Skip to main content

hallo, vanavond ben ik gebeld door een anoniem nummer, de stem klonk als een vrouw, maar het had een soort computer achtige toon. 

de robot/ai beller vroeg mij waarom ik haar vriend telkens bel, ik heb direct opgehangen. ik ben bekend met het fenomeen swoofing. maar zoals ik zei, dit klonk niet echt als een mens. 

weet iemand wat dit kan zijn? scammers etc? 

bedankt voor de hulp alvast!

Hi @kiara feliz, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Ik begrijp dat een situatie als deze vraagtekens bij je oproept en daarom geef ik je graag wat meer informatie over dit fenomeen.

We horen en lezen de laatste tijd steeds meer over Spoofing en zogenoemde Robocalls. Het is een nieuwe manier van criminelen om mensen op te lichten. Er valt momenteel (nog) niet heel veel aan te doen, maar natuurlijk kunnen we je wel tips geven om te voorkomen dat het misgaat. We hebben daarom een artikel erover geschreven in de Odido Business Blog.  Je vindt hier meer informatie en tips over het onderwerp. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Goed om te weten: als je een oproep ontvangt van een gespooft nummer, zitten hier voor jou geen kosten aan vast. Maar bel je terug naar een nummer, dan mogelijk wel. 

Reageer