Skip to main content

Recycle deal werkt niet

  • 21 May 2024
  • 13 reacties
  • 147 Bekeken

Beste,

 

Op 25 april ben ik in de Odido shop in Venlo geweest voor het inleveren van mijn toestel voor de Recycle Deal. Dit heb ik via de shop gedaan omdat ik via de email die ik op 17 april heb gekregen via de weblink de melding kreeg dat de recycle deal al betaald was.

In de winkel heb ik samen met shopmanager Dylan geprobeerd om dit via de winkel te doen, echter kreeg hij ook een melding dat de deal niet beschikbaar was. Hij heeft via een email contactopgenomen met de IT afdeling om te zorgen dat dit zo snel mogelijk opgelost zou zijn.

We zijn nu een maand verder en op dit moment wordt er geprobeerd om het geld af te schrijven wat nog open staat van de recycle deal. Hij is zelfs verhoogd met €30 omdat het afschrijven in eerste instantie niet lukte. 

Ik hoop dat jullie mij snel verder kunnen helpen. De shop anager van Venlo heeft namelijk tot op heden ook niks gehoord en op 13 mei heb ik nog gebeld en er werd aangegeven dat er een case aangemaakt zou worden. Maar ik heb niks meer gehoord en ben ook niet geheel blij dat een restbedrag wordt afgeschreven terwijl ik de telefoon wil inleveren terwijl dit niet lukt. 

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goeiemiddag Jasper, allereerst van harte welkom op de Community! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat mijn collega's hier inderdaad mee bezig zijn geweest. Ik lees dat mijn collega zojuist een nieuwe reactie naar Shop Manager Dyon heeft gestuurd. Dit moet alsnog in de winkel opgepakt worden. Als je teruggaaat naar de Shop in Venlo kan je dit casenummer doorgeven: 70774570. Dyon is er ook van op de hoogte en in de case staat ook wat ze in de shop moeten doen om de Recycle Deal aan te melden. Er moet namelijk een incident gemeld worden via IT-incidenten Retail via Arcus of Oncall.

Ik had gehoopt dit zelf voor je te kunnen doen, maar ik heb toegang tot deze systemen. Maar geen zorgen - mijn collega's in de Shop hebben dit wel. Met bovenstaande moet het helemaal goedkomen en maak je maar geen zorgen om het restbedrag! Laat je het me weten of het is gelukt? Ik blijf graag op de hoogte! 😊

Hoi Marciano,

 

ik ben zojuist bij de Odido shop in Venlo geweest. Er is wederom een incident gemeld. Ik kreeg zonuisg ook nog een mail van shopmanager Dyon dat de IT afdeling heeft gereageerd en verder gaat kijken. Het zal nu weer afwachten worden.

ik kreeg wel nog een sms dat het bedrag dat niet afgeschreven kon worden, dat dit alsnog rond de 25e geprobeerd wordt. Klopt dit? 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Jasper, fijn om te lezen dat je gisteren al meteen naar de shop bent geweest en dat er opnieuw een incident is gemeld! Het klopt inderdaad dat het resterende bedrag open blijft staan en dat er automatisch geprobeerd wordt om dit af te schrijven. Ik kan dit niet voor je stopzetten, maar geen zorgen - zodra het incident is opgelost wordt dit bedrag uiteraard kwijtgescholden en de extra kosten van € 30 crediteer ik dan ook met alle plezier voor je. Houd je me over een tijdje op de hoogte zodra je iets van mijn collega's hebt gehoord? Ik blijf graag in de loop, voor het geval ik nog iets voor je kan betekenen! 

Goedemorgen Jasper, fijn om te lezen dat je gisteren al meteen naar de shop bent geweest en dat er opnieuw een incident is gemeld! Het klopt inderdaad dat het resterende bedrag open blijft staan en dat er automatisch geprobeerd wordt om dit af te schrijven. Ik kan dit niet voor je stopzetten, maar geen zorgen - zodra het incident is opgelost wordt dit bedrag uiteraard kwijtgescholden en de extra kosten van € 30 crediteer ik dan ook met alle plezier voor je. Houd je me over een tijdje op de hoogte zodra je iets van mijn collega's hebt gehoord? Ik blijf graag in de loop, voor het geval ik nog iets voor je kan betekenen! 

Hoi Marciano,

 

Misschien ben ik te zenuwachtig maar ik heb tot op heden niks gehoord. Ook is nu het bedrag afgeschreven van mijn rekening. Ik zou toch willen vragen of er ergens misschien wat druk neergelegd kan worden. Ik ga wel proberen om het afgeschreven bedrag via mijn bank te storneren. 

