Skip to main content
Beantwoord

telefoon in water gevallen met sim

• 23 februari 2025
  • 6 reacties
  • 67 Bekeken

Ik ben in Denemarken geweest (zeilen) en echt heel erg… bij misstap op de boot mijn nieuwe telefoon (met de simkaart van mijn oude telefoon) in het water laten vallen. zelfs nog in het water gegaan (5graden) en geprobeerd op te duiken maar helaas heb ik dat snel moeten opgeven. Nu ben ik weer in Nederland en gebruik als nood mijn oude telefoon. Maar ik wil dus graag een nieuwe simkaart aanvragen om dan toch maar weer in mijn oude tel te gebruiken(gebruik nu de wifi thuis) en mijn nummer behouden. Hoe doe ik dit? Ik kan geen esim gebruiken want er staat dat im mijn odido dat ik in Denemarken ben (wat ik niet ben maar ja daar is hij wel in de zee gevallen en gelukkig was ik niet mee gevallen met kleding en al ;-) en de nieuwe tel moet als verloren beschouwd worden (4 meter diep en niet meer te zien) Ik heb al 2x contact form ingevuld bijna 2 weken geleden en hoor maar niets. Nu is mijn moeder ook nog terminaal ziek en dus wil ik wel heel graag weten wat een snelle optie is.

Beste antwoord door ccnl

@HeintjeH In MijnOdido kan je de oude simkaart (e-sim) blokkeren en nieuwe simkaart aanvragen. Je kan ook langs een Odido winkel gaan, dat gaat sneller.

Bekijk origineel

6 reacties

• 149 reacties
  • Antwoord
  • 23 februari 2025

@HeintjeH In MijnOdido kan je de oude simkaart (e-sim) blokkeren en nieuwe simkaart aanvragen. Je kan ook langs een Odido winkel gaan, dat gaat sneller.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 februari 2025

Nee dat is dus het onduidelijke als ik dat wil doen dan staat er dat ik met sms code met oude simkaart moet aanvragen en die ligt dus ver op de bodem en esim pakt hij niet omdat hij in mijn odido nog zegt dat ik in Denemarken ben (ja daar ligt mijn tel op de bodem) en dat kan niet vanuit buitenland. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 februari 2025

Enfin, ik heb nu net maar sim geblokkeerd (niet dat ie nog werkt 😂) en nieuwe sim naar huis gestuurd, ik zie dan wel hoe het verder moet…want dit duurt te lang en helaas heb ik die tijd ws niet gezien de omstandigheden….

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 23 februari 2025

Top. Die zal binnen een paar dagen bij je zijn. Laat iemand hem dan doorsturen naar jou.

Ik snap dat je sneller bereikbaar wil zijn. Je gaat een nieuwe telefoon kopen in Denemarken.  Koop daar dan even een prepaid simkaart bij. Dan ben je de komende dagen gewoon op een Deens nummer te bellen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 februari 2025

Bedankt maar ik ben gewoon thuis in NL hoor!

Maar nogmaals bedankt👍🏻👍🏻👍🏻

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@HeintjeH. van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in Denemarken bent geweest, was het (ondanks de situatie) toch wel leuk? Niet zo fijn dat je telefoon in het water is gevallen. Wel knap dat je er achter aan bent gegaan, ik kan me heel goed voorstellen dat het water superkoud was. Zeer begrijpelijk dat je je huidige simkaart wilt blokkeren en dat je zo snel mogelijk een nieuwe wilt ontvangen! 

Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je huidige simkaart is geblokkerd en dat er ook al een nieuwe is besteld, wel zo fijn! De nieuwe simkaart kunt je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. 

Mocht het niet lukken, laat het dan weten in dit topic. Dan kan een collega of ik met je meekijken en je hierbij helpen! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen