Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al de hele dag geen bereik vanuit spanje en kan geen informatie krijgen wat er aan de hand is.

Er zijn geen blokkades of betalingsachterstanden. Het simkaartje is in goede staat en het telefoonnetwerk is de hele dag voor spaanse telefoongebruikers goed geweest. Ik heb ook alles al geprobeerd te resetten… werkte ook niet en roaming staat aan. 

Goedemorgen @Eric2626  Is het probleem inmiddels opgelost?


Nee


Kan er een moderetor bijkomen om in mijn account te kijken?


Helaas, aan de stilte op dit bericht te zien kan dat dus blijkbaar niet….

voor alle mensen die tegen dezelfde issues aanlopen; bespaar jezelf de moeite met in de wachtrij staan om telefonisch iemand te spreken; ik ben hier al meerdere dagen mee bezig en er worden oplossingen beloofd die de volgende klantenservice medewerker die je spreekt gewoon aangeeft dat die helemaal nooit aangevraagd zijn. Er wordt beloofd dat er teruggebeld wordt wat ook niet waar is, als er een dispuut is over een rekening is er geen manier om daar contact over te hebben en soms als je mazzel hebt wordt bij het doorverbinden de lijn gewoon verbroken. 
 


Inmiddels heb ik al flink wat kosten gemaakt en heel veel tijd gestopt in dit bedrijf dat duidelijk geen interesse heeft in haar klanten.


Beste @Eric2626 Probeer eens handmatig een andere provider te selecteren.

Als je simkaart niet kapot is en er geen blokkades zijn of ingesteld staan.kan dat helpen.

Hou er rekening mee dat je geholpen wordt op volgorde van binnenkomst bericht en bumpen niet helpt en tegen de community regels is. 
 

In je opening zeg je dat je de hele dag al geen bereik hebt, later zeg je dat je er al dagen mee bezig bent.

Hopelijk heb je dan snel weer bereik dagen of een dag het blijft uiteraard lastig. 
Fijne dag nog😂🌟


Hi Eric, ik zie dat je nu een account onder een andere naam hebt aangemaakt. Dit is niet toegestaan, dus dit is je tweede en laatste waarschuwing! Ik probeerde je eergisteren ook al te helpen en dit wilde je niet, dus ik hoop dat je nu wel open staat voor hulp. 

Ik heb direct voor je meegekeken en ik zie dat mijn technische collega's al onderzoek hebben gedaan. Er is geen probleem zichtbaar vanuit onze kant en technisch staat alles goed. Ze vragen je de volgende punten te proberen:

  • Zet je toestel voor minimaal 15 minuten uit. Daarna weer aanzetten en proberen 'handmatig' verbinding te maken met een Roaming netwerk: Orange, Movistar of Xfera
  • Netwerk modus instellingen aanpassen naar "2G/3G (automatisch)", 4G even uitzetten voor de locatie update
  • Netwerkinstellingen resetten (roaming moet aanstaan)

Ik hoop dat het hiermee lukt! 😄

 


@CrisTien Ik vind u 😂 emoji behoorlijk ongepast. Deze problematiek belemmert mij in het doen van mijn werk en Odido legt vervolgens de last bij de klant om dit op te lossen.

Alle resets e.d. Zoals voorgesteld in het bericht zijn al gedaan.

We zijn inmiddels in dag 3. Gisteren was dag 2: 2 dagEN dus. Ik denk ook niet dat hierop inzoomen iemand enigszins verder zou helpen


@Marciano van Odido ; de klanten service van Odido bracht mij echt tot wanhoop. Ik  ben afhankelijk van mijn mobiele nummer om mijn werk te kunnen doen en ik krijg iedere keer dezelfde procedure vragen en wordt ondertussen op kosten gejaagd.

ik heb ook alle opties die je aandraagt allemaal al geprobeerd. Ook al uren aan de lijn gehangen met de klantenservice en gevraagd om een e-mail adres zodat ik schriftelijk tot een oplossing kan komen zodat ik wel mijn werk kan doen, echter komt die niet…


Hi Eric, ik ben er nog eens ingedoken en ik zie nu dat je een permanente roaming waarschuwing hebt. Deze heb je per mail en SMS ontvangen op 13-01-2024. Ik kan niet in de juiste systemen om hier verder in te duiken, maar dit opheffen mag ik ook niet. Ik moet je vragen opnieuw te bellen met mijn collega's op 0800-0092. Je kan ze uitleggen dat je deze waarschuwing op je account hebt staan. Zij kunnen contact opnemen met de afdeling Privacy & Complaints. Zij hebben als enige de bevoegdheid om hierover te beslissen.

