Beste Odido Community en moderators,Ik plaats dit bericht omdat ik diep teleurgesteld en eerlijk gezegd geschokt ben door de service van Odido. Afgelopen vrijdag ben ik direct naar een Odido-winkel gegaan omdat mijn telefoon kapot is gegaan: er kwam rook uit het toestel, hij loopt extreem snel leeg en wordt levensgevaarlijk warm. Dit is een acuut brandgevaar. In de winkel gaven ze aan dat het binnen de garantie valt en adviseerden ze mij om direct naar Apple te gaan, omdat Odido mij op dat moment geen leentoestel kon meegeven via hun eigen service.Ik heb dat advies direct opgevolgd. Vrijdag is er een officiële test gedaan door Apple en gisteren (maandag) ben ik voor de fysieke controle naar mijn afspraak bij Amac gegaan. De uitslag van Apple en Amac is glashelder: het is een intern technisch defect dat volledig binnen de fabrieksgarantie valt. Ik heb hier de officiële rapporten van.Vandaag heb ik met dit bewijs opnieuw met de klantenservice gebeld en na veel aandringen een hogere manager gesproken. Ondanks dat ik hun eigen advies heb opgevolgd, blijft het antwoord ijskoud: "Wij kunnen echt niks voor je doen, we moeten volgens de procedure werken." Ik moet mijn telefoon nu alsnog twee weken opsturen en krijg pertinent géén leentoestel.Ik betaal voor mijn Odido-abonnement een premium bedrag van € 61,45 per maand en mijn contract loopt nog tot 2027. Volgens de Nederlandse wet (conformiteitsbeginsel) moet een garantieprobleem binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument worden opgelost. Mij na dit hele traject nóg eens twee weken lang volledig onbereikbaar laten zijn (voor werk, bankieren en noodsituaties) terwijl ik wel € 61,45 per maand doorbetaal, is pure overlast. Een interne 'procedure' staat niet boven de wet.Aangezien de telefonische klantenservice en het hogere management de deuren dichtgooien, probeer ik het via deze weg. Ik heb inmiddels een officiële, juridische ingebrekestelling klaarliggen voor het hoofdkantoor en zal dit melden bij de ACM ConsuWijzer.Ik vraag een moderator van Odido dringend om dit dossier per direct te escaleren:Een direct vervangend toestel in de winkel óf;Per direct een fatsoenlijk leentoestel voor de periode dat ik mijn telefoon kwijt ben.Ik hoor heel graag snel van een moderator.Met vriendelijke groet,Groetjes Mounir
Geen leentoestel bij rokende telefoon
Beste antwoord door eric
hoi
Je praat hier met medeklanten en we denken graag mee. Een rokend toestel is best eng, dus uitschakelen en niks meer mee doen is het beste Jammer dat Apple, als je er toch was, niet gelijk hun fabrieksgarantie heeft uitgevoerd.
Maar het is inderdaad juist dat je een reparatie kan laten uitvoeren via de verkoper. Ik herken niet dat dit altijd met een vervangend toestel moet. Odido biedt haar klanten een verzekerings mogelijkheid die vanuit de verzekeraar dan voorziet dat je een vervangend toestel toegestuurd krijgt in het geval van een reparatie.
Voor nu is het zaak om je toestel door Dynafix te laten onderzoeken en vaststellen hoe het probleem is ontstaan en dan kijken of dat onder fabrieksgarantie valt. Meldt je toestel dus hier aan. De service gaat zover dat je een koeriersafsrpaak kunt maken om hem op te laten halen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.