Als ik bel (zowel binnen als buitenland) dan zien mensen een caller ID die aan mijn oude bedrijf verbonden is. Hoe kan ik de caller ID wijzigen?
Hallo
Welke telefoon heb je?
Ik heb een Samsung Galaxy en als ik de telefoon app open en naar het menu ga, aanvullende services dan kan ik daar uit enkele opties kiezen bij beller id weergeven.
Thanks
Een caller ID als telefoon nummer is gekoppeld aan een mobiel abonnement. Dat kan alleen wijzigen als je een ander telefoon nummer aanvraagt. De klantenservice kan dat voor je doen.
Als de personen die jij belt een Naam zien i.p.v. jouw nummer, dan vertaald hun telefoon dat. T-Mobile heeft daar geen invloed op. Als die personen in hun telefoonboek de naam wijzigen in jouw nieuwe naam wordt dat opgelost.
Als je iemand belt en jouw gegevens staan niet in de contactenlijst op zijn mobiele telefoon, dan verschijnt normaal gesproken alleen jouw nummer op het scherm.
Maakt de ontvanger echter gebruik van een "Beller-id en antispambeveiliging" app, dan kan gebeuren wat jij beschrijft. Op mijn Samsung is dit een standaard functie in "Telefoon", genaamd Smart Call.
Je zou nummervermelding kunnen uitzetten.
Dank voor alle antwoorden, ik denk dat er een paar dingen door elkaar heen lopen in deze thread.
- Het hebben van nummer herkenning, mijn nummer wordt verzonden bij het bellen. Mijn nummerherkenning staat aan, dus men ziet mijn nummer.
- Een ontvanger van het gesprek die (als punt 1 “aan” staat) een naam ziet omdat ze mij in hun contacten lijst (adresboek) hebben opgeslagen.
- Een ontvanger van het gesprek die (als punt 1 “aan” staat) een naam ziet _zonder_ dat ze mij hebben toegevoegd in hun contactenlijst.
Mijn vraag gaat over punt 3. Er zijn mensen die ik bel (in binnen èn buitenland), waar automatisch een bedrijfsnaam met mijn telefoonnummer geassocieerd wordt. Dit is mijn oude bedrijfsnaam en ik wil graag dat mensen mijn nieuwe bedrijfsnaam zien.
Dus bij deze mijn vraag, in welk register wordt dit opgeslagen en hoe pas ik dit aan?
Dank :)
Die bedrijfsnaam onder punt 3 wordt door het ontvangende toestel gekoppeld aan jouw nummer. Die 'service' wordt niet door jouw provider geleverd. Je kan een aantal van die mensen die jouw verkeerde naam zien welke service zij gebruiken om een naam/nummer relatie te zien en dan dat bedrijf daarvoor benaderen.
Als je dat niet lukt kun je aan T-Mobile wel een ander telefoon nummer voor je abonnement vragen. Dat lost het zoieso op.
Om hier vanaf te geraken zal je contact op moeten nemen met Google(en misschien Apple) om die gegevens te laten wissen/verwijderen zodat ze niet meer getoond worden bij ontvangers.
Aha - dus Google en Apple houden een eigen index bij van caller IDs?
ok, ik duik er ff in, laat aub de thread op, dan reageer ik als ik het antwoord heb, ik kan mij niet voorstellen dat ik hier alleen in ben.
Onder andere KvK gegevens, zoeken op internet, elke manier maar die er is om een nummer aan een naam te linken, Google weet meer dan je denkt, heb eens mijn gegevens opgevraagd, niks spannends maar wat ze allemaal weten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.