Als je langer in Spanje blijft kan je het beste een lokaal simkaartje kopen om bereikbaar te zijn en om extra kosten te voorkomen.  Ik hoop dat je met deze informatie verder mee komt! 


Hi, dank voor je bericht.

 

ja die waarschuwing ging over het feit dat ik extra ging betalen voor data vanuit het buitenland als ik langer weg zou zijn (iets wat ik gewoon zou betaken zodra het zover was, ondanks dat ik die “fair use policy” totaal niet fair vind voor klanten)..


Dit verklaard echter niet waarom ik niet meer kan bellen of gebeld kan worden en geen sms meer kan ontvangen (wat voor mijn werk nodig is).
 

Inmiddels ben ik zo vaak niet verder geholpen door de klanten service van Odido, voorgelogen over dat ik terug werd gebeld, of iedere keer dezelfde standaard tips heb gekregen (tel aan/uit, netwerk resetten) dat ik genoodzaakt ben naar een andere provider over te stappen. Ik kan simpelweg niet langer meer wachten totdat Odido daadwerkelijk hun netwerk probleem op gaat lossen, ik heb ondertussen een collega in Nederland gesproken (die dus niet lange tijd in het buitenland zit) die hetzelfde probleem heeft, dus at doet mij vermoeden dat het niet aan mijn buitenland verblijf ligt.

 

ik heb sinds dinsdag deze week minimaal 3 keer per dag in de wacht gehangen bij de klantenservice via de telefoon, via Facebook contact gezocht, uiteindelijk een mailadres gevonden waar allen op gereageerd wordt als er vanuit Odido eerst een bericht wordt verstuurd (je kan dus geen gesprek initiëren), en er hebben zelfs medewerkers van Odido mij aangeraden de chat te proberen… dezelfde chat die zegt dat als je geen bereik hebt, je gewoon even moet bellen en die aangeeft je door te verwijzen naar een collega (maar die zijn altijd bezet dus dat dan wordt je toch weet aangeraden te bellen.

Ik was jarenlang een trouwe tmobile klant zonder problemen, en als er problemen waren kon je mailen en was het zo opgelost omdat Tmobile duidelijk een product verkocht tegen betaling. Odidos Product werkt niet, de support ook niet en het ergste is nog wel dat ze het oplossen van dit probleem doorschuiven aan haar klanten.


Hi, wat precies de reden is dat je geen verbinding hebt, dat durf ik nu ook niet te zeggen. Mijn technische collega's hebben het onderzoek afgerond en geven aan dat alles correct staat bij ons. Dus ik gok dat er iets in de instellingen op je toestel niet goed staat. Er staat namelijk ook geen blokkade op international roaming.

Wat je nog kan proberen is:

  • APN instellingen controleren; deze vind je onder (kan per taal en toestel verschillen) instellingen > Mobile service > Mobile Data network > hier moet smartsites.t-mobile staan.
  • Netwerkinstelleingen resetten

We schuiven niks door naar klanten, maar als er onderzoek is gedaan en alles staat bij ons goed, dan zal dat ook zo zijn. Ik hoop dat je er met deze instellingen nog uitkomt, anders is het toch naar andere instellingen zoeken.


Hallo Marciano,

Dank voor je rbericht.

Beide opties had ik al gedaan en lost het probleem niet op. Daarnaast heb ik mijn prepaid Sim in dezelfde telefoon gedaan en dat werkt probleemloos, dus aan mijn telefoon kan het niet liggen. Ook heb ik jullie simkaart in een andere telefoon gedaan en daarmee had ik ook geen bereik.

Met alle respect “alles staat bij ons goed, dan zal dat ook zo zijn” is precies wat ik bedoel met het doorschuiven van het probleem naar de klant. Als ik de reviews van jullie service check op trustpilot zie ik dat ik verre van de enige ben die hier tegenaan loopt. Ik had gisteren zelfs nog een collega aan de telefoon (in Nl) met hetzelfde probleem. Ik heb alle tips van jullie al meerdere malen opgevolgd en dit heeft niets opgelost. 

Ondertussen kost dit mij dit ook nog eens behoorlijk wat geld en als ik dat probeer te verhalen op Odido krijg ik minder dan de helft van de kosten in Odido krediet…

Er is gewoon een manier om dit netjes, van ene mens naar de andere op te lossen door in ieder geval mijn financiële schade op te lossen. Ik heb de bonnetjes voor deze extra kosten al bij jullie ingediend dus jullie hebben het bewijs dat ik hierin niet probeer te profiteren, maar dat ik gewoon wil dat ik (naast een hoop tijd), niet ook nog een hoop geld kwijt ben aan het proberen op te lossen van de problematiek met het netwerk van Odido..
 


@Eric2626 Dus toch je simkaart kapot?

Daarnaast heb ik mijn prepaid Sim in dezelfde telefoon gedaan en dat werkt probleemloos, dus aan mijn telefoon kan het niet liggen. Ook heb ik jullie simkaart in een andere telefoon gedaan en daarmee had ik ook geen bereik.


@CrisTien ik wil je best beantwoorden maar zou je wel willen verzoeken om ditmaal wel respectvol te blijven aub. Deze problematiek kost mij heel veel tijd en moeite (en belemmerd mij in mijn werk) en de eerder kreeg ik een 😂 emoji terwijl ik eerder netjes mijn excuses aan je had aangeboden wegens mijn geïrriteerde toon. Daarnaast zie ik je alle reacties die kritisch zijn over mijn berichten liken, wat een onaangename interactie oplevert.

dan over de Sim kaart; het zou kunnen dat de Sim kaart stuk is; ik heb hier echter niets bijzonders gedaan en een collega van mij heeft sinds vorige week dinsdag exact hetzelfde probleem. Wetende dat het “netwerk gemoderniseerd wordt” lijkt het mij aannemelijker dat dit een issue is bij het netwerk van Odido ipv dat 2 mensen die elkaar kennen allebei opeens ene kapotte Sim kaart hebben. Ik heb sowieso nog nooit gehoord dat wie dan ook een kapotte Sim kaart heeft.

ik heb (ook dit) echter besproken met Odido aan de klantenservice en kreeg de opmerking dat het naar mijn adres opgestuurd wordt of dat ik dit in de winkel op mag komen halen. Toen ik aangaf dat ik in Spanje zat en het dus niet mogelijk is voor mij om dit op te halen, zou ik teruggebeld worden met een oplossing en dat is nooit gebeurd (een trend die vaker bij de klantenservice plaatsvindt). Daarnaast kan ik iemand inschakelen in Nederland die ene simkaart op kan komen halen en op kan sturen aangezien Odido hier op geen enkele manier ondersteuning aan wil bieden (er wordt geen mogelijkheid geboden om een Sim kaart op sturen naar Spanje voor een paar euro extra). Echter is er met een nieuwe simkaart totaal geen garantie dat het probleem dan opgelost is (zeker wat er nu bekend is met de vele mensen die problemen hebben met het netwerk) en tegen de tijd dat die kaart bij mij zou zijn, zijn we weer een week verder. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn mobiele nummer en kan simpelweg niet langer wachten totdat er langzaamaan misschien gekeken wordt naar een oplossing. 


Ik wens je in ieder geval een mooi verblijf toe in #Spanje🌟 

Prettige dag verder.👍🏻😂 👋


En wederom, ondanks mijn verzoek om een respectvolle behandeling een “vriendelijk bericht”om daarbij wederom een uitlach 😂 emoji bij te voegen om (verkapt) verder te jennen. Ik ben heel duidelijk geweest dat dit een respectloze manier is om iemand te behandelen en ik hoop dat de moderators hier in ieder geval consistent zullen zijn met het handhaven van respectvolle dialoog.


Hi, zoals mijn collega's eerder ook hebben aangegeven kunnen we niet zomaar alles vergoeden. Uiteraard doen we dit wel ls de oorzaak duidelijk bij ons ligt. We proberen je allemaal te helpen en weer online te krijgen in het buitenland. Ik snap volkomen dat je bereik wil hebben, maar zoals ik eerder ook aangaf hebben mijn collega's een heel onderzoek gedaan. Hieruit is gebleken dat alle instellingen bij ons goed staan. Ik kan er daarom niet omheen. Als wij het kunnen oplossen doen we dat. Als het bij ons ligt geven we dit aan. Ik schuif het probleem niet naar jou toe, echter zijn de specialisten wel duidelijk geweest. 

Ik wilde zojuist verder met je meekijken voor een nieuwe simkaart en of er toch nog iets is wat we over het hoofd hebben gezien, maar ik zie dat je inmiddels nummerbehoud hebt aangevraagd bij een nieuwe provider en dat deze je nummer binnenkort overneemt. Ik wens je veel plezier bij je nieuwe provider!


Reageer