Van mijn bank heb ik na een kredietaanvraag te horen gekregen dat ik een BKR registratie op mijn naam heb staan en een krediet niet mogelijk zou zijn. Ik heb een krediet van de bank nodig voor een verbouwing van de keuken en voor een auto nodig. Ik ben al in gesprek geweest met een aannemer en het eea besproken en mondeling vastgelegd. Ik was ook niet op de hoogte van een betalingsachterstand en de daaruit voortvloeiende BKR registratie. Door de gemaakte afspraken bevind ik mij in een zeer lastig parket. Ik heb mondeling afspraken gemaakt niet wetende dat ik een BKR registratie had.
De BKR registratie is ontstaan door het feit dat mijn toen minderjarige zoon ooit toestemming heeft gekregen om een abonnement af te sluiten. Kon niet anders. Dit abonnement is stilzwijgend voortgezet, ik ben hier in ieder geval niet meer in meegenomen. Verder had hij wel een account, rekeningnummer en de contactgegevens en correspondentie stonden op zijn naam. Ik had en heb totaal geen zicht meer op het abonnement. De betalingsachterstand is ontstaan toen hij al meerderjarig was.
Nooit ben ik door u geïnformeerde over een achterstand. Ik heb geen facturen, aanmaningen en dergelijken ontvangen zodat ik de kans had om te reageren. U heeft mijn zoon aangeschreven en aangemaand maar mij geregistreerd in het BKR register. Dit is niet juist.
Ik heb het telefoonnummer wat ik nu heb al 25 jaar in gebruik en heb nooit een betalingsachterstand gehad maar nu zet u mij weg als wanbetaler!
Vindt u het niet krom dat als ik vandaag een abonnement bij u of een andere aanbieder zou willen afsluiten dit op basis van BKR toetsing niet mogelijk is terwijl ik 25 jaar al trouw de rekening betaal?
Overigens geeft u ook valse informatie door aan het BKR, ik heb geen betalingsachterstand bij u of aan een ander, ook nooit gehad. Zo zet u een derde ook op het verkeerde been. Mijn zoon kan namelijk wel een abonnement bij u of een ander of een lening afsluiten. U belast mij met de fout die mijn meerderjarige zoon heeft gemaakt.
Ook zijn jullie verplicht volgens BKR 1 a 2 weken voor een melding mij op de hoogte te stellen van jullie voornemens om een melding te doen. Dit is nooit gebeurd. Zo ja, wanneer en hoe hebben jullie mij persoonlijk geïnformeerd voordat jullie mij hebben aangemeld?
zie website BKR:
Daarnaast zijn kredietaanbieders verplicht om het ons te laten weten als je een betalingsachterstand op je krediet hebt. Zij zijn ook verplicht je vooraf te laten weten dat de achterstand wordt gemeld als je nog langer wacht met betalen. Dit bericht krijg je zo'n 1 tot 2 weken voor de registratiedatum.
Graag verzoek u de BKR registratie die op mijn naam staat te corrigeren door het te verwijderen.