Skip to main content

Ik wil tijdelijk mijn oude gsm weer gaan gebruiken als een soort smartphone detox. Ik heb een oude Samsung liggen uit 2005 (géén smartphone, geen internet, hij kan alleen bellen en sms-en), maar wanneer ik mijn simkaart er in doe kan ik alleen noodoproepen plaatsen.

De telefoon geeft ‘Odido’ aan bij het opstarten. De simkaart wordt dus wel degelijk herkend, maar nadat ik de simcode heb ingevoerd is er geen verbinding en geeft de telefoon ‘beperkte service’ aan. 

Nu begrijp ik dat de service beperkt is in de zin dat er geen internet verbinding mogelijk is op zo’n oude telefoon. Maar waarom kan ik niet bellen of sms-en? Ik heb tenslotte een sim-only abonnement, dus bellen zou niet telefoons-gebonden moeten zijn. 

Is die telefoon wel geschikt voor 4G? Heel oude vaak gsm genoemd, zijn 2G. 3G wordt ook niet meer gebruikt.

Odido heeft nog wel 3G, maar zo'n echt oud toestel van 20 jaar geleden kan misschien alleen maar 2g, dat kan dus niet meer met een Odido sim en krijg je het effect wat jij hier ziet.

Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp het. Zijn er non-smartphone mobieltjes die alleen kunnen bellen en sms-en die wel werken met de technologie van nu? Of is dat hele idee uit de lucht? 

Google op: telefoon zonder internet 4g

Wel alles goed lezen voordat je iets bestelt.

Thanx

Reageer