Goedendag,
Ik heb op vakantie mijn iPhone 11 pro in mijn broekzak laten zitten. Mijn zoontje duwde mij in het zwembad en hierdoor is mijn telefoon volgelopen met water. Hoe dit kan geen idee. Ik heb het toestel nooit beschadigd of iets dergelijks, het is werkelijk in nieuwstaat. Dus ik ging er van uit dat de waterdichtheid (IP68) mijn telefoon zou redden. Mijn iPhone 8 plus van hiervoor heb ik als onderwatercamera gebruikt in het zwembad zonder problemen. Ik heb de iPhone 11 pro daarna ook gewoon gebruikt. De volgende dag groene strepen door het beeld en na een minuut of 10 helemaal uit en “dood”.
Ik heb het toestel gekocht via Belsimpel. Ik heb hun aangeschreven over dit probleem. Echter hun beweren dat “vochtschade” nooit onder de garantie valt. Prima, maar ik heb hun gevraagd mijn telefoon te onderzoeken hoe het kan dat er water in loopt. Het water liep letterlijk uit de speaker opening. Naar mijn mening was het toestel non-conform en valt dit onder de wet consumentenrecht.
Ik moest het toestel opsturen naar Microfix en zij hebben vastgesteld dat er water in het toestel is gekomen. En dat was het. Mijn vraagstelling over “hoe” het dan kan is nooit beantwoord. Microfix wilde het toestel aanbieden bij Apple, echter zij accepteren geen provider toestel. Dus vandaar dat ik nu bij jullie hier uit kom! Ik ben nog steeds van mening dat het water in de telefoon kon komen door iets wat niet mijn schuld is. Kunnen jullie iets voor mij betekenen in deze situatie?