Hallo @Sleer, welkom op onze Community! De batterij heeft in principe niks te maken met het gebruik of de activatie van onze Multisim. Begrijp ik het goed dat je deze voorheen wel had. maar nu niet meer werkt? Kun je onderstaande stappen volgen om een Multisim aan te schaffen:
Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone
1. Open de “Watch app” op je iPhone..
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.
Kun je aangeven bij welke stap je tegen iets aanloopt en wat je precies te zien krijgt? Graag wil ik ook meekijken in je account of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Echter, als ik op je e-mailadres zoek wat in je profiel vermeld staat, krijg ik geen gegevens naar voren. Zou je het juiste e-mailadres wat bij ons bekend is in je profiel willen vermelden samen met je telefoonnummer? Dan kan ik met je meekijken!
Hallo @Sleer, welkom op onze Community! De batterij heeft in principe niks te maken met het gebruik of de activatie van onze Multisim. Begrijp ik het goed dat je deze voorheen wel had. maar nu niet meer werkt? Kun je onderstaande stappen volgen om een Multisim aan te schaffen:
Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone
1. Open de “Watch app” op je iPhone..
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.
Kun je aangeven bij welke stap je tegen iets aanloopt en wat je precies te zien krijgt? Graag wil ik ook meekijken in je account of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Echter, als ik op je e-mailadres zoek wat in je profiel vermeld staat, krijg ik geen gegevens naar voren. Zou je het juiste e-mailadres wat bij ons bekend is in je profiel willen vermelden samen met je telefoonnummer? Dan kan ik met je meekijken!
Misschien de initiele post nog een keer lezen? Ik vond mijzelf nogal vrij duidelijk. Overigens denk ik dat je ongelijk heb in wat je allemaal meent te zeggen (lees: apple watch cellular heeft wél effect op je batterij).
Overigens heb ik twee vragen gesteld. Vervolgens werk je een handleiding uit voor wat precies?
Ik kan nu niets instellen omdat ik in het buitenland zit. Helaas moet ik in Nederland zijn om dit te kunnen configureren.
Hoi Sleer, de configuratie zou niet voor extra veel batterijgebruik moeten zorgen, maar er kunnen natuurlijk wel veel (andere) factoren een rol in spelen. Als de multisim actief en in gebruik is dan heeft dit uiteraard wel invloed, maar van wat ik lees is dit nog niet gelukt. Ik moet wel kwijt dat ik je toon niet helemaal begrijp. Voor zover ik lees reageert Pharwin op beide vragen en voor het geval hij een stappenplan stuurt dat niet voor jou van toepassing is - vandaar de controlevraag of hij het goed heeft begrepen. Wanneer ben je terug in Nederland? Ik kan je op e-mailadres niet in ons systeem vinden. Als je je 06-nummer of klantnummer in je profiel zet dan kijken we - zodra je terug bent - graag met je mee naar de configuratie en kunnen we ook nog eens kijken wat er precies gebeurd waardoor de batterij sneller leeg gaat.
Hoi Sleer, de configuratie zou niet voor extra veel batterijgebruik moeten zorgen, maar er kunnen natuurlijk wel veel (andere) factoren een rol in spelen. Als de multisim actief en in gebruik is dan heeft dit utieraard wel invloed, maar van wat ik lees is dit nog niet gelukt. Ik moet wel kwijt dat ik je toon niet helemaal begrijp. Voor zover ik lees reageert Pharwin op beide vragen en voor het geval hij een stappenplan stuurt dat niet voor jou van toepassing is - vandaar de controlevraag of hij het goed heeft begrepen. Wanneer ben je terug in Nederland? Ik kan je op e-mailadres niet in ons systeem vinden. Als je je 06-nummer of klantnummer in je profiel zet dan kijken we - zodra je terug bent - graag met je mee naar de configuratie en kunnen we ook nog eens kijken wat er precies gebeurd waardoor de batterij sneller leeg gaat.
Bedankt voor de reactie, graag ga ik hierop in:
- Welke andere factoren zou het dan kunnen zijn. De Apple Watch is tweemaal hersteld. Het enige wat effect lijkt te hebben is het instellen en/of activeren van Odido op mijn Apple Watch. Aan de hand van dagenlang testen kan ik zeker concluderen dat het activeren en/of gebruiknemen van Odido op mijn Watch de batterij draineert.
- Tekst kent natuurlijk geen gesproken toon. Ik heb mijn bericht rustig doorgelezen en ik zie formeel taalgebruik, geen overmatig gebruik van leestekens of kortaf geschreven tekst. Wel mag u weten dat er lichte irritatie is dat iemand gewoon aankomt met een handleiding wat geen antwoord geeft op mijn twee gestelde vragen en vervolgens dit weergeeft als “antwoord” terwijl dit geen antwoord is.
- Telefoon is toegevoegd aan mijn profiel.
Mijn punt is eigenlijk om te zeggen dat er mogelijk een bug is met WatchOS 10.6 en Odido waarmee mijn batterij draint. De Apple Watch is een zinloos product geworden als ik ‘m koppel met Odido. Dus nu betaal ik iets wat ik niet kan gebruiken.
Hoi @Sleer welke andere factoren dat zouden kunnen zijn, durf ik niet te zeggen. Maar zodra je onze dienst toevoegt en actief is, maakt je Watch gebruik van het mobiele netwerk. Dat zou een invloed op je batterij kunnen hebben, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Zie het net als het installeren van een nieuwe app op je telefoon. Hoe meer diensten er op je toestel aanwezig zijn (die tegelijkertijd draaien), hoe sneller je batterij gaat. Excuses voor de eerder gestelde conclusie, het zou dus wel goed kunnen dat het invloed heeft op de batterij van je Watch, omdat het een extra dienst betreft wat voor een aardig verbruik zorgt, omdat je Watch dan verbonden is via ons mobiele netwerk.
Daarnaast, moet ik ook eerlijk zeggen dat er vanuit mijn kant een lichte irritatie ontstaat. Je tekst en taalgebruik waren zeker in orde, echter kon ik uit je verhaal niet in één keer opmaken wat er precies aan de hand is. Je kunt jezelf wel duidelijk vinden. maar niet iedereen kan het daarmee eens zijn. Het kan voor jou bijvoorbeeld duidelijk zijn, maar voor een ander niet. Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om een troubleshoot vanaf het begin te doen en ik met deze stappenplan kwam. Als je vervolgens kunt aangeven tegen welke stap je precies aanloopt, kan ik je nog gerichter en beter hiermee helpen. Het is ook een voorlopig antwoord wat ik selecter, totdat er meer duidelijkheid is. Het is ook allemaal goed bedoelt (en we willen je hiermee alleen maar helpen), vandaar snap ik de frustratie ook niet zo goed. Maar dat terzijde.
Ik heb je nummer erbij gepakt en ik zie dat je gebruikmaakt van een actieve Multisim. Hiervan eindigt het ICIDD-nummer op ***47000. Kun je checken in de Watch app of je gebruikmaakt van deze Multisim? Als ik kijk naar je account, zie ik het e-mailadres is gedeeld met topicstarter] vermeld staan. Is dat ook het e-mailadres waarmee je inlogt? Ik zie dat er al een hele lang tijd niet met dat account is ingelogd, dus ik vermoed dat er iets niet goed gaat. Ik wil het onderstaande voorstellen:
- Ik kan het account voor je ontkoppelen/verwijderen, zodat je daarna een nieuw account kunt aanmaken via onze website en je abonnement opnieuw kunt koppelen. Daarna zou het goed moeten gaan.
- Ik kan de huidige Multisim voor je opzeggen/verwijderen, zodat je daarna (als je een nieuw account hebt aangemaakt) een nieuwe Multisim kunt aanschaffen. Daarna zou het moeten werken. Zo niet, verneem ik graag waar je tegenaanloopt en wat je precies te zien krijgt als je een Multisim probeert aan te schaffen (vandaar ook mijn eerdere stappenplan). Dan kan ik je nog beter hierbij helpen.
Laat maar gerust weten wat je zou willen!
Ik probeer jullie al dagen te bereiken op: (0800) 0092 en (06) 24 00 12 00. Maar ik krijg steeds te horen, na wat wachtmuziek, dat de Odido voicemail vol is en dat ik niemand kan spreken. En vervolgens wordt er natuurlijk opgehangen.
Ik ben al weken bezig om dit te fixen maar ik kan niemand spreken die er een beetje verstand van heeft. Ik zou graag al mijn abonnementen bij jullie opzeggen.
Net iemand kunnen spreken: de truuc is om niet tegen de computer te praten. Vervolgens kreeg ik Ayoub aan de lijn. In mijn eerste alinea schreeuwt Ayoub: “NIET DOEN”! Ik zeg: wat zeg je? “Ja een collega loopt te klieren”.
Hiervoor heb ik ook gebeld en met Ayoub gesproken. Kerel hing gewoon op.
Ik ben klaar met de “service” van Odido en zijn allochtoonse consorten. Ik wil alles opzeggen.
Hoi @Sleer, dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Als het telefonisch niet lukt, zijn er altijd meerdere manieren om met ons in contact te komen. Denk bijvoorbeeld aan onze chat, webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland) of natuurlijk via deze weg. Zoals ik het bovenstaande bericht al aangaf, kan ik je hierbij verder helpen en had ik je een optie tot oplossing geboden. Echter, had je hierop geen reactie meer gegeven, waardoor ik ook geen actie kon ondernemen. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega en dat er een opzegging is verwerkt voor je mobiele abonnement en dat je Multisim is stopgezet. Jammer, maar de keus is uiteraard aan jou.
Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten - de Community staat voor je klaar!
Hoi @Sleer, dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Als het telefonisch niet lukt, zijn er altijd meerdere manieren om met ons in contact te komen. Denk bijvoorbeeld aan onze chat, webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland) of natuurlijk via deze weg. Zoals ik het bovenstaande bericht al aangaf, kan ik je hierbij verder helpen en had ik je een optie tot oplossing geboden. Echter, had je hierop geen reactie meer gegeven, waardoor ik ook geen actie kon ondernemen. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega en dat er een opzegging is verwerkt voor je mobiele abonnement en dat je Multisim is stopgezet. Jammer, maar de keus is uiteraard aan jou.
Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten - de Community staat voor je klaar!
Ik zou graag mijn geld terug willen van de afgelopen twee maanden. De multisim heeft niet gefunctioneerd en de klantenservice of de community heeft mij geen service geboden. Dit is een gebrek en dit moet goed gemaakt worden.
Overigens ook mijn glasvezel opgezegd. Wat een schande is Odido.
@Sleer dat klopt niet helemaal. Zoals ik al had aangegeven, wou ik met je meekijken naar een oplossing. Maar je had geen reactie meer gegeven. Het is dan ook niet eerlijk om te zeggen dat de Community je geen oplossing heeft geboden, aangezien je zelf geen antwoord meer had gegeven op mijn vragen en al snel tot de conclusie kwam om alles op te zeggen. We verwachten wel een medewerking vanuit jouw kant, zodat we altijd samen tot een oplossing kunnen komen. Je bent natuurlijk altijd vrij in je keus.
@Sleer dat klopt niet helemaal. Zoals ik al had aangegeven, wou ik met je meekijken naar een oplossing. Maar je had geen reactie meer gegeven. Het is dan ook niet eerlijk om te zeggen dat de Community je geen oplossing heeft geboden, aangezien je zelf geen antwoord meer had gegeven op mijn vragen en al snel tot de conclusie kwam om alles op te zeggen. We verwachten wel een medewerking vanuit jouw kant, zodat we altijd samen tot een oplossing kunnen komen. Je bent natuurlijk altijd vrij in je keus.
Mijn medewerking vanuit mijn kant is dat ik acht keer had gebeld, maar alle medewerkers drukken de lijn uit, ouwehoeren met elkaar of jullie nummer is onbereikbaar. Hier hebben jullie over gepubliceerd dat jullie onbereikbaar hadden. En nu doe je alsof dat niet is gebeurd. Je kletst behoorlijk uit je nek beste man.
@Sleer Je kunt natuurlijk altijd op meerdere manieren contact met ons opnemen. Maar als je via deze weg contact opneemt, verwacht ik wel dat we de communicatie via deze weg behouden voordat we allemaal verschillende dingen tegelijk gaan doen en het onoverzichtelijk wordt. Het gaat in dit geval echt puur alleen om de service via onze Community, Dat staat los van dat je op een andere manier contact hebt opgenomen.
@Sleer Je kunt natuurlijk altijd op meerdere manieren contact met ons opnemen. Maar als je via deze weg contact opneemt, verwacht ik wel dat we de communicatie via deze weg behouden voordat we allemaal verschillende dingen tegelijk gaan doen en het onoverzichtelijk wordt. Het gaat in dit geval echt puur alleen om de service via onze Community, Dat staat los van dat je op een andere manier contact hebt opgenomen.
Dus je probeert me te beperken in hoe ik contact opneem? Waarom kan ik niet zelf kiezen hoe ik communiceer? Dit voelt als een controlemechanisme.
Dus jullie kunnen niet omgaan met verschillende communicatiekanalen? Dat klinkt nogal onprofessioneel voor een bedrijf dat claimt klantgericht te zijn.
Waarom zou ik me moeten aanpassen aan jullie voorkeuren? Jullie moeten mij als klant toch gewoon helpen, ongeacht hoe ik contact opneem?
Blijkbaar zijn jullie niet in staat om efficiënt met klantvragen om te gaan. Misschien moet ik maar ergens anders heen waar ze wel begrijpen hoe ze klanten moeten behandelen.
Dit klinkt alsof jullie niet flexibel zijn. Dat is geen eigenschap die ik verwacht van een goede klantenservice.
Dat terzijde staat er: welkom bij de community, waar klanten elkaar helpen.
Tjonge tjonge, kort lontje? @Sleer Het ligt er maar aan hoe je jezelf opstelt.
Niemand beperkt je maar als de ene afdeling niet weet wat de andere heeft gedaan en geadviseerd loopt het erg door elkaar heen en helpt het jou zeker niet.
Er is er hier maar een onprofessioneel, kijk eens in de spiegel.
Fijn weekend
Tjonge tjonge, kort lontje? @Sleer Het ligt er maar aan hoe je jezelf opstelt.
Niemand beperkt je maar als de ene afdeling niet weet wat de andere heeft gedaan en geadviseerd loopt het erg door elkaar heen en helpt het jou zeker niet.
Er is er hier maar een onprofessioneel, kijk eens in de spiegel.
Fijn weekend
Terug naar de keuken, Cristien.
@Sleer Daar was ik toevallig net om mijn mannelijk personeel te leren hoe hij een kopje moet afwassen..
Met vriendelijke Groeten.
@Sleer Daar was ik toevallig net om mijn mannelijk personeel te leren hoe hij een kopje moet afwassen..
Met vriendelijke Groeten.
Dat zal best. Zodat jij lekker op fora’s kunt bemoeien van zaken van anderen zeker. Lachwekkend. Net zo lachwekkend als de KlAnTeNsErViCe van OdIdO :’)