Skip to main content

We hebben in Nederland natuurlijk een enorm goed netwerk liggen, maar wat nou als het even niet werkt en de verbinding weg is?

 

Het kan gebeuren dat je even geen verbinding hebt. Er zijn verschillende oorzaken waardoor je geen netwerk kan hebben. En wij bieden je graag wat oplossingen om weer een stabiele verbinding te krijgen. In dit topic vind je alle informatie om je mobiele verbinding te herstellen.

 


Ik kan helemaal niets en ik heb helemaal nergens een netwerkverbinding?

Begin altijd even met het opnieuw opstarten van je telefoon. Op deze manier link je jouw toestel even opnieuw aan het netwerk en dat heeft vaak al direct effect!

Controleer altijd eerst even de dekkingskaart om te controleren of er wellicht een netwerkprobleem is of werkzaamheden zijn.

Controleer vervolgens even of je misschien een betalingsachterstand hebt. Bij achterstallige betalingen kan het zijn dat er een blokkade wordt geplaatst op het gebruik van jouw toestel. Een betaling van de betalingsachterstand heft deze blokkade automatisch weer op.

Als het qua netwerk en facturen allemaal in orde is, dan kun je vervolgens een kruistest uitvoeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en een andere sim in jouw telefoon. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren:

De andere telefoon heeft met jouw simkaart wél netwerk, maar de andere simkaart geeft ook geen netwerkverbinding in jouw telefoon
In dat geval ligt het aan het toestel. Kijk in dat geval of je wel de laatste versie software hebt geïnstalleerd. Je kunt ook thuis nog het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, middels een reset. Zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up maakt. In onze Toestelhulp vind je voor de reset en back-up instructies.

Als de nieuwste software en reset geen effect hebben, dan kun je het toestel ter reparatie aanmelden, zodat de reparatieservice dit verder kan onderzoeken.

De andere telefoon geeft met jouw simkaart ook géén netwerkverbinding, maar jij hebt wel een verbinding op jouw telefoon met de andere simkaart
Dan ligt de oorzaak bij de simkaart. Dit kan zijn doordat de simkaart vuil, beschadigd of verouderd is. Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken om te kijken of dit al effect heeft.

Je kunt via Mijn Odido snel en eenvoudig een nieuwe simkaart bestellen. Op die manier ben je snel weer bereikbaar!

NB: Heb je geen andere telefoon in de buurt of van een bekende in de omgeving? Je kunt dan ook even langs een Odido winkel gaan. Zij kunnen dan direct helpen met de kruistest en de vervolgstappen.


Thuis heb ik geen netwerkverbinding, maar als ik de deur uit stap, dan ineens weer wel. Hoe kan dit?

Dit klinkt als een probleem met de dekking op jouw thuislocatie. Het kan zijn dat je precies ongunstig ten opzichte van de mast zit en daardoor een verminderde dekking ervaart.

Op de dekkingskaart kun je jouw postcode intikken en kijken of er misschien een netwerkprobleem is of werkzaamheden zijn. Zo niet, dan kun je klikken op '
Meld een probleem'. Je vult daar de benodigde gegevens in, onze netwerkspecialisten gaan er gelijk mee aan de slag en je ontvangt snel bericht over het probleem en de oplossing.

Let op!Houd er rekening mee dat de specialisten bellen met een afgeschermd nummer, dan weet je dat zij het zijn die bellen.

 

Ik heb op dit moment geen 4G of 5G verbinding. Hoe kan dat?

Wanneer je geen 4G of 5G verbinding hebt is het altijd handig om de dekkingskaart te controlen. De dekkingskaart is een handige tool om te controleren op storingen én om te bekijken hoe goed jouw bereik zou moeten zijn.

  1. Typ jouw postcode of adres in op de dekkingskaart
  2. Of kies ervoor om toestelspecifiek te zoeken als je denkt dat het daaraan kan liggen
  3. Controleer nu heel gemakkelijk of er een netwerkstoring is op jouw adres of toestel
  4. Zo niet, kijk dan welk bereik je zou moeten hebben op jouw adres
  5. Komt dit niet overeen met het bereik wat je ervaart? Lees dan hieronder verder!

 

Vervolgstappen

  1. Controleer of je de laatste softwareversie hebt. Raadpleeg eventueel onze Toestelhulp openen in nieuw tabblad voor de juiste instructies.
  2. Controleer de netwerkmodus (Instellingen – Mobiele netwerken) en zet deze zo nodig op GSM/UMTS/LTE automatisch. Bij Windows Phone of iOS dien je de netwerkmodus op ‘4G’ of '5G' te zetten. Raadpleeg Toestelhulp voor de juiste instructies.
  3. Plaats je simkaart in een ander 4G/5G toestel, ervaar je dan wel 4G/5G? Zo ja, dan lijkt het probleem in jouw toestel te zitten. Check dan vooral eens het topic 'Toestel mogelijk defect: hoe kan ik een reparatie voorkomen?'.
  4. Doet 4G/5G het met deze simkaart ook niet in een ander toestel en zou dit wel moeten volgens de dekkingskaart? Dan kun je via diezelfde dekkingskaart een probleem melden. Vink je aan dat je teruggebeld wilt worden, dan nemen onze netwerkspecialisten contact met je op.

 

Ik zit in het buitenland, maar ik heb geen netwerkverbinding. Waarom niet?

Dit kan verschillende oorzaken hebben en het kan dan ook erg lastig zijn om een specifieke boosdoener aan te wijzen.

Heb je misschien een betalingsachterstand of betalingsregeling? In dat geval ben je geblokkeerd voor het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt deze blokkade op laten heffen door de achterstand of volledige regeling te voldoen. De blokkade wordt dan zo snel mogelijk weer opgeheven. Je kunt ook op Mijn Odido kijken of je misschien zelf een blokkade hebt ingeschakeld en vergeten bent om deze op te heffen.

Is dit niet het geval, kijk dan even de instellingen van jouw toestel na om te zien of je wel hebt ingeschakeld dat je telefoon mag verbinden met het netwerk én mag roamen (als het om internet gaat). Je kunt in de instellingen ook handmatig switchen tussen de beschikbare providers (zie ook de volgende alinea over beschikbare providers).

Als volgende stap kun je op onze website kijken welke providers er beschikbaar zijn in het land waar je je bevindt en welke functionaliteiten je daar kunt gebruiken. In sommige landen is het alleen mogelijk om te bellen en/of SMS'en en kun je überhaupt geen internet gebruiken. Er staat per provider ook aangegeven of er mogelijk 4G wordt aangeboden. Het kan zijn dat er op de website wordt aangegeven dat een provider beschikbaar is in het land waar je je bevindt, maar deze niet ziet. Dit kan te maken hebben met de regio waar je bent. Bevind je je bijvoorbeeld in de
middle of nowhere, dan is de kans groot dat er geen netwerk beschikbaar is en daardoor geen netwerkverbinding hebt.


Mocht je nog vragen hebben over jouw netwerkverbinding? Laat gerust een reactie achter en dan gaan we kijken wat er aan de hand is!

 

Hi @Evy dank. Wat is de oplossing dan waar aan gewerkt wordt, of eigenlijk de vraag hoe lang gaat dit nog duren voordat ik weer kan bellen?


Hi @AlexBis 

We streven ernaar om binnen zeven werkdagen het onderzoek naar de dekkingsklacht af te handelen, hopelijk kunnen we nog iets meer van je geduld vragen! :grinning:  De oplossing had ik je met alle liefde willen vertellen, maar daar zijn onze netwerk specialisten toch echt beter in. Zodra er meer informatie bekend is laten we direct van ons horen!


Ik heb het probleem dat ik binnenhuis geen verbinding heb. Hier was ik een beetje bang voor want mijn dochter met Ben heeft hetzelfde probleem. Ik kwam ergens het bijzondere verhaal tegen dat Ben wat achtergesteld wordt op het netwerk en dat met een echte t-mobile kaart het wel zou werken. Ik vond dit al vreemd, maar daarom voor het overstappen eerst een prepaid kaart aangevraagd.

