Skip to main content
Beantwoord

Abonnement mobiel korting automatisch verwijderd


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste Odido-gebruikers,

 

Ik wil graag mijn ervaring delen met de verlenging van mijn abonnement bij Odido. Ik heb ervoor gekozen om mijn abonnement te verlengen als sim-only, zonder een nieuwe telefoon. Na mijn verlenging ben ik twee keer gebeld door medewerkers die mij een korting aanboden om klant te blijven. Die korting heb ik uiteindelijk gekregen, maar deze is na twee maanden zonder enige vooraankondiging of uitleg stopgezet.

 

Ik heb hierover inmiddels drie keer contact gehad met verschillende medewerkers. Zij vonden het ook vreemd, maar konden mij niet verder helpen. Eén medewerker gaf zelfs aan dat de korting weer geactiveerd zou moeten zijn, maar dat is niet gebeurd. Daarnaast werd mij verteld dat ik mijn abonnement maandelijks kon opzeggen, wat achteraf niet waar blijkt te zijn.

 

Normaal verleng ik mijn abonnement altijd met een nieuwe telefoon, maar na deze ervaring ben ik daar niet meer zeker van. Voor dezelfde prijs en voorwaarden had ik wellicht beter kunnen overstappen naar Vodafone.

 

Daarnaast ervaar ik problemen met mijn verbinding. Mijn 5G schakelt steeds terug naar 4G en tijdens telefoongesprekken valt de verbinding regelmatig weg. Ik ben zelfs twee keer naar een Odido-winkel geweest, maar daar konden ze het probleem niet oplossen.

 

Al met al ben ik teleurgesteld in de service en het netwerk. Ik hoop dat Odido deze punten serieus neemt en hier iets aan doet.

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Beytu van harte welkom op onze Community! Wat fijn dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee. Ik begrijp heel goed dat deze situatie vragen oproept en daarom wil ik je graag meer duidelijkheid geven! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je deze hebt verlengd via onze telefonische salesafdeling. Dit is gebeurd op 05/02/24 en ik zie dat je had gekozen voor Unlimited Basis met een 2-jarig contract. Daar gaat standaard nog een korting van € 10,00 vanaf, waardoor je uitkomt op een maandelijks bedrag van € 30,00 per maand. Daarnaast zie ik dat je voorheen Klantvoordeel hebt gehad en dat er ook nog eens € 7,50 korting vanaf ging, waardoor je maandelijks € 22,50 ging betalen. Je komt in aanmerking voor ons Klantvoordeel (en de korting) als je minimaal 2 Odido abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd hebt staan voor Klantvoordeel. Je kunt dit altijd checken via je Mijn Odido account. Echter, zie ik dat op 25/10/2024 je Klantvoordeel is komen te vervallen, omdat er geen ander Odido abonnement op hetzelfde adres bekend en aangemeld is voor Klantvoordeel. Vandaar dat de korting van € 7,50 is komen te vervallen op de factuur van december 2024. Sindsdien heb je ook geen Klantvoordeel meer, omdat ik momenteel zie dat alleen je huidige abonnement op hetzelfde adres bekend is. 

Wat betreft de verbinding: ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen! 
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Hopelijk zorgt dit voor wat verbetering. Laat je het weten? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20510 reacties
  • 19 maart 2025

Hallo ​@Beytu 

Wat was het maandelijkse bedrag voor je abonnement eerst en hoeveel betaal je er nu voor?

Heb je toevallig geen recht meer op klantvooreeel of heb je de bundel aangepast?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 maart 2025

@Waqqas 

Hey,

Ik heb zelf niks aangepast het is automatisch aangepast van 22,50 naar 32,50 Unlimited

Het gaat mij ook niet om het bedrag maar om de bundel die ik aangeboden kreeg om te blijven als trouwe klant. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3394 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025