 

Groeten Jasper

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Jasper, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik snap volkomen dat je zenuwachtig wordt omdat je nog niks hebt gehoord. Maar geen zorgen - mijn collega's zijn er nog mee bezig en ik weet uit ervaring dat het even duurt. Ik zie dat Dyon vanochtend nog contact heeft opgenomen met de juiste afdeling, omdat hij nog niks van IT heeft gehoord. Zij zitten er dus al bovenup. Storneren kan natuurlijk wel, maar ik raad zelf af. Dan ga je namelijk weer automatische herinneringen ontvangen wat ook niet voor fijne gedachtes gaat zorgen. Het is echt nog even afwachten en dan komt het uiteraard vanzelf bij je terug! Ik blijf de case voor je in de gaten houden.

70774570

Beste Marciano,

 

we zijn 2 weken verder en tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord. Dit wordt erg frustrerend. Is er enig zicht op een oplossing? 
 

groeten Jasper

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @JasperTH90, ik heb de case erbij gepakt en ik zie dat er wat IT-issue's in de winkel zijn, waardoor ze de Recycle procedure niet kunnen volgen. Excuses voor dit ongemak. Ik durf ook niet te zeggen wanneer het weer mogelijk zal zijn in deze winkel. Heb je toevallig de mogelijkheid om langs een andere winkel van ons te gaan? Neem gerust een kijkje op onze website: https://www.odido.nl/winkels voor een andere dichtsbijzijnde winkel bij jou in de buurt. Ik ga er vanuit dat het in een andere winkel wel gelijk in orde kan worden gemaakt. Vermeld dan ook het casenummer (70774570), zodat de collega's dan gelijk kunnen zien waar het over gaat. Nogmaals, excuses dat het niet in deze winkel in orde kan worden gemaakt. Ik heb de procedure zelf ook even gevolgd en ik zie dat het gewoon lukt. In een andere winkel, zou het dus gewoon moeten lukken! 

Het is niet de gewenste oplossing, maar wel een alternatief, zodat de terugverkoop van je Recycle Deal alsnog in orde kan worden gemaakt. Gaat dat lukken? Ik hoor het graag van je! 

Beste Pharwin,

 

Dankjewel voor je antwoord. Ik zal dan naar Roermond of naar Venray kunenn gaan om het te proberen. Ik ben het ook niet geheel eens met de oplossing omdat ik er nu dus weer zelf achteraan moet gaan. Is het mogelijk om de kilometers die ik er voor moet maken te reclameren? Dat zou ik wel een nette geste vinden.

 

Ik hoor het graag! 

 

Groeten Jasper

Reputatie 6
Badge +7

@JasperTH90 Daar heb je zeker een punt en in dit geval kun jij er ook niks aan doen. Geen zorgen, ik zal een extra credit van € 20,00 verwerken in je account. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Als je mij hierop akkoord kunt geven, maak ik het gelijk voor je in orde! 😄

Hoi Pharwin,

 

Dat is zeker een mooi gebaar. Daar ga ik mee akkoord. Dankjewel hiervoor! :)

Reputatie 6
Badge +7

Geen probleem Jasper! Ik heb het zojuist voor je in orde gemaakt en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Laat je me even weten of het allemaal is gelukt in onze andere shop ? Ik hoor graag van je! 

Hoi Pharwin,

 

ik ben zojuist terug vanuit de shop in Roermond. Ook hier lukte het niet. Echter kon Luca bellen met collega’s op het hoofdkantoor om te kijken of er op een of andere manier een oplossing was. Deze was er gelukkig waardoor ik mijn telefoon achter kon laten bij de shop in roermond. Luca moest wel komende maandag alles nog in orde maken, maar met akkoord van het hoofdkantoor is de telefoon wel ingeleverd. Hier hebben we samen ook een bewijs voor getekend. 
in ieder geval dankjewel nog voor je suggestie en ik hoop (ook voor jullie) dat het nu afgerond is. Fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag Jasper, sorry voor de late reactie! Fijn dat Luca dit zo kon oppakken en dat je je telefoon hebt kunnen inleveren. Ik zie dat het bedrag op dit moment nog open staat, dus het is inderdaad nog even wachten tot Luca het volledig heeft afgehandeld en dan zal het openstaande bedrag ook 'verdwijnen’, maar dat moet helemaal goedkomen! 

Reageer