Geen garantie gegeven door Dynafix

  • 17 November 2023
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Beste lezer,

Onlangs heb ik mijn telefoon met een kapotte batterij opgestuurd ter reparatie. De batterij laadde niet meer op. Mijn telefoon telefoon (Flip 4) is nog geen jaar oud en valt onder de garantievoorwaarden. 

Nu heb ik bericht gekregen dat er val- stoot- of drukschade is geconstateerd en zij mijn telefoon niet gaan repareren. Ze kunnen niet aantonen dat daardoor de batterij kapot is (wat mij sterkt lijkt) en laten mij notabene 50 euro betalen om mijn (kapotte) toestel terug te krijgen. Nu ging ik even Googlen en blijkt dat zij ook al bij Kassa een onderwerp zijn geweest en ze krijgen een beoordeling van 2 sterren.

Ik ben al jaren klant bij jullie en heb nooit een klacht gehad, maar die telefoon was nieuw bijna 1000 euro en ik betaal er nog een jaar afschrijfkosten voor. Hoe kan het nou zijn dat het simpele vervangen van een batterij niet onder de garantievoorwaarden valt? Dynafix verschuilt zich achter het feit dat het alleen totaalreparaties doet, wat ik heel vreemd vind. Ik kan niet geloven dat jullie met zo'n partij in zee gaan. Ik heb net de klantenservice aan de lijn gehad en die hingen gewoon op. Ik ben er echt helemaal klaar mee, dit is toch geen service. 

 

Groet,

 

Koen de Mooij


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn maar weinig reparatiepartijen in Nederland en Dynafix is DE reperateur die voor de grote merken als Apple en Samsung de reparaties afwikkelen. Je hebt het hier namelijk over fabrieksgarantie. Die fabrieksgarantie is beperkt door voorwaarden dat het een product gebrek moet zijn. Garantie na val , breuk, water of andere invloeden van buitenaf worden door alle fabrikanten, en gesteund door de wet, afgewezen. Dat vinden consumenten niet leuk en die klagen dan online bij consumenten organisaties.

Het is natuurlijk wel zo dat jij een vorm van bewijs moet kunnen zien. Zo zijn er voor waterschade bijvoorbeeld vochtgevoelige stickers in de telefoons, en voor val/breuk kan een foto tot zelfs onder een microscoop dit aantonen etc. Als het toestel dergelijke schade heeft, dan kan vervolgschade ontstaan aan interne componenten. Denk aan druk op een printplaat etc.. Daarom weigeren fabrikanten dit dan onder garantie te repareren en zullen de kosten van Dynafix dus niet vergoeden. Dan legt Dynafix een kostenopgave bij de opdrachtgever neer.  

Als je jouw toestel weer terughebt zou je voor een reparatie ook nog direct bij de fabrikant kunnen aankloppen. Open dan een case bij Apple, je kunt soms direct in de Apple stores een reparatie laten uitvoeren.

Reageer