo snel heeft opgepakt! Bedankt voor de terugkoppeling en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We zijn er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.