Hey ​@Beytu van harte welkom op onze Community! Wat fijn dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee. Ik begrijp heel goed dat deze situatie vragen oproept en daarom wil ik je graag meer duidelijkheid geven! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je deze hebt verlengd via onze telefonische salesafdeling. Dit is gebeurd op 05/02/24 en ik zie dat je had gekozen voor Unlimited Basis met een 2-jarig contract. Daar gaat standaard nog een korting van € 10,00 vanaf, waardoor je uitkomt op een maandelijks bedrag van € 30,00 per maand. Daarnaast zie ik dat je voorheen Klantvoordeel hebt gehad en dat er ook nog eens € 7,50 korting vanaf ging, waardoor je maandelijks € 22,50 ging betalen. Je komt in aanmerking voor ons Klantvoordeel (en de korting) als je minimaal 2 Odido abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd hebt staan voor Klantvoordeel. Je kunt dit altijd checken via je Mijn Odido account. Echter, zie ik dat op 25/10/2024 je Klantvoordeel is komen te vervallen, omdat er geen ander Odido abonnement op hetzelfde adres bekend en aangemeld is voor Klantvoordeel. Vandaar dat de korting van € 7,50 is komen te vervallen op de factuur van december 2024. Sindsdien heb je ook geen Klantvoordeel meer, omdat ik momenteel zie dat alleen je huidige abonnement op hetzelfde adres bekend is. 

Wat betreft de verbinding: ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen! 
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Hopelijk zorgt dit voor wat verbetering. Laat je het weten? Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 21 maart 2025

Mij is destijds duidelijk verteld dat de korting hoe dan ook permanent zou blijven en niet tijdelijk was. Daarnaast waren uw collega’s er reeds van op de hoogte dat er op mijn adres geen andere Odido-abonnementen meer actief zijn. Dit is dus geen nieuwe informatie. Dit heb ik ook telefonisch toegelicht, en mij is toen verzekerd dat dit geen probleem zou vormen voor het behoud van mijn klantrelatie.

 

Wat betreft de verbindingsproblemen: ik heb reeds alle mogelijke oplossingen geprobeerd. In de winkel is zelfs een kruistest uitgevoerd, en ik heb een E-sim getest. Desondanks ervaar ik nog steeds regelmatig dat mijn lijn uitvalt tijdens het bellen en dat FaceTime-gesprekken vastlopen.

 

 


 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20510 reacties
  • 21 maart 2025

@Beytu 

Dan is het verkeerd toegelicht of misschien is er een miscommunicatie onstaan.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 21 maart 2025

Verkeerd toegelicht want de verkoper en de gene met wie ik uiteindelijk abonnement heb afgesloten waren ook niet hetzelfde persoon. 

Het maakt ook nu niet meer uit hopelijk in de toekomst dat het anders gaat. Mijn besluit staat wel vast zodra mijn abonnement eind datum bereikt zal ik overstappen naar Vodafone.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Beytu, excuses dat je niet goed bent geïnformeerd door mijn collega aan de telefoon. Ik geef de feedback absoluut door aan de betreffende collega om dit in de toekomst te voorkomen. Laten we snel naar je verbinding kijken. Goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd. Niet fijn dat het nog niet is verholpen, maar daar kunnen onze netwerkspecialisten iets aan doen. Als je naar onze dekkingskaart gaat: https://www.odido.nl/netwerk/dekking

  • Voer je adres in
  • Scrol naar beneden en klik op 'Meld een probleem’
  • Volg de vervolgstappen

Jouw melding komt dan direct bij de juiste afdeling uit. Zij zullen je verbinding onderzoeken en oplossen en nemen dan contact met je op. Laat je het me weten als je ze hebt gesproken? Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 22 maart 2025


Hi Marciano,

Dit is wat ik krijg op mijn beeldscherm.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20510 reacties
  • 22 maart 2025

@Beytu 

Kan je het met een andere apparaat proberen via een andere browser? Dan zou je bovenstaande melding niet moeten krijgen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 22 maart 2025

Gedaan op een andere toestel de kaart is blauw.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Beytu yes, dat klopt! Is het gelukt om de melding te maken via onze dekkingskaart? Als het niet lukt via je mobiele telefoon, probeer het dan via een ander apparaat, zoals een laptop. Dan zou het wel moeten lukken! 

Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025

Hi,

Dankjewel voor de antwoorden en de behulpzame informatie.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen