Skip to main content

Toestelinruil

• August 27, 2026
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken
Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ruil nu je telefoon in bij odido. Je telefoon inruilen is waardevol.

Toe aan een nieuwe telefoon? Ruil je huidige telefoon in en krijg korting op je nieuwe aankoop. Ligt er nog een oud toestel in de la? Die kan je ook gewoon inruilen. Goed voor je portemonnee én de planeet.

Je telefoon inruilen kan op 2 manieren:

1. Kom langs in een Odido Shop.
    Ruil je telefoon in bij een shop in de buurt en krijg direct korting op je nieuwe aankoop.

2. Regel het online.
    Stuur je telefoon zelf op via PostNL. Het inruilbedrag staat daarna snel op je rekening. Zo geregeld.

Check je inruilwaarde -»

Bekijk onze nieuwste telefoons -»

Je toestel inruilen? Zo werkt het.

Bereken je inruilwaarde.

Stuur je toestel gratis op.

Krijg je inruilbedrag gestort.

Benieuwd wat je toestel waard is? Bereken binnen één minuut je inruilwaarde. Stuur je oude toestel gratis op naar onze partner Assurant. Pak ’m goed in en lever je pakket in bij een PostNL-punt. Geen verpakking? Die vraag je gratis bij ons aan. De experts van Assurant controleren je toestel. Alles in orde? Dan staat het inruilbedrag snel op je rekening. Is er toch een verschil? Dan nemen ze contact met je op.

Direct korting op je nieuwe telefoon.

Ruil ’m in bij een Odido Shop bij jou in de buurt.

De voordelen:

• Gebruik de inruilwaarde meteen als korting op je nieuwe aankoop.
  • Krijg een eerlijke prijs, ook als je telefoon gebruikssporen heeft.
  • We helpen je met het overzetten van je gegevens.
  • Makkelijk, veilig en goed geregeld.

Check je inruilwaarde -»

Bekijk de Google Pixel 11 series -»

Extra inruilvoordeel.

Heb je tijdens een toestelinruilactie een nieuwe telefoon besteld? Dan krijg je vaak extra inruilwaarde.

• Lever je oude telefoon in bij een Odido Shop of stuur ’m gratis op via PostNL. De extra inruilwaarde krijg je automatisch.
  • Geen bonnetje opsturen dus. Wel zo fijn.
  • Is de actie inmiddels afgelopen? Geen punt. Vaak heb je daarna nog even de tijd om je oude telefoon op te sturen en van het extra inruilvoordeel te profiteren.

Veelgestelde vragen over toestelinruil.

Welke toestellen kan ik inruilen?

Je kan bij Odido je telefoon, tablet of smartwatch inruilen. Zowel oude als nieuwe toestellen. Bovenaan deze pagina kan je heel makkelijk de waarde van je toestel berekenen.

Moet ik klant zijn bij Odido?

Nee, dat hoeft niet. Iedereen kan bij Odido een werkende telefoon of tablet inruilen.

Kan ik mijn toestel inruilen zonder een nieuw contract af te sluiten?

Ja, dat kan zeker. Een losse toestelinruil doe je makkelijk via deze pagina. Inleveren in de winkel kan ook. Vergeet niet je toestel goed leeg te maken voordat je het inlevert.

Aan welke eisen moet een toestel voldoen?

Het toestel moet aan gaan en werken zoals het hoort. Ook moet je de antidiefstalbeveiliging uitschakelen voordat je het opstuurt. De hoogste inruilwaarde krijg je als het scherm en de achterkant weinig of geen schade hebben.

Wat moet ik doen voordat ik mijn toestel opstuur?

Zet je antidiefstalbeveiliging uit voordat je je toestel opstuurt.

• iPhone: ga naar Instellingen → je naam → Zoek mijn → Schakel uit

• Android: ga naar Instellingen → zoek op 'Zoek mijn mobiel' → Schakel uit

Hoe stuur ik mijn toestel gratis op?

Na het aanmelden van je toestelinruil krijg je een mail van onze partner Assurant. Hierin vind je een verzendlabel, instructies en een linkje om eventueel een verpakking mee aan te vragen. Heb je zelf een doosje, dan is dat ook prima. Als je je toestel maar goed beschermd verpakt. Je hoeft alleen het toestel op te sturen, oplader en accessoires mag je houden. Tot slot print je het label uit of laat je het scannen bij een PostNL punt.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn inruilbedrag krijg?

Is je toestel goedgekeurd door Assurant? Dan krijg je het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening.

Wat gebeurt er als mijn toestel toch minder waard blijkt?

Assurant doet dan een nieuw voorstel, met een aangepaste inruilwaarde. Krijg je ook uitleg bij. Ga je akkoord? Dan krijg je dit bedrag op je rekening. Reageer je niet of ga je niet akkoord? Dan krijg je je toestel gratis teruggestuurd.

Hoe kan ik mijn inruilwaarde uitbetaald krijgen?

Je hebt 2 mogelijkheden.

• Op je bankrekening. Stuur je toestel op via PostNL. Na goedkeuring door Assurant staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening.

• Als korting in de Odido Shop. Lever je toestel in en gebruik de inruilwaarde direct als korting op een nieuw toestel of accessoires. Let op: je moet het volledige bedrag in één keer besteden. Je krijgt geen wisselgeld terug.

Waarom krijg ik bericht van Assurant?

Voor toestelinruil werken we samen met onze partner Assurant. Zij regelen alles rondom je inruil. Van het bepalen van de waarde tot het uitbetalen of terugsturen van je toestel. Vragen over je inruil? Bel naar +31 (20) 8905733 of mail naar odido.tradein@assurant.com.

Veelgestelde vragen over promoties.

Wanneer ontvang ik mijn extra inruilwaarde?

De experts van Assurant controleren eerst je toestel. Is alles in orde? Dan stort Assurant het inruilbedrag én het promotiebedrag apart op je rekening. Is er een verschil tussen de opgegeven en gecontroleerde staat van je toestel? Dan neemt Assurant contact met je op.

Let op: je toestel moet na controle minimaal € 1 inruilwaarde hebben. Is je toestel € 0 waard? Dan krijg je geen promotie.

Kan ik deze promotie vaker gebruiken?

Nee, dat kan niet. Deze promotie hoort bij de aankoop van je nieuwe toestel en geldt één keer per gekocht toestel.

Waar vind ik de actievoorwaarden?

De voorwaarden van deze promotie vind je op odido.nl/voorwaarden.

Wanneer kan ik de inruilpromotie claimen?

Je kan de promotie op 2 momenten claimen:

• Tijdens je bestelling. Voeg op de bestelpagina van je nieuwe toestel een inruil toe bij de Toestelinruil-stap. Zit er een promotie op dit toestel en kom je in aanmerking? Dan wordt de promotie automatisch toegevoegd.

• Achteraf. Heb je al een nieuw toestel gekocht maar de promotie nog niet geclaimd? Voeg je promotie alsnog toe via de Inruilcheck. Vul je ordernummer en IMEI-nummer in om te bevestigen dat je in aanmerking komt.

Ik heb mijn ordernummer niet meer. Wat nu?

Je ordernummer staat in de bevestigingsmail die je kreeg na je aankoop. Kan je de mail niet meer vinden? Neem dan contact op met Odido Service. Zij kunnen je helpen.

Mijn toestel is goedgekeurd maar ik heb nog geen promotiebedrag ontvangen. Wat nu?

Het inruilbedrag en het promotiebedrag worden apart uitbetaald. Ze kunnen dus op verschillende momenten binnenkomen. Heb je het inruilbedrag wel ontvangen maar het promotiebedrag nog niet? Wacht dan nog even. Duurt het langer dan verwacht? Neem dan contact op met Assurant.

Geldt de promotie ook als ik mijn toestel direct inruil in de Odido Shop?

Jazeker. Ruil je direct in in de Shop? Dan wordt de promotiekorting automatisch verrekend aan de kassa. Let op, je moet wel het volledige bedrag besteden in de winkel. Je kan geen geld terugkrijgen.

Wat als mijn toestel minder dan € 1 inruilwaarde heeft?

Dan kom je niet in aanmerking voor de promotie. Je toestel moet na controle door Assurant minimaal € 1 inruilwaarde hebben om recht te hebben op het promotiebedrag.

Relevante topics

6 reacties

• Doet lekker mee
  • September 14, 2026

• Doet lekker mee
  • September 14, 2026

Deze foutmelding krijg ik bij invoeren ordernummer voor de promotie, wat is de oplossing

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@laroil, bedankt voor je screenshot van de foutmelding en je gegevens. Ik heb het direct doorgegeven aan de juiste collega's. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik het je hier meteen weten!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​@laroil, daar ben ik weer. Toestelinruil op de nieuwe iPhone 18 Pro lukt op dit moment inderdaad nog niet. Zodra je je nieuwe iPhone hebt ontvangen kan je Toestelinruil gebruiken. Je hebt namelijk het IMEI-nummer van je nieuwe iPhone 18 Pro nodig. 

De foutmelding over ordernummer niet gevonden gaan we aanpassen, want deze foutmelding is een beetje gek en kan duidelijker. Dus superfijn dat je dit aankaart. Bedankt hiervoor.

Laat je het me weten als je je nieuwe iPhone 18 Pro in handen hebt en of het is gelukt met de inruil? 😊

• Doet lekker mee
  • September 15, 2026

Dank voor het snelle en heldere antwoord, ik wacht levering af en dan zie ik verder. Fijne dag gr Daan

• heeft eerste post geplaatst
  • September 16, 2026

Odido, misschien moeten jullie zelf eens je medewerkers trainen over deze actie. In de winkel wordt gezegd ‘stuur je telefoon op, je krijgt je geld na controle'. Je stuurt em op, hij wordt goedgekeurd en de dag erna krijg je wel 22 hele euros, de waarde van de oude telefoon. De rest van het geld moet je op wachten. Als je dan belt dan snappen de medewerkers de actie niet en sturen ze je naar Assurant. Als je die belt krijg je een theesalon (geen grapje, echt waar). Als je ze mailt komen ze met ‘controle tijd en bedenktijd'. Die bedenktijd is 14 dagen. Niet na aankoop van je nieuwe telefoon (wat nog enigszins logisch zou zijn) maar na ontvangst van de oude telefoon door Assurant. 

Dus..als je voor deze actie kiest, weet dan dat het weken duurt voor je je geld ziet en weet ook dat Odido medewerkers zelf geen idee hebben wat ze verkopen of hoe deze actie werkt; niet aan de telefoon en zeker niet in de winkel.