Skip to main content
Beantwoord

5G op alle abonnementen


Hallo!

Ik zag via nieuwsberichten dat Tmobile vanaf nu standaard 5G gaat aanbieden op alle abonnementen;

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/5g

 

Ik heb een abonnement met 10GB bij Tmobile, ik ben benieuwd wanneer 5G voor mij geactiveerd gaat worden. Is hier al meer bekend over?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Reemface 

Momenteel geldt het alleen voor nieuwe klanten 5G bij elk abonnement volgens mij.

Later zal dit ook wel voor bestaande klanten gelden denk ik.

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20720 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2022

Hallo @Reemface 

Momenteel geldt het alleen voor nieuwe klanten 5G bij elk abonnement volgens mij.

Later zal dit ook wel voor bestaande klanten gelden denk ik.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 7 april 2022

Maar… “alle abonnementen” is dus dus niet hetzelfde “alle abonnementen”?

Ik heb toch een abonnement bij T-Mobile?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20720 reacties
  • 7 april 2022

@Reemface 

Met alle abonnementen worden volgens mij alle bundels bedoeld dus 1 GB, 3 GB, 10 GB, 20 GB en de unlimited bundels.


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 7 april 2022

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 7 april 2022

Ja dat gaf ik al aan, ik heb een abonnement met een 10GB bundel.
Zoals ze op de 5G info pagina omschrijven:

“Het enige wat je nodig hebt, is een 5G-Telefoon”.
Ik beschik over een iPhone 12 Pro, welke geschikt is.

Dus ik voldoe aan de voorwaarden op die pagina, maar zie nog geen 5G indicator.
Ik zit ook in een gebied met voldoende dekking.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 7 april 2022
Hajar schreef:

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

 

Duidelijkheid wel, maar het strookt toch niet met de informatieverstrekking vanuit T-Mobile zoals op die pagina wordt gedaan? Ik voldoe namelijk aan alle punten die daar worden benoemd.

“alle abonnementen” omvat alle abonnementen,
“alle nieuwe abonnementen” zou logischerwijs verwijzen naar abonnementen die afgesloten worden. Maar daar spreken ze niet over in hun informatievoorziening.


  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 7 april 2022
Reemface schreef:
Hajar schreef:

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

 

Duidelijkheid wel, maar het strookt toch niet met de informatieverstrekking vanuit T-Mobile zoals op die pagina wordt gedaan? Ik voldoe namelijk aan alle punten die daar worden benoemd.

“alle abonnementen” omvat alle abonnementen,
“alle nieuwe abonnementen” zou logischerwijs verwijzen naar abonnementen die afgesloten worden. Maar daar spreken ze niet over in hun informatievoorziening.

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. T-Mobile is wel vaker slordig met omschrijvingen. Op basis van de screenshot heb jij ook recht op 5G. Simpel toch?


  • 0 reacties
  • 7 april 2022
Reemface schreef:

“alle abonnementen” omvat alle abonnementen,
“alle nieuwe abonnementen” zou logischerwijs verwijzen naar abonnementen die afgesloten worden. Maar daar spreken ze niet over in hun informatievoorziening.

Het ligt aan de wijze hoe je het interpreteert;

Het klopt dat het geldt voor alle abonnementen die op de website getoond worden. En bij alle abonnementen die getoond worden op de website gelden ook de op dat moment geldende Algemene Voorwaarden en prijsplan.

En daar gaat het om, jou prijsplan en Algemene Voorwaarden zijn niet van toepassing op het aanbod op de website en daardoor krijg je geen 5G zoals bij de nieuwe overeenkomsten wel het geval is.

Als dit wel voor bestaande abonnees zou gelden had T-Mobile dit aan klanten laten weten door een brief of e-mail.


  • 0 reacties
  • 7 april 2022
Hajar schreef:

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

@Hajar,

ik heb vanaf 25 maart 2021 een contract tot 25 maart 2023 met Unlimited data & bellen 4G.

Kijk ik zojuist in de app van T-Mobile en zie dat ik omgezet ben naar 5G, nee ik heb geen verlenging oid gedaan. Lijkt erop dat ook lopende contracten omgezet worden, of ben ik abuis?

Totaal per maand is inclusief €10,- aflossing voor de mobiel.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20720 reacties
  • 7 april 2022

@Timo78 

Ik heb ook unlimited data & bellen maar de unlimited abonnementen waren al inclusief 5G 😅


  • 0 reacties
  • 7 april 2022

@Waqqas,

ook al vanaf maart 2021? 

Zo ja, dan hadden ze me wel beter mogen voorlichten en had ik een 5G toestel gekozen ipv 4G.


  • 0 reacties
  • 7 april 2022
Timo78 schreef:

@Waqqas,

ook al vanaf maart 2021? 

Zo ja, dan hadden ze me wel beter mogen voorlichten en had ik een 5G toestel gekozen ipv 4G.

 

Quote afkomstig uit een bericht van 21 juli 2020.

Media is niet beschikbaar

Bericht stond overigens ook op Tweakers;

https://tweakers.net/nieuws/166874/bestaande-klanten-met-t-mobile-go-unlimited-abo-krijgen-5g.html

Stukje uit een e-mail die ik ontvangen heb op 30 juli 2020;

T-Mobile Go Unlimited

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20720 reacties
  • 7 april 2022

@Timo78 

Unlimited, Unlimited Plus en Unlimited Entertainment hadden al 5G sinds 5G beschikbaar kwam, bij online bestellen heeft daar ook altijd een 5G logo bijgestaan.


  • 0 reacties
  • 7 april 2022

@Gerrit078 @Waqqas 

duidelijk, bedankt voor de info 👍

Ik zal met een volgende verlenging eerst zelf maar op onderzoek uitgaan ipv te vertrouwen op de “zwoele” stem van de klantenservice medewerkster. Als ik dit geweten had dan had ik uiteraard een 5G toestel gekozen, maarja gedane zaken nemen geen keer.

 

Thx 4 de info.

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen