Skip to main content
informatie

Alles over gebruik in het buitenland

Alles over gebruik in het buitenland
Toon eerste reactie

32 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @narnarnar het is niet de bedoeling om in meerdere topics over hetzelfde onderwerp te reageren, als je al een eigen topic hebt. Dit staat ook in onze huisregels vermeld:

Zeer begrijpelijk dat je wilt dat we met je meekijken, maar we helpen alle klanten die op volgorde bij ons binnenkomen. Het is eigenlijk een klant-helpt-klant Community, waar klanten elkaar helpen en indien nodig springen wij ook bij. Mocht je liever sneller contact willen, kun je altijd bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u of een bericht sturen naar ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Onze Community is ook altijd beschikbaar. Een collega zal zo snel mogelijk in je eigen topic bij je terugkomen!

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 23 augustus 2024

Beste Eric en Pharwin, jullie lezen beide mijn berichten blijkbqar niet. Ik heb met Izzi gechat en werd geadviseerd(!) hier een bericht te plaatsen omdat odido alleen telefonisch kan helpen. Ik kon ze telefonisch niet bereiken omdat mijn telefoon alleen noodoproepen toestond. Dus jullie kunnen wel claimen community dit en community dat maar klantenservice verwijst mij hierheen ipv een serieuze poging te doen om het probleem te verhelpen. Ik betaal voor de diensten van odido en verwacht dan ook hulp. Dat moderators alles op *volgorde* doen is mijn probleem niet. Ik kon 7 dagen niet internetten en odido was niet bereikbaar. Ik ben een betalende klant. Dus bespaar me jullie zogenaamde advies want daar heb ik precies nul aan. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 23 augustus 2024

Het heeft echt geen zin in meerdere topics dezelfde vraag te stellen. In je eigen topic heb je een antwoord van een moderator gekregen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 september 2024

Sinds deze week is het niet meer mogelijk om te zien welke netwerken in het buitenland kunnen worden gebruikt.

Eerder kon je via bijvoorbeeld deze link (https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/Oostenrijk) zien welke netwerken en 4G/5G beschikbaar was. Is dit nog mogelijk op dit per netwerk en land te zien?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @Rowan1337, welkom op onze Community! Heel scherp van je, je hebt helemaal gelijk. Het was voorheen mogelijk om dit per land te zien, maar ons content team heeft deze pagina veranderd n.a.v. de nieuwe Internet op Reis passen. Vandaar dat deze pagina offline is gehaald. Je kunt altijd via de instellingen van je toestel handmatig checken met welke providers je verbinding kunt maken! Op onze website kan je precies per land zien welke nieuwe Internet op Reis passen beschikbaar zijn. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 september 2024

Ik zit vaker buiten NL (EU), dan in NL. Ik kan dan niet gebruik maken van mijn internetbundel, ik moet dan extra betalen. Waarom is dat bij jullie zo? Bij andere vrienden die bij een andere provider zitten is dat niet zo, zij kunnen hun bundel gewoon opmaken, ook in een ander EU land. Ik moet nu bij betalen als ik gebruik wil maken van mijn bundel, waar ik netjes elke maand voor betaal!

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator | Mobiel
  • 125 reacties
  • 27 september 2024

Hi @FabPat, wat heerlijk dat je zo vaak op reis bent! Logisch dat je wilt weten hoe dit precies in elkaar zit. Bij het afsluiten van het abonnement wordt er in de voorwaarden gesproken over Permanent Roaming. Sorry dat dit je is ontgaan. Iedere provider dient zich hier wettelijk aan te houden omdat dit door de Europese Commissie is bepaald. Ik geef je hier graag meer informatie over. Met de invoering van de nieuwe roamingregeling “Roaming like at Home” per 13 juni 2017 is het mogelijk om je abonnement (internetten, bellen en sms'en) in de hele EU te gebruiken. Wij als Odido juichen dit natuurlijk toe!   

Het uitgangspunt van de EU is echter dat deze roamingregulering bedoeld is voor tijdelijk gebruik van je abonnement in de EU en niet om permanent roaming mogelijk te maken. De richtlijnen voor permanent roaming zijn opgesteld door de Europese Commissie, Je vindt op deze pagina de exacte ‘Roam like at Home’ voorwaarden (https://ap.lc/31CKF). Als je permanent aan het roamen bent, dan ben je volgens de richtlijnen in een aaneengesloten periode van 4 maanden meer dan de helft van je tijd buiten Nederland in de EU geweest en verbruik je meer dan de helft van je verkeer in de EU.   

Als je over een periode van 4 maanden meer internet hebt gebruikt en langer in de EU bent gebleven, ontvang je van ons een waarschuwing. Je gebruikt dan onredelijk veel data in het buitenland. De sms vraagt je om je gedrag aan te passen om te voorkomen dat je een toeslag moet betalen.

Als je - na de sms - een maand in Nederland bent geweest en je hebt in Nederland meer data verbruikt, dan wordt er geen toeslag in rekening gebracht. Gebeurt dit niet? Dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Je betaalt dan € 1,87 extra per gebruikte 1GB internet. Deze kosten kunnen dus snel oplopen. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt? Ik hoor het graag!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen