Skip to main content
Beantwoord

3.5 GHz, beamforming en (mu)mimo etc.

  • 21 June 2024
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Hoi Odido!

 

Ik wil graag weten of jullie per 1 augustus direct bij alle masten gebruik gaan maken van 3.5 Ghz. Ook wil ik graag weten of jullie al gebruik maken van beamforming, (mu)mimo etc, in ieder geval de nieuwe techniek en wanneer jullie dit anders verwachten te gaan doen. En opnieuw de vraag of dit dan bij alle masten wordt ingezet.

Ik hoop dat iemand van Odido die hier over gaat mij hier een keer inhoudelijk over te woord wil staan.

 

Alvast heel erg bedankt!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @ODIhulp ,

Het lijkt erop alsof je inhoudelijk goed op de hoogte bent wat er in Nederland speelt.  Odido, maar ook de andere providers kunnen nog geen belofte doen wat ze met 5G 3.5 ghz gaan doen op welke datum omdat de veiling nog gehouden moet worden.

Na de veiling kan men pas bepalen hoe het roll out plan er met de verkregen frequentieband eruit ziet. 

Wel zie je dat alle providers “ algemene”  voorbereidingen treffen. Deze frequenties hebben vaak nieuwe zenders o.i.d. nodig. Er is een website van enthousiastelingen waarbij er al heel wat informatie, welke zichtbaar is in het veld, wordt gedeeld.

Odido heeft in iedergeval om maximaal gebruik te kunnen maken van de nieuwe frequenties een aantal verschillende unlimited proposities in de markt gezet die 300, 600 of zelfs 1000Mbit mogelijk maken. 

Hoi Eric!

 

Ik weet niet of jij een medewerker van Odido bent of een enthousiaste forumgebruiker; mijn vragen zijn nog steeds onbeantwoord helaas. Aangezien de frequenties nu geveild zijn; Wat kan ik doen om in contact te komen met een medewerker van Odido die mijn specifieke vragen kan beantwoorden?

 

Dankjewel :)

Ik denk dat jij en alle andere (mede)klanten nog even moeten wachten op deze gevoelige informatie @ODIhulp. Ik ga er vanuit, zodra er meer bekend is, dat ze dit zullen delen 😉.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ODIhulp ,

Ook hier toon je er weer bovenop te zitten en dat is positief natuurlijk! De 3.5 ghz is inderdaad netjes tussen de 3 mno's verdeeld. 5G RAN maakt mimo en beamforming mogelijk,  maar je kunt niet zeggen dat dit landelijk overal direct werkt. Odido heeft al iets van 70% van de sites omgebouwd naar Ericcson apparatuur en bij de meeste ook direct band 78 geïnstalleerd.  Ook zijn er abonnementen in de markt gezet die snelheden tot 1 gbit worden open gezet. Zodra ze het netwerk aangaat zullen ze dat vertellen, daarna lees je het ook pas op het forum. 

Reageer