Skip to main content
Beantwoord

Verzoek met spoed BKR verwijdering

Geachte community,

Na de aankoop van een woning en het ondertekenen van alle benodigde documenten, ben ik erachter gekomen dat ik een A2-codering heb op een telefoonabonnement. Mij is expliciet verteld dat hier niets aan gedaan kan worden zolang de registratie nog actief is.

Ondanks meerdere telefoontjes en e-mails, heb ik tot nu toe geen oplossing gevonden. Daarom hoop ik via dit bericht alsnog aandacht te krijgen voor mijn situatie.

Destijds had ik financiële moeilijkheden, maar inmiddels is mijn situatie gestabiliseerd. Door deze registratie loop ik nu echter het risico mijn droomhuis mis te lopen. Ik hoop dat Odido mij kan helpen om deze codering zo snel mogelijk te laten verwijderen, zodat ik de hypotheek voor mijn woning kan afronden.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Beste antwoord door mia mart

Marciano van Odido schreef:

Hoi Mia, ik heb inmiddels een reactie van mijn collega ontvangen en hij gaat de BKR-registraties verwijderen en hij informeert je hier verder over per e-mail. Laat je het me weten als je deze binnen hebt en merkt dat de registraties daadwerkelijk verwijderd zijn? Ik blijf graag op de hoogte en ik wens je heel veel succes en vooral veel plezier met je toekomstige woning! 

Dag Marciano van odido,

Ik ben werkelijk sprakeloos hoe alles is opgepakt.

inderdaad vandaag hebben jullie het voor mij kunnen regelen, mijn codering is verwijderd. En op tijd niet te geloven.

Ik ben ontzettend dankbaar. Super dankjewel 

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8632 reacties
  • 29 januari 2025

Hoi ​@mia mart ,

Wat jammer dat je hypotheekadviseur niet eerder deze check heeft gedaan. ALs de registratie een A2 is, dan is er sprake van een achterstand die nog niet Hersteld is. Dan zou de registratie een A2 met H worden. In dat geval zal je eerst de openstaande facturen moeten voldoen en kun je daarna vragen om coulance. Volgens de BKR regels blijven kredieten en hun history 5 jaar in het register staan.

Een mobiel toestel op afbetaling kopen is gewoon een financiele lening en als daar een achterstand op komt moet dat bij het BKR worden gemeld. De afdeling die deze zaken behartigt binnen Odido is alleen per email te bereiken via “incasso@odido.nl” klantenservice en moderators mogen dat soort handelingen niet uitvoeren. Vraag dus aan deze afdeling welke achterstanden nog betaald moeten worden en als dat allemaal in orde is gemaakt kun je via dezelfde email bekijken of coulance mogelijk is. 

• Auteur
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025

allereerst fijn voor een snelle reactie!!

het is in 2022 geregistreerd en beëindigd in 23 al maar de codering is er nog wat mij beperkt. 

Ik heb mail gestuurd maar krijg geen reactie en weet een raad meer aangezien er spoed erop zit ander mis ik deze unieke kans.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8632 reacties
  • 29 januari 2025

Tja, je praat hier met medeklanten en moderators. Die hebben allemaal geen inzicht in de BKR registraties en financiele status van klanten. Het valt op dat er zoveel klanten zich niet bewust zijn dat hun lening tot 5 jaar na een achterstand geregistreerd blijft staan en die komen allemaal met spoed vragen om ene verwijdering. Daar is de personele bezetting niet op ingericht. Dus het kan inderdaad even tijd kosten voordat men aan jouw spoed melding toekomt, er zijn nog andere spoedmeldingen voor… Maar gelukkig zie je wel dat de coulance vaak wordt toegepast. Dus als de achterstanden hersteld zijn is de kans aanwezig dat ze de registratie verwijderen.

• Auteur
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025

Dag Eric, 

ik ben ervan op de hoogte dat er veel meldingen zijn en dat het veel tijd kost. Ik voel me ontzettend hopeloos in deze situatie en alleen door medewerking van jullie en oplossing kan ik het realiseren.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8632 reacties
  • 29 januari 2025

Prima, hou hoop!

• Auteur
  • 6 reacties
  • 29 januari 2025
eric schreef:

Prima, hou hoop!

Het is bet lastig aangezien ik maar tot vrijdag de tijd heb om dingen geregeld te krijgen. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mia, van harte welkom op de Community! Ik heb je case zojuist doorgestuurd naar mijn collega van Incasso met de vraag jouw situatie na te kijken en als het kan de registratie direct te verwijderen. Op dit moment zit hij nog in een vergadering, maar zodra hij hieruit komt kijkt hij met me mee om te zien wat we voor je kunnen doen. Zodra ik een reactie heb, kom ik hier bij je terug. Wat de situatie ook is, je zal zo direct meer duidelijkheid hebben en hopelijk kan mijn collega de registratie ook direct verwijderen! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mia, ik heb inmiddels een reactie van mijn collega ontvangen en hij gaat de BKR-registraties verwijderen en hij informeert je hier verder over per e-mail. Laat je het me weten als je deze binnen hebt en merkt dat de registraties daadwerkelijk verwijderd zijn? Ik blijf graag op de hoogte en ik wens je heel veel succes en vooral veel plezier met je toekomstige woning! 

• Auteur
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025
Marciano van Odido schreef:

Dag Marciano van odido,

Ik ben werkelijk sprakeloos hoe alles is opgepakt.

inderdaad vandaag hebben jullie het voor mij kunnen regelen, mijn codering is verwijderd. En op tijd niet te geloven.

Ik ben ontzettend dankbaar. Super dankjewel 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mia, superfijn om te lezen dat de codering verwijderd is en uiteraard met alle plezier gedaan! En geloof het maar! 😉 Laat deze last van je schouders vallen en focus je lekker op jullie droomhuis. Ik ben heel blij om te lezen dat we op tijd waren. Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen doen of heb je later nog vragen over abonnementen, start dan gerust een nieuw topic. De Community en ik zijn er voor je! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen