Hoewel ik een trotse vader ben van een dochter van 7 gaat het nu juist om de andere generatie: mijn moeder.
De laatste tijd komt het voor dat ze per ongeluk apps verwijdert. Net iets te lang op het icoontje drukken en dan op het kruisje bij verwijderen klikken in plaats van er naast, of (bij haar vorige telefoon) zonder nadenken de eerste apps uit het rijtje verwijderen om een nieuw spelletje te kunnen installeren etc.
Dat gebeurt dan met name bij haar bankieren app, Whatsapp en andere apps die ze niet kwijt wil. Vervolgens raakt ze in paniek omdat ze “ineens niet meer kan telebankieren” bijvoorbeeld.
Ik heb App Lock op mijn eigen telefoon maar dat is met name bedoeld om te voorkomen dat anderen bij bepaalde apps kunnen. Mijn moeder vragen om steeds haar pincode te gebruiken om bijvoorbeeld Whatsapp te kunnen openen vind ik niet echt een oplossing.
Weet iemand of er een app of instelling is die er voor zorgt dat je niet onbewust een app kunt verwijderen maar hem wel zonder extra drempels kunt blijven gebruiken?
Alvast bedankt!
Joost