Met deze prepaid kaart dus ook hetzelfde probleem. Alleen wel jammer dat de optie die in de start van de topic gemeld wordt om het door te geven, kennelijk niet werkt voor prepaid klanten.

Wat wel vreemd is dat de app OpenSignal hier in de buurt meerdere t-mobile zenders aangeeft, maar toch een zender selecteert die voor ons achter een torenflat staat. Terwijl een andere zender vrij zicht heeft. Er wordt alleen niet aangegeven welke kant de zender op straalt. Is dat te achterhalen? Kan een mobiel geforceerd worden een andere zender te nemen?

Ik kan de zendmasten die de app aangeeft niet op antennekaart.nl vinden...

 

 


Hoi zit in Voorthuizen op de Kieftveen, heb een huawei b 618 mobile router die t tot 2-3 wkn geleden prima gedaan heeft. Nu heb ik ontzettend traag internet. Kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt, tips zijn welkom. Ook van de provider T-mobile

mvg Pascal Kitzen


Ik heb sinds gisteren 1-11 geen bereik op geen van de 3 abonnementen die ik van jullie afneem. Echter het enige wat ik kan doen is jullie vragen me terug te bellen maar ja dat heeft geen zin zonder bereik!!

Dus ik wil graag mailen of appen, hoe doe ik dat?


Hi @Mvel 

Wat jammer dat je dit ervaart. Ik zie dat er al een case is aangemaakt voor de netwerk afdeling. Is er ook een alternatief nummer waar je op bereikbaar bent? Anders kan je ook via onze Community, Facebook of Twitter pagina om updates vragen. Als je mij een privebericht stuurt met je alle nummers waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN dan kan ik met je meekijken. Laat ook weten of je bereikbaar bent op een ander nummer. 


Ik had tmobile prepaid en heb vandaag mijn nieuwe sim only binnen gekregen maar als ik die sim in mijn mobiel stop heb ik geen internet


Hallo @Silstar01 

Heb je wel bereik?

Controleer in je My T-Mobile account of er geen blokkade is voor internet en zorg dat mobiele data en roaming aan staan op je telefoon.

Indien je in het buitenland bent dan is het ook goed om te weten dat je voor de eerste 2 maanden een blokkade hebt op bellen, sms'en en internetten in het buitenland, na 2 maanden wordt de blokkade automatisch opgeheven.


Goedenavond,

 

t-mobile 4-g thuis geinstalleerd en zelf na het ontvangen van een nieuwe simkaart nog steeds geen internetverbinding, heeft iemand hier ervaring mee?


Hallo @leo90  De simkaart is al wel geactiveerd?


Hallo @leo90  De simkaart is al wel geactiveerd?

Voor zover ik weet hoeft dat niet toch?


Hallo @leo90  De simkaart is al wel geactiveerd?

Voor zover ik weet hoeft dat niet toch?

Zie je Dm


Mis wel de beschrijving wat je kan doen als je een e-Sim hebt. Daar wordt niet over gerept.

Heb zelf geen last van weg vallen, maar naar mijn idee met e-sim wel iets zwakker signaal.


Hallo,

blokkade door een malware?? kan niet waar zijn.  

Ik was op vakantie vanaf 1 sep tot 16 sep.  Op 1 sep had ik geen probleem met verbinding , toen ik terug Kwan had ik geen connectie, als ik ergens bel krijg ik te horen dat ik betallingsachterstaand heb die Niet waar is! Medewerkers bij Odido kantoor gesproken, blijkbaar een malware is de oorzaak die op 4sep (toevallig de dag van ovegang TMobile naar Odido!!!!) Probeer een sms sturen en die geblokkerd is . Maar mij mobile was in die periode gewoon af, ik heb hem Niet mee genomen naar vakantie en dat is rare opmerking van Odido. 

Na paar uur bellen Kon ik medewerkers van Odido telegonische gesprekken , volgens hij moet ik reset Doen op mijn mobile omdat een malware daar ziet. Maar ik heb mijn simcard met andere mobile ook getest en heb ik daar ook geen verbinding, dus malware verhaal van mijn mobile is Niet goede verhaal te geloven. Anders mijn simcard zou werken met andere mobile. 

Graag kan iemaamnd hier mij helpen met logische redenen dat waaroom heb ik geen verbinding??


Hoi @Sirwan 

De malware bevindt zich op jouw telefoon en stuurt allerlei sms berichten. Daarop is je abonnement geblokkeerd door Odido. Als je jouw telefoon naar fabrieksinstelling hebt teruggezet is de malware verwijderd. Laat dat dan even aan Odido weten,  dan activeren ze jouw abonnement weer.


Hi eric, 

Twee vragen:

1, hoe kan een malware sms sturen terwijl de mobile helemaal af is??

2, Als het van mobile komt waarom werkt simcard bij andere mobile niet??


@Sirwan 

Ik heb je in dit topic al van een reactie voorzien. 


Hoe kan ik een e-sim bestellen met hetzelfde telefoonnummer als ik heb? Als ik e-sim activeer, werkt mijn fysieke sim dan?


Hi @Igosus 

Op deze pagina kun je alle informatie vinden over het bestellen en activeren van de eSim. Je fysieke simkaart komt te vervallen wanneer je eSim is geactiveerd. 

Ik hoop dat je zo verder komt!


Sinds gisterochtend (2-11) heb ik geen mobiel internet meer. Geen idee wat er is gebeurd. Hopelijk kan iemand mij helpen

  • Telefoon is helemaal up to date. 
  • Vliegtuigstand zetten, heb ik meerdere keren geprobeerd. 
  • Uit- en aanzetten heb ik ook gedaan. 
  • Met de chatbot ben ik door verschillende stappen gegaan zoals checken op storingen en de dekking. Is niks uitgekomen
  • Telefoon is een Samsung Galaxy S23

HELP😅


Hallo @Lindi-W 

Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Dan weet je direct of de simkaart het probleem is of je toestel.


Hallo @Lindi-W 

Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Dan weet je direct of de simkaart het probleem is of je toestel.

Thanks voor de tip, @Waqqas  . Ik heb het net geprobeerd met de telefoon van mijn collega en het probleem ligt bij mijn toestel


Hallo @Lindi-W 

Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Dan weet je direct of de simkaart het probleem is of je toestel.

Thanks voor de tip, @Waqqas  . Ik heb het net geprobeerd met de telefoon van mijn collega en het probleem ligt bij mijn toestel

Inmiddels opgelost. Weet niet hoe, maar hij doet t weer😅


Goedenavond,

 

Ik heb al geruime tijd problemen met het netwerk en de verbinding. Regelmatig valt de verbinding weg en ben ik onbereikbaar... Dit gebeurt zeer regelmatig bij mij thuis, waar de dekking ook wat minder goed is, maar ook regelmatig in steden waar de dekking wel goed zou moeten zijn. Ik heb deze problemen al geruime tijd en heb al eens een nieuwe simkaart ontvangen van T-Mobile. Daarom dacht ik dat het aan mijn toestel zou liggen, maar inmiddels heb ik ook een nieuw toestel en de problemen bestaan nog steeds... Wanneer ik mijn telefoon in de vliegtuig modus Zet en 20 seconden weer terug, heb ik doorgaans weer verbinding. 

 

Al met al is het erg vervelend... Wat kan ik nu nog doen om te zorgen dat deze problemen tot het verleden gaan behoren? 


Hoi @Neorej, niet fijn dat je verbinding regelmatig wegvalt, je moet natuurlijk gewoon bereikbaar zijn! Ik wil dit graag laten onderzoeken. Stuur je mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Daarnaast ontvang ik ook graag 3 voorbeelden op verschillende locaties.

Om goed onderzoek te kunnen doen zijn minimaal 3 voorbeelden nodig van het probleem. Een voorbeeld bestaat uit: 

  • een datum + tijdstip
  • een locatie
  • bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

 

Wil je deze voor me verzamelen en meesturen? Dan maak ik direct een case voor je aan! 😄


Reageer