Skip to main content

Officiële klacht: Horloge uit actie/set niet ontvangen + verzoek om nieuwste model en compensatie

• September 17, 2026
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

Beste Odido,

​Ik dien hierbij een officiële klacht in. Op 07-11-2025 heb ik in de winkel (Shop Heerhugowaard) een abonnement met een toestel op afbetaling aangeschaft als set (Orderid: 243948632).

​Het gaat om de Samsung Galaxy S25 128GB D, die onderdeel was van een set waar een smartwatch bij hoorde (* SET). Ik heb de telefoon wel ontvangen, maar het bijbehorende horloge is nooit meegeleverd.

​Ik ben al twee keer langs geweest in de winkel in Heerhugowaard, maar daar kon men mij helaas niet helpen vanwege de recente storingen/systeemproblemen bij Odido. Dit heeft mij extra tijd, moeite en reiskosten gekost zonder dat er een oplossing is geboden.

​Ten tijde van de aankoop in november 2025 betrof het horloge uit de actie een recent en nieuw model. Aangezien er door uw vertraging inmiddels bijna een jaar is verstreken, is dat model inmiddels verouderd en zijn er nieuwere modellen op de markt gebracht. Het is niet redelijk dat ik na een jaar wachten door uw toedoen een verouderd model ontvang. Daarom heb ik recht op het nieuwste beschikbare model als passende oplossing.

​Mijn gegevens uit het contract/de factuur:

​Order ID: 243948632

​Telefoonnummer (MSISDN): XXX

​IMEI-nummer: XXX

​Winkel: Shop Heerhugowaard (Middenwaard 5)

​Datum aankoop: 07/11/2025

​Ik verzoek u dringend om het volgende:

​Het leveren van het nieuwste beschikbare model smartwatch ter compensatie van de opgelopen vertraging van bijna een jaar.

​Een passende financiële compensatie voor het twee keer tevergeefs bezoeken van de winkel en het ongemak.

​Mocht levering van een horloge niet mogelijk zijn, de volledige actuele waarde van de smartwatch als creditering/compensatie op mijn factuur.

​Indien dit niet binnen 14 dagen naar tevredenheid wordt opgelost, zal ik deze klacht voorleggen aan De Geschillencommissie Telecommunicatie.

​In de bijlage vindt u de kassabon/het contract. Ik zie uw snelle reactie en oplossing graag tegemoet.

​Met vriendelijke groet,

Aya.alnajar

[Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator. Plaats deze nooit openbaar]

September 18, 2026

Hoi Aya, superleuk dat je voor ons hebt gekozen en voor de Samsung Galaxy S25 bent gegaan! Samsung-acties, zoals een Galaxy Watch lopen altijd via Samsung. Deze dien je ook altijd zelf te registeren via Samsung Promoties. Hier heb je altijd nog enkele maanden de tijd voor na je aankoop. Of er rond die tijd systeemproblemen waren weet ik niet en excuses dat mijn collega's je toen niet verder konden helpen. Echter staat dat los van het feit dat je de promotie zelf moet claimen. Voor tijd, moeite en reiskosten kan ik ook geen vergoeding aanbieden. Ik merk aan je laatste zin over de bijlage dat je bericht uit een mail hebt gekopieerd, klopt dat? Ik kan je helpen aan de compensatie die je graag zou willen, maar je kan de reactie van mijn collega's per mail uiteraard afwachten om te zien of zij wel iets voor je kunnen betekenen. 

Ps. Ik heb al je persoonlijke gegevens verwijderd uit je bericht. Deze staan namelijk openbaar voor iedereen om te zien. Plaats dit soort gegevens nooit in een openbaar topic.

2 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Aya, superleuk dat je voor ons hebt gekozen en voor de Samsung Galaxy S25 bent gegaan! Samsung-acties, zoals een Galaxy Watch lopen altijd via Samsung. Deze dien je ook altijd zelf te registeren via Samsung Promoties. Hier heb je altijd nog enkele maanden de tijd voor na je aankoop. Of er rond die tijd systeemproblemen waren weet ik niet en excuses dat mijn collega's je toen niet verder konden helpen. Echter staat dat los van het feit dat je de promotie zelf moet claimen. Voor tijd, moeite en reiskosten kan ik ook geen vergoeding aanbieden. Ik merk aan je laatste zin over de bijlage dat je bericht uit een mail hebt gekopieerd, klopt dat? Ik kan je helpen aan de compensatie die je graag zou willen, maar je kan de reactie van mijn collega's per mail uiteraard afwachten om te zien of zij wel iets voor je kunnen betekenen. 

Ps. Ik heb al je persoonlijke gegevens verwijderd uit je bericht. Deze staan namelijk openbaar voor iedereen om te zien. Plaats dit soort gegevens nooit in een openbaar topic.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 18, 2026

Ah,  nu is de post leesbaar! Een gratis watch of ander cadeau zijn acties die door de toestel fabrikanten wordt verstrekt. Daar zitten altijd voorwaarden aan zoals het op tijd claimen van doe actie en het is sturen van bewijsstukken zoals de aankoopbon en foto van IMEI etc. Een medewerker in een telefoonwinkel kan die aanvraag niet voor je doen. Daarnaast zie je bjj Samsung dat ze meestal het 1 jaar oude watchmodel cadeau doen en niet de laatste versie. Ik heb vorig jaar een Samsung SE25 bij Odido gekocht en bij Samsung een watch 7 geclaimed. De versie 8 was toen al verkrijgbaar...