Skip to main content
Beantwoord

Het lukt niet met eSIM activeren

  • 3 April 2024
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Hallo, 

Ik heb al de QR-code van de eSIM gescand, maar het staat dat het lukt niet. Wat moet ik verder doen? Het staat dat ook “no service” bij de netwerk verbinding.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @MRhistma, van harte welkom op onze Community, ik zoek dit graag voor je uit! Ik heb gelijk gezocht op je e-mailadres en ik ben het nummer dat eindigt op ****1744 tegengekomen. Let op: dit is een tijdelijk nummer dat je van ons hebt gekregen. Bij je bestelling zie ik namelijk dat je Nummerbehoud hebt aangevraagd voor je eigen nummer dat eindigt op ****8820. Daarbij zie ik ook dat je een eSIM bij je bestelling hebt aangevraagd. Echter, omdat je Nummerbehoud hebt aangevraagd, staat het abonnement nog op '’on-hold'’ en deze zal van start gaan op 11-07-2024. Op deze datum wordt je nummer overgezet op de eSIM die je nu hebt en het abonnement zal daarna van start gaan. Vanaf dan kun je ook gebruikmaken van je eSIM! De reden waarom het op deze datum zal plaatsvinden, is dat je nog in contract zit bij je huidige provider (Simpel). Op deze manier werkt Nummerbehoud, zodat je nooit met dubbele kosten komt te zitten. Je kunt tot die tijd gebruikmaken van je simkaart van Simpel met je nieuwe toestel! 

 

Hallo! Dus zal ik nog de nieuwe eSIM kaart van nummer ****8820 krijgen? omdat nu heb ik die van nummer ****1744 maar tot en met nu het werkt niet. 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @MRhistma, welkom terug! Ik heb gelijk gekeken en ik zie inderdaad dat je Nummerbehoud vandaag heeft plaatsgevonden en dat het succesvol is overgezet. Je tijdelijke nummer is vervallen en je eigen nummer is nu aan je eSIM gekoppeld. Deze is ook geactiveerd en staat op de juiste manier gekoppeld. Het gaat om de eSIM die je had aangevraagd bij je bestelling en het simkaartnummer eindigt op ***54500. Kun je checken in de instellingen van je toestel of je gebruikmaakt van de juiste simkaart? Start ook even je toestel opnieuw op, dan zou het moeten werken! 

Ik ben erg benieuwd naar je reactie! 

Hallo @MRhistma, welkom terug! Ik heb gelijk gekeken en ik zie inderdaad dat je Nummerbehoud vandaag heeft plaatsgevonden en dat het succesvol is overgezet. Je tijdelijke nummer is vervallen en je eigen nummer is nu aan je eSIM gekoppeld. Deze is ook geactiveerd en staat op de juiste manier gekoppeld. Het gaat om de eSIM die je had aangevraagd bij je bestelling en het simkaartnummer eindigt op ***54500. Kun je checken in de instellingen van je toestel of je gebruikmaakt van de juiste simkaart? Start ook even je toestel opnieuw op, dan zou het moeten werken! 

Ik ben erg benieuwd naar je reactie! 

 

Hallo! Dank u wel voor de help! Ik heb al mijn toestel opnieuw op en het werkt nu. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi MRhistma, superfijn dat het nu werkt en graag gedaan namens Pharwin. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wensen we je alvast een hele fijne avond! 😁

Reageer