Skip to main content

Op de een of andere manier heb ik sinds een paar dagen geen nummerweergave meer voor inkomende oproepen. alles is “onbekend”

Hoe kan dat nou

Hallo @Joost van Mourik 

Welke telefoon heb je?

Ik heb een Samsung en als ik de telefoon app open > 3 verticale puntjes rechtsboven > instellingen > aanvullende services > dan kan ik onder beller-id mijn nummer verbergen voor anderen.

Kan jij ook zo een optie vinden?


Ik heb hetzelfde probleem!! Als iemand mij belt staat deze standaard als onbekend. Terwijl deze normaal gewoon uit mijn contacten lijst komt.

Iets wat in het T-Mobile netwerk veranderd lijkt.

T-Mobile kunnen jullie hier naar kijken?


Ik heb het voor mezelf opgelost door volte uit te schakelen op mijn mobiel. Daarna werkte het weer. 


Fijn dat je dit hebt uitgevonden, maar nu bel je over 3g. Werkt op zich wel hoor, maar bellen over 4g biedt normaal voordelen. Probeer dus nog eens je telefoon opnieuw op te starten en dan volte weer te activeren?


Dat werkt dus niet.. wel raar inderdaad dat ik volte hiervoor uit moet zetten.. maar liever weer aan natuurlijk. Heeft altijd gewerkt en sinds woensdag niet meer.

 

Telefoon Xiaomi mi 10


Heb je toevallig afgelopen week een software update op je telefoon gezet?


Hier inderdaad ook het zelfde probleem geen nummerweergave bij inkomende oproepen sinds een paar dagen erg vervelend. Geen updates op de telefoon of andere instellingen gewijzigd.


Hi allemaal,

Ik ben zeer benieuwd of jullie nog tegen deze problemen oplopen! Zo niet, dan ben ik ook nieuwsgierig wat uiteindelijk de oplossing voor je was (naast terugschakelen naar 3G).

Hebben jullie ook de contacten al eens opnieuw geïmporteerd? Op deze pagina vind je hoe je dit kunt doen voor Android-toestellen.

Als dit allemaal geen effect heeft gehad, dan zou ik graag willen weten welke telefoon je gebruikt en welke softwareversie hierop is geïnstalleerd.

Ik hoor het graag van jullie!


Goedenavond, ik ben op onderzoek uitgegaan om te kijken of het aan mijn toestel ligt of niet. Als ik een sim wissel doe dan werkt het wel met volte ingeschakeld.

 

Nu ben ik ook dit artikel tegen gekomen, daar stelt iemand dat het vervangen van de simkaart heeft geholpen.. willen jullie dit voor mij ook doen? Al is het alleen maar om te zien of het helpt. Het issue ontstond bij mij namelijk niet na een update.

Hieronder de link en het verhaal van iemand die dit dus ook had.

https://forum.xda-developers.com/t/caller-shown-as-unknown-or-anonymous.4256473/


Hi allemaal,

Ik ben zeer benieuwd of jullie nog tegen deze problemen oplopen! Zo niet, dan ben ik ook nieuwsgierig wat uiteindelijk de oplossing voor je was (naast terugschakelen naar 3G).

Hebben jullie ook de contacten al eens opnieuw geïmporteerd? Op deze pagina vind je hoe je dit kunt doen voor Android-toestellen.

Als dit allemaal geen effect heeft gehad, dan zou ik graag willen weten welke telefoon je gebruikt en welke softwareversie hierop is geïnstalleerd.

Ik hoor het graag van jullie!

 

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Bellen over LTE uitschakelen lost het probleem op. Het probleem is niet ontstaan na een software update. Ik heb een Fairphone 3 met Android 10 (beveilingsupdate 5 aug 2021).


@Zilte1983 

Is de andere simkaart ook van T-Mobile of van een andere provider? Ik vermoed dat een nieuwe simkaart dit specifieke probleem niet zal oplossen, aangezien iemand anders dit zelf ook al had getest, zonder positief resultaat.

Zou je nog kunnen sturen welke software er op jouw toestel draait? Dan kan ik dit doorsturen naar mijn collega’s.

@mcaklein 

Bedankt voor de reactie, dit neem ik ook gelijk mee! 

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!


@David het was wel een andere provider. KPN in dit geval. Misschien dat ik nog in de gelegenheid ben om het met een sim van iemand anders te testen dit weekend. Hieronder mijn versie van os en Android.

 


@David nog een toevoeging ik constateerde woensdag 3 november het issue voor het eerst.  Daarvoor ben ik 30 oktober voor het laatst gebeld met wel normaal beller id. Misschien hebben jullie dan een zoek richting qua tijd en datum.


@Zilte1983 

Verschillende simkaarten proberen zal het probleem niet oplossen, dus die moeite kun je jezelf besparen. :grin:  Aangezien het bij de andere simkaart om een sim van KPN ging, is dit probleem hetzelfde probleem wat anderen in dit topic ervaren, dus dit gaan we verder uitzoeken.

Ik heb de gegevens van je telefoon doorgezet naar mijn collega's die dit aan het uitzoeken zijn. Zodra ik nieuws heb laat ik het gelijk weten!


@David nog een toevoeging ik constateerde woensdag 3 november het issue voor het eerst.  Daarvoor ben ik 30 oktober voor het laatst gebeld met wel normaal beller id. Misschien hebben jullie dan een zoek richting qua tijd en datum.

Ook voor mij was 30 oktober het laatste inkomende telefoontje waarbij een nummer doorgegeven werd. Daarna staat alles op “Onbekend”.


Nog een bijkomstigheid.. als ik volte uitschakel zodat ik wel nummers kan herkennen.. kunnen ze mij vaak niet bereiken krijgen ze direct voicemail. 

Is er toevallig nog een update?


Ik zit zelf bij Ben en heb dit probleem sinds 2-11 (en ik heb ook een ander abo bij T-Mobile, daarmee ben ik nu hier ingelogd op dit forum)

ik heb ook een Xiaomi Mi 10 met versie 12.5.5, ik ga even mijn berichtje van daar kopiëren en plakken naar hier voor de volledigheid:

-----

Hallo allemaal,

Ik heb al contact gehad met de Ben Klantenservice en ze hebben al een melding aangemaakt om het uit te zoeken, maar ik was vooral even benieuwd of ik de enige ben of dat meer mensen er misschien last van hebben.

Ik heb een Xiaomi Mi 10 en bel sinds een aantal weken via VoLTE. Mijn toestel wordt officieel niet ondersteund, maar werkt daar prima mee. HD-kwaliteit, nog kunnen internetten terwijl je belt, werkt allemaal perfect.

Sinds dinsdag 2-11 is het echt zo, dat alle inkomende oproepen ‘anoniem’ zijn. Met andere woorden: ik zie dus niet meer wie mij belt. Zet ik de telefoon terug op 3G, dus VoLTE uit, dan werkt het wel gewoon goed. Mijn dochter zit bij T-Mobile (zelfde netwerk als Ben) en heeft ook een Xiaomi met VoLTE en daar werkt het nog prima.

Heeft iemand dit probleem toevallig ook?
Of andersom: is er nog iemand met een niet-ondersteunde telefoon waarop het nu nog wel gewoon goed werkt?

-----


@Zilte1983 

Dit is ons inderdaad ook bekend en wordt al meegenomen in ons onderzoek. Op dit moment heb ik nog geen inhoudelijke update, maar zodra die er is dan laat ik het natuurlijk gelijk weten!

@rvdv01 

Leuk (het probleem niet natuurlijk) om je ook hier te zien, bedankt voor de toevoeging! :thumbsup:


Ik heb dit probleem ook op mijn Fairphone 3.

nu 4G uitgezet en het lijkt weer te werken… zonder 4G dan

 


Bedankt voor de reactie, dit neem ik ook gelijk mee! 

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

@David, heb je al een update?


Hi @mcaklein en andere lezers,

Sorry, ik was inderdaad vergeten om de meest recente update te delen! 

De oorzaak van het probleem is gevonden en onze specialisten zijn op dit moment bezig met de oplossing. Hopelijk is deze snel uitgerold en kan het probleem worden opgelost. Zodra dit gebeurd is, laat ik het dit keer direct weten. 

Alvast een goed weekend!


Is er al bekend wanneer er een oplossing komt? Laatste paar dagen kan ik amper gebeld worden op 3g, gaat niet eens over.. ik zou graag weer terug op volte gaan.


Hi @Zilte1983,

Ik ga gelijk navragen wat de huidige stand van zaken is. Kom er zo spoedig mogelijk op terug!


Ook ik sluit mij aan bij dit probleem. 

Telefoon; Xiaomi Mi10


Ook ik sluit mij aan bij dit probleem. 

Telefoon; Xiaomi Mi10

Update; heb een nieuwe sim-kaart ontvangen. Maakt geen verschil. In de shop leek het even goed te gaan, maar dat was blijkbaar alleen het 1e belletje. Daarna ging het direct weer mis.