Skip to main content
Beantwoord

Hacken?

• October 24, 2025
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Hallo, 

er komt iemand van buitenaf in mijn telefoon. Diegene kan precies zien welke smsjes ik binnen krijg en wat erin staat. Dus ergens wordt ik waarschijnlijk gehackt ? Wat kan ik hier aan doen ? 
ik heb een iphone en had alles al terug gezet naar fabrieksinstellingen en een nieuwe apple id genomen maar blijkbaar werkt dit dus niet. 
een nieuw nummer afsluiten kan maar dan gebeurt uiteindelijk precies hetzelfde weer. 

Alvast bedankt, 

mvg

yvette

Beste antwoord door ItsNaud

Goedemorgen,

Je Apple ID kan SMS berichten onder je verschillende apparaten in de berichten app uitwisselen. Je geeft aan een nieuw Apple ID genomen te hebben, staat dit nieuwe Apple ID toevallig ook op andere apparaten ingesteld? Heb je na de fabrieksreset een backup teruggezet of je telefoon volledig nieuw geïnstalleerd? Installeer enkel de hoognodige apps en kijk of het dan goed gaat. iPhones zijn zeer goed beveiligd, de kans dat je op een iPhone gehackt wordt is zeer klein, zij weren namelijk ook onbetrouwbare apps op hun platform.

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Yvette, van harte welkom op de community. Goed dat je je telefoon al naar fabrieksinstellingen hebt gezet. Dit zou alle schadelijke software van je telefoon moeten verwijderen. Wat er verder nog gedaan kan worden durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Hoe weet je precies dat iemand van buitenaf nu nog steeds alles kan inzien?

@eric ​@Pouh ​@ItsNaud ​@soepkip67 ​@Cristien ​@Waqqas Heeft iemand een idee om Yvette te helpen?

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Goedemorgen,

Je Apple ID kan SMS berichten onder je verschillende apparaten in de berichten app uitwisselen. Je geeft aan een nieuw Apple ID genomen te hebben, staat dit nieuwe Apple ID toevallig ook op andere apparaten ingesteld? Heb je na de fabrieksreset een backup teruggezet of je telefoon volledig nieuw geïnstalleerd? Installeer enkel de hoognodige apps en kijk of het dan goed gaat. iPhones zijn zeer goed beveiligd, de kans dat je op een iPhone gehackt wordt is zeer klein, zij weren namelijk ook onbetrouwbare apps op hun platform.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • October 29, 2025

Goedenavond, 

bedankt voor het bericht! Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd. Niks ouds gebruikt. Ik wacht het verder nog even af en kijk dan verder. 
Nogmaals bedankt voor de moeite!