Beantwoord

Live ondertiteling instellen op Samsung Galaxy S10

  • 12 February 2022
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 3

Hoi,

Ik ben doof..

Mijn mobiel is Samsung Galaxy S10.

 

In intellingen zie ik een knop  live ondertiteling. maar die werkt niet. Ik zocht op google en vind een paar goede tip. 

Instellingen > Geluiden en trillen > staat er niet op  Live ondertiteling..

Hoe te oplossen ?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 February 2022, 12:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7

Hoi @Iamsterdam,

Voor welke video's probeer je live ondertiteling in te schakelen? Bij YouTube zit dit bijvoorbeeld in de app zelf, daar hoef je het niet in te stellen op jouw toestel zelf. 

Op deze pagina vind je de instructies om live ondertiteling in te schakelen bij video's die op jouw telefoon staan, is dat wat er niet lukt op dit moment? Heb je ook de meest actuele software op jouw Samsung geïnstalleerd? Als er een (behoorlijk) verouderde variant sofware op staat, kan het zijn dat het daardoor niet lukt.

We zien jouw reactie graag tegemoet!

De instellingen voor Samsung (Android) zijn inderdaad niet te vinden op de pagina die je aangeeft @Iamsterdam, voor de betreffende instellingen moet je de volgende stappen volgen:

 

Android 9 en 10

→ Instellingen → Toegankelijkheid → Gehoorverbeteringen

Hier tref je als je naar beneden scroll meerdere mogelijkheden aan zoals Live transcriberen, Live ondertiteling, Instellingen ondertiteling.

 

 

 

 

 

Let wel, deze ondertiteling is een mogelijkheid vanuit het besturingssysteem en- / of Samsung. Het kan zijn dat bij bepaalde apps de ondertiteling niet naar behoren functioneert. In dat geval is het raadzaam de ondertiteling te gebruiken in de App die gebruikt wordt.