Skip to main content

SMS komt alleen binnen op mijn multi sim Samsung Smartwatch

• November 4, 2025
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Smartphone: Samsung Galaxy S24 Ultra - Fysieke SIM kaart

Smartwatch: Samsung Galaxy Watch 5 Pro - E-SIM kaart

Er lijkt een SMS race plaatst te vinden, waarbij mijn Galaxy Watch wint, waardoor alleen op de Watch de sms binnenkomt en ook alleen op de watch zichtbaar is. Op de SMS app op de telefoon is die dan niet zichtbaar.

Als ik de Watch in vliegtuigmodus zet, komen de sms wel binnen op mijn telefoon. Dit is niet ideaal. Ik wil dat ze op beiden binnenkomen, zeker met snel even een 2fa code lezen. Voorheen had ik dit issue niet. 

Ik heb de apparaten al herstart, de APN instellingen gecontrolleerd, SIM instellingen (SIM nummer gecheckt - klopt). Sim opnieuw geregistreerd.

Iemand een oplossing?

November 6, 2025

Hoi Jesse, van harte welkom op de community en tof dat je de Samsung Galaxy Watch met Multisim gebruikt! Wat apart dat sms opeens alleen op 1 van de 2 binnenkomt en zichtbaar is. 

@eric ​@Pouh ​@soepkip67 ​@Waqqas ​@Cristien Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Zet je alvast je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Mocht ik het moeten doorzetten naar mijn technische collega's dan kan ik straks sneller voor je aan de slag! 😊

4 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jesse, van harte welkom op de community en tof dat je de Samsung Galaxy Watch met Multisim gebruikt! Wat apart dat sms opeens alleen op 1 van de 2 binnenkomt en zichtbaar is. 

@eric ​@Pouh ​@soepkip67 ​@Waqqas ​@Cristien Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Zet je alvast je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Mocht ik het moeten doorzetten naar mijn technische collega's dan kan ik straks sneller voor je aan de slag! 😊

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • November 6, 2025

Tja, het is dat TS aangeeft dat hij voorheen wel 2 x SMS kreeg, ik heb zelf geen watch met LTE om uit ervaring dit te kunnen delen. Maar logisch is het niet, een sms met 2 bestemmingen.. 

Zou het kunnen dat “voorheen” je de SMS gewoon op de telefoon ontving en via bluetooth dan op je watch werd gemeld? Dat is wat ik ook heb met mijn Galaxy Watch 5 pro.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 6, 2025

Ik heb nog testen gedaan en ik kom hierop uit:

Case 1: Samsung Galaxy Watch 5 PRO "mobiele netwerken" = "automatisch"* en verbonden via Bluetooth met Samsung Galaxy S24 Ultra:

- Werkt het wel,

- bericht komt binnen en is te zien op beide berichten apps.

Case 2: Samsung Galaxy Watch 5 PRO "mobiele netwerken" = "altijd aan"* en verbonden via Bluetooth met Samsung Galaxy S24 Ultra:

- Werkt niet

- SMS komt aan als melding op de watch als ik de berichten app op de watch open staat er bij het bericht een klein horloge symbool. Het bericht is niet te zien in berichten app op de Galaxy s24

Case 3: Samsung Galaxy Watch 5 PRO "mobiele netwerken" = "automatisch"* en niet verbonden via bluetooth met Samsung Galaxy S24 Ultra:

- Zelfde resultaat als Case 2

*Samsung Galaxy Watch 5 PRO: instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken : {automatisch; altijd aan; altijd uit}

Conclusie: Als de Samsung Galaxy Watch 5 PRO een actieve mobiel netwerk verbinding heeft, moge dit zijn met instelling automatisch of altijd aan, dan komt SMS alleen binnen op de Samsung Galaxy Watch 5 PRO

!--endfragment>

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • November 6, 2025

Ja, dat strookt wel met de technische manier waarop SMS delivery plaatsvindt. Waar bij gesprekken er een IMS een “twin gesprek” kan opzetten naar 2 devices, maar 1 ervan daadwerkelijk het gesprek kan aannemen, is dat met SMS niet zo. Er is geen doos die de SMS verdubbeld en twee keer afleverd. Ik denk dat je vorige ervaring echt sms per bluetooth o.i.d. was.