Het kan natuurlijk altijd eens voorkomen dat je jouw code voor het ontgrendelen van jouw simkaart bent vergeten. Geen probleem, de pukcode van de simkaart is eenvoudig op te vragen!
De pin- en pukcode van de simkaart vind je terug op de simkaarthouder en de pincode kun je het beste gelijk aanpassen naar een eigen code, zodat je deze niet zomaar vergeet. Heb je de pincode echter toch te vaak foutief ingevoerd, dan vraagt jouw telefoon om de pukcode van de simkaart. In dit topic kun je alle informatie vinden over het opvragen van je pukcode.
Ik ben mijn pukcode kwijt. Wat moet ik doen?
Log in op Mijn Odido via de website of de Mijn Odido App om jouw pukcode op te zoeken:
- Mijn Odido App > Meer > Simkaart > Bekijk jouw pukcode
- Mijn Odido > Simkaart & Toestel > Bekijk jouw pukcode
Vervolgens krijg je hier de pukcode om in te voeren op jouw telefoon. Zorg er ook voor dat je dit goed doet, want als je de pukcode te vaak verkeerd invoert wordt de simkaart in z'n geheel geblokkeerd en is dan niet meer bruikbaar. Je kunt in dat geval via Mijn Odido een nieuwe simkaart bestellen of in de Odido Shop een nieuwe simkaart aanschaffen.
Ik heb geen toegang tot Mijn Odido. Hoe kan ik mijn pukcode ontvangen?
Heb je geen toegang tot Mijn Odido, omdat je geen verificatiecode ontvangt? Geen zorgen, er is een manier om je pukcode gemakkelijk via de mail op te vragen. Dat kan via deze pagina. De bovenste knop verwijst je naar Mijn Odido. Deze moet je niet hebben. Scrol een klein stukje naar onder. Je vindt dan de tekst: 'Niet gelukt om in te loggen? We kunnen je puk- of pincode ook mailen. Stuur me een mail.’ Zorg er altijd voor dat je huidige e-mailadres bij ons bekend is in Mijn Odido. Je e-mailadres moet gekoppeld zijn aan je 06-nummer in ons systeem. Je ontvangt je pin- en pukcode dan op je e-mailadres.
Pin- en pukcode bij PrePaid
Heb je PrePaid? Dan werkt deze link waarschijnlijk niet. Start dan een nieuw topic. Een moderator stuurt je na een verificatie je pukcode!
Ik wil de pincode van mijn simkaart wijzigen. Hoe doe ik dat?
Wil je een nieuwe pincode instellen?
Dat kan, voer onderstaande code in alsof het een telefoonnummer is:
**04*oude pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets
Bijvoorbeeld: is je oude pincode 1234 en de nieuwe pincode die je wilt gebruiken 9999, dan voer je in:
**04*1234*9999*9999# en druk op de beltoets
Heb je nog vragen over je pukcode? Laat het ons dan weten in dit topic.