Skip to main content
Beantwoord

Van Huawei naar Samsung --> meldingen vergrendelscherm

  • 21 June 2024
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Ik ben van een Huawei naar een Samsung (A54) overgegaan en krijg de instellingen niet helemaal hoe ik wil. Vooral bij het vergrendelscherm.

  1. Bij mijn Huawei werden alle meldingen van dezelfde app onder 1 pictogram gebundeld. Dus gewoon Insta, en als je hem dan ingedrukt hield vergrootte de melding zich en kon je alle notificaties zien. Bij samsung staat er bv. HBO, insta, insta, AD, insta, linkedin, insta.
    Kan ik bij Samsung ook groeperen? Dit is overigens op het vergrendelscherm. In het drop-down menu worden de meldingen wel gegroepeerd.
  2. Bij mijn Huawei kwamen de meldingen wel binnen op mijn vergrendelscherm, maar als ik mijn telefoon ontgrendeld had en dan weer vergrendelde, bleven de meldingen niet op mijn vergrendelscherm staan.
    Bij mijn Samsung blijven de meldingen op mijn vergrendelscherm staan. Dit geeft veel clutter, en ik vind het irritant dat mijn vergrendelscherm vol blijft staan met meldingen. Plus: zo blijven bv whatsappberichtjes en mails leesbaar voor mensen die naast me zitten.
    Kan je instellen bij Samsung dat meldingen van het vergrendelscherm verdwijnen nadat je scherm ontgrendeld is geweest? Ookal zijn de meldingen nog niet verwijderd/afgehandeld?

 

Vriendelijke groet,

Lisanne

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lisannene 

Voor het eerst ga je in je telefooninstellingen naar meldingen > geavanceerde instellingen en bij meldingspictogrammen weergeven kun je kiezen voor 'alleen aantal meldingen'.

Voor het tweede kan je in de telefooninstellingen bij meldingen > meldingen vergrendelscherm kiezen voor inhoud verbergen.

Reageer