Geachte heer of mevrouw,
Op 09-09-2022 heb ik bij u online een Iphone 14 Max Pro besteld en €347,87 euro betaald. Achteraf blijkt dat de telefoon pas over vijf weken leverbaar is. Op 16-09-2022 liet ik u weten dat ik van de koop af wilde.
Wat is het probleem?
U hebt aangegeven dat de terugbetaling van de €347,87 euro zes weken lang kan duren. Dat is een onredelijk lang termijn.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om het bedrag van €347,87 euro binnen 14 dagen te storten.
Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen.
Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen drie werkdagen uw reactie per e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
H.Nouzi