Skip to main content

ik kan niet bellen (als ik thuiswerk ook niet op mijn werk telefoon). Als ik contact krijg (als ik bijv gebeld wordt) is de lijn haperig met om de 30 seconden een ‘gat’ van 10 seconden… 

Kunt u aangeven wat er aan de hand is? en hoe lang dit nog duurt? 

Hallo @Noiree 

Is het bereik op andere locaties wel goed?

Heb je op de dekkingskaart gekeken of er misschien een storing is in jouw buurt of werkzaamheden? Je kunt ook een melding doen op de dekkingskaart als er niks staat zoals een storing.


Ik heb hetzelfde probleem op al onze T-Mobile aansluitingen in Oegstgeest.

Ik lees ook veel op facebook dat veel mensen er last van hebben in Oegstgeest die gebruik maken van het T-Mobile netwerk.

Er is momenteel geen telefoongesprek te voeren en mobiel internet is ook nauwelijks mogelijk.

dit probleem was vorig jaar al bekent en heeft maken met een zender die last heeft van bomen (is mij vorig jaar verteld).

Ik hoop alleen wel dat er snel iets aan gedaan kan worden want dit is geen doen. Ik gebruik mijn aansluiting veel zakelijk en kan geen telefoongesprekken voeren met mijn klanten.


Hallo @Armint5 

Je kan een melding maken op de dekkingskaart en vervolgens zullen de netwerkspecialisten er naar kijken, binnen 10 werkdagen kun je een terugkoppeling verwachten.

Maar op andere locaties is er dus geen probleem?


Het is bij mij alleen in Oegstgeest waar ik woon en mijn kantoor heb. In andere plekken van het land geen probleem.

ik zal een melding maken op de dekkingskaart.


Het is bij mij alleen in Oegstgeest waar ik woon en mijn kantoor heb. In andere plekken van het land geen probleem.

ik zal een melding maken op de dekkingskaart.

Hallo @Noiree 

Is het bereik op andere locaties wel goed?

Heb je op de dekkingskaart gekeken of er misschien een storing is in jouw buurt of werkzaamheden? Je kunt ook een melding doen op de dekkingskaart als er niks staat zoals een storing.

hi, ja, op andere locaties doen beide telefoons het wel!

 


Ik wil echt dat het probleem heel snel opgelost gaat worden!

ik kan niet bellen, gebeld worden, en geen mobiel internet gebruiken, en ik kon gisteren niet eens politie bellen!

De klanten service kan ik ook niet bellen vanuit huis. Wil je bellen moet je je gemeente uit!

ik ben er na een jaar wel erg klaar mee!


Heb je wel eens gedacht om juist in je thuissituatie dan Voice over Wifi te gebruiken. Dan kun je zelfs in een bunker zitten, zolang je internet met wifi hebt kun je gewoon bellen en gebelt worden op je 06 nummer.

 


Dat staat aan en werkt ook niet! Maar dan nog wil ik gewoon over straat kunnen lopen een hulpdiensten kunnen bellen!

Maar dat kan niet omdat T-Mobile er al ruim een jaar niks aan doet om die mast werkend te krijgen!


Dat staat aan en werkt ook niet!

Misschien nog eens opnieuw controleren?

Wanneer je een Android telefoon hebt zal deze in het toestel ook ingeschakeld moeten worden. Voor Android;

ga naar de bel-app (groene knop) en kies de optie ‘Instellingen’ via het lokale menu. Schakel daar de optie Bellen via WiFi in.

Als je Android gebruikt zet dan ook even bij de instellingen → Bellen via Wi-Fi, verkeur voor Wi-Fi aan. In dat geval wordt sowieso geen gebruik gemaakt van de mobiele verbinding als je verbonden bent met Wi-Fi.

 

iOS;

Bellen via WiFi inschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk. Schakel daar de optie ‘Bellen via WiFi’ in.

 

Maar dan nog wil ik gewoon over straat kunnen lopen een hulpdiensten kunnen bellen!

 

Hulpdiensten via 1-1-2 zijn altijd bereikbaar, als je provider (in dit geval T-Mobile) geen dekking of een storing heeft, dan pakt je telefoon het eerste de beste signaal welke wel bereikt kan worden.

 

Maar dat kan niet omdat T-Mobile er al ruim een jaar niks aan doet om die mast werkend te krijgen!

Heb je inmiddels al iets gehoord op je dekkingsklacht en hier een eventueel ander telefoonnummer bij opgegeven waarop je bereikbaar bent (mochten ze je willen bereiken).


WiFi bellen staat aan en werkt echt voor geen millimeter. Ook als ik hulpdiensten wil bellen lukt het niet omdat ook vodafone last schijnt te hebben van hetzelfde probleem.

Dan nog maakt het mij op dit moment echt helemaal niks meer uit welke manier zou werken buiten het normale netwerk, ik wil gewoon bellen en gebeld kunnen worden en heb echt geen zin meer om elk jaar rondt deze tijd moeten improviseren om bereikbaar te kunnen zijn. Ook kan ik geen klanten te woord staan die mij bellen op mijn 06-nummer omdat ik dit nummer ook voor mijn bedrijf gebruik van kunnen maken op elk moment van de dag en elk moment van het jaar. Als dat niet zo is zou dat moeten zijn aangegeven!


Na 10 werkdagen niks gehoord omtrent de melding op de dekkingskaart.

Woensdag heeft mijn vrouw gebeld met de klantenservice voor de zoveelste keer met betrekking op dezelfde klacht. Er werd ons beloofd dat we donderdag terug gebeld zouden worden. Uiteraard worden we niet terug gebeld.

Ik begin er echt moe van te worden hoe je door de klantenservice behandeld wordt en je als klant het bos in gestuurd wordt met dit probleem.


Als meerdere providers last hebben van dit probleem dan er b.v. een generieke issue zijn. Denk bijvoorbeeld aan het toegang krijgen tot de site. Als deze in hoogspannings masten hangen dan kan het best een tijd duren voor de vergunningen. De voorspelling van klantenservice is gebaseerd op algemene respons tijden om een site te repareren.  Zij zullen niet de case van elke site kennen.

Laten we aan oplossingen denken. Je zegt dat vowifi niet goed werkt. Dat is ook bijzonder. Datbis juist bedoeld bij situaties met mindere dekking zoals hier. Wat gaat er niet goed en welk toestel gebruik je?