Skip to main content

Telefoon gestolen in Brazilie

• November 19, 2025
  • 5 reacties
  • 32 Bekeken

Mijn telefoon is een paar dagen geleden in brazilie gestolen. Ik ben hier nog voor een paar dagen maar heb al een nieuwe telefoon die ik gewoon wil gaan gebruiken. Ik probeer al een tijdje in contact te komen met iemand van Odido om mijn oude simkaart te blokkeren en een nieuwe e-sim via de email op te sturen. 

Hopelijk kan ik met de nieuwe e-sim wel weer apps downloaden en zo bij mijn bank gegevens en de rest van mijn apps. Want ik heb ook sms verificatie nodig voor al die dingen. Snel graag een reactie om me te kunnen helpen in het buitenland. 

Het gaat om telefoonnummer XXX

op de naam Julian van Oort me geboortedatum XXX en laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer zijn XXX

Laat me weten als er meer nodig is van mijn kant!

Mvg

Julian van Oort

[Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator. Plaats deze nooit openbaar. Alleen in je profiel]

November 22, 2025

Hoi Julian, bedankt voor het invullen van de gegevens, deze kloppen hoor! Ik heb je simkaart direct geblokkeerd en ik heb zojuist ook een eSIM voor je besteld. Echter kan het lastig zijn om deze te activeren in het buitenland. Wil je het volgende voor me checken en proberen:

• Heb je toegang tot Mijn Odido (de website)? Op deze pagina staat de eSIM namelijk klaar om te activeren: Sim Toestel & Smartwatch | Odido
  • Heb je geen toegang vanwege 2FA? Lukt het dan om in te loggen via iDIN-verificatie (je bank-account)? Op deze pagina lees je meer over het gebruik van iDIN.

In het buitenland zijn dit de enige opties om een nieuwe eSIM te downloaden en activeren. Dit kan ik zelf op afstand niet voor je doen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hoi Marciano, 

Bedankt voor het proberen maar het lukt me door 2FA inderdaad niet om het zelf te doen. Erg bedankt voor alles tot nu toe maar ik ben net in NL aangekomen en zal direct even naar de winkel gaan. Erg bedankt!

Groetjes 

Julian van Oort

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Julian, van harte welkom op de community en ik hoop dat je - ondanks je gestolen telefoon - een hele leuke tijd hebt in Brazilië! Ik heb je persoonlijke gegevens uit je topic gehaald. Deze stonden namelijk openbaar. Zet deze altijd alleen in je profiel. Ik mis alleen nog je postcode en huisnummer. Zet je deze snel in je profiel? Dan blokkeer ik direct je simkaart en dan kijk ik ook direct of ik een nieuwe eSIM voor je kan bestellen. Geef je me een seintje als je de laatste gegevens in je profiel hebt gezet? 😊

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 20, 2025

Hoi Marciano,

Bedankt voor je bericht ik heb het aangepast nu in mijn profiel. Als het goed is is dit het juiste adres maar ben een paar keer verhuist de laatste tijd dus laat me weten als er iets niet aan klopt. 

Hopelijk lukt het om zo de oude sim in ieder geval te blokkeren en een nieuwe e-sim op te sturen. 

Mvg

Julian van Oort

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Julian, bedankt voor het invullen van de gegevens, deze kloppen hoor! Ik heb je simkaart direct geblokkeerd en ik heb zojuist ook een eSIM voor je besteld. Echter kan het lastig zijn om deze te activeren in het buitenland. Wil je het volgende voor me checken en proberen:

• Heb je toegang tot Mijn Odido (de website)? Op deze pagina staat de eSIM namelijk klaar om te activeren: Sim Toestel & Smartwatch | Odido
  • Heb je geen toegang vanwege 2FA? Lukt het dan om in te loggen via iDIN-verificatie (je bank-account)? Op deze pagina lees je meer over het gebruik van iDIN.

In het buitenland zijn dit de enige opties om een nieuwe eSIM te downloaden en activeren. Dit kan ik zelf op afstand niet voor je doen. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 22, 2025

Hoi Marciano, 

Bedankt voor het proberen maar het lukt me door 2FA inderdaad niet om het zelf te doen. Erg bedankt voor alles tot nu toe maar ik ben net in NL aangekomen en zal direct even naar de winkel gaan. Erg bedankt!

Groetjes 

Julian van Oort

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@julian van Oort welkom terug in Nederland! In dat geval kun je het beste een bezoekje brengen aan 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kunnen zij je meteen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM. Zo ben je het snelst weer bereikbaar. 